Bár Hollandia kis ország, rendkívül sűrűn lakott és közel 14 millió lakosa van. Mindennek ellenére itt található a világ legnagyobb tengeri kikötője – Rotterdamban – és repülőtere is az 5 legnagyobb között van Európában.
A reptérbővítés számos nehézségbe ütközik: többek között a rengeteg belső víz miatt is kell körültekintően megoldani mindennemű építkezést. Szerencsére a holland vízgazdálkodás világszínvonalú, minden talpalatnyi helyet – legyen az akár víz is – kihasználnak.
A schipholi repülőtér például egy nagyobb kiterjedésű mocsár helyén épült, az amszterdami központi pályaudvar pedig 16 ezer vasfacölöpön, szintén a vízben áll. A repülőtér körül mindenütt falvak, legelők terülnek el, és nagyon erős a zöld politikai vonal, akik szigorúan betartatják a környezetvédelmi előírásokat.
Az első építési fázis, melynek megindulását több éves kompromisszumkereső tárgyalássorozat előzte meg, máris megindult. Ennek során átalakítanak néhány beszállófolyosót, és új biztonsági szűrőket szerelnek fel a központi várócsarnokokban. A következő évre tervezték egy teljesen új, 10 repülőgép állóhelyes folyosó építését. Ezt követi majd a jelenleg is meglévő, 6. számú folyosórendszer 8 állóhelyes bővítése. Mindkettő nagyot fog lendíteni az átszálló utasok gyors mozgatásában. A munkálatok alatt a repülőtér zavartalanul üzemel.