Kevesebbet utaznak az európai fiatalok

Az ITB Berlin megbízásából az IPK International 2007 óta elemzi a fiatalok külföldre irányuló utazásait, jelenleg az alacsonyabb születési ráta és a társadalmi változások az utazások számának csökkenését eredményezték.

A demográfiai változások egyértelműen hatással vannak az európai utazási ágazatra. 2007-hez képest az európai fiatalok külföldi utazásainak száma 10%-kal csökkent, bár azt fontos megemlíteni, hogy az egész európai utazási piacon csupán néhány olyan szegmens van, ami negatív tendenciát mutat, melyből ez az egyik. A születési ráta folyamatos zuhanása következtében erősen csökken a fiatal fogyasztók száma is, az idősebb utazók száma viszont növekszik.

Régen Spanyolország, most Németország a menő a fiataloknál

2014-ben a 15 és 24 év közötti európaiak 54 millió külföldi utazást tettek, melynek során 430 millió vendégéjszakát töltöttek el a fogadóterületeken. 2007-hez képest külföldi utazásaik száma minden évben körülbelül egy százalékkal csökkent. 2007-ben az európai fiatalok elsősorban Spanyolországba utaztak, ezt követte Franciaország, Olaszország és Nagy-Britannia, 2014-ig azonban az ezekbe a desztinációkba irányuló, fiatalok által tett utazások is évente egy-két százalékkal csökkentek. Ezzel szemben Németország népszerűsége jelentősen nőtt, olyannyira, hogy 2013-ban már ez az ország számított az európai fiatalok kedvenc úti céljának – számuk 60%-kal hétmillióra emelkedett.

Nem csak Németország örülhetett azonban a fiatalok számának növekedésének: Svédországba, Horvátországba és Hollandiába is több ifjú európai érkezett. Az európai városokat vizsgálva a legnépszerűbbnek London, Párizs, Koppenhága, München, Berlin és Amszterdam számít.

Napsütés és tengerpart

Az európai fiatalok döntő többsége nyaralási céllal utazik külföldre, egyharmaduk pedig csupán egy rövid utazásra indul. Az utazási motivációk között szerepel még a tanulás és a barátok meglátogatása. Az úgynevezett „sun & beach” (napsütés és tengerpart) nyaralások teszik ki a fiatalok összes külföldi tartózkodásának egynegyedét. A tengerparti nyaralást népszerűségben a városnézés és az egyéb túrák követik, ezután pedig más, olyan szabadidős utazások, mint a rendezvényeken való részvétel, nyári és téli sportok és egyéb, privát események, mint például esküvők vagy születésnapok. A fiatalok utazási motivációinak csupán 12%-át teszik ki az üzleti célú utak, melyek között a konferenciákon, szemináriumokon és szakmai vásárokon való részvétel dominál.

Enyhe növekedés a couchsurfingben

A fiatal utazók kevesebb, mint fele foglal szállodában szobát, bár ez az arány minden évben körülbelül egy százalékkal emelkedik 2007 óta, az ingyenes szállások foglalása pedig összességében hasonló mértékű csökkenést mutat. Enyhe növekedés figyelhető meg az új típusú szállások foglalásának területén, ilyen a couchsurfing (kanapészörf) vagy privát lakások online foglalása, mint például az Airbnb. Az európai fiatalok átlagosan kicsit kevesebb, mint 700 eurót költöttek egy utazásra 2014-ben, és kicsit több mint 80 eurót egy éjszakára.

Forrás: Messe Berlin


Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni

Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni 

Ha tavasszal szeretnénk utazni, akkor közeli úti célra még vehetünk kedvező árú repülőjegyet.
Ausztria 2024-es turisztikai eredményei

Ausztria 2024-es turisztikai eredményei 

Ausztria számára 2024 különösen sikeres év volt a közép-kelet-európai piacokon.
Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik

Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik 

Mutatós vendégszámok, az igazi profik ősszel indulnak a szigetre.
Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban

Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban 

Vajon szüksége van marketingre a világ egyik leglátogatottabb országának, amely több esetben az overtourismmal is küzd?
Túlzsúfoltság a velencei karneválon

Túlzsúfoltság a velencei karneválon 

Valentin nap hétvégéjén hatalmas tömegű turista áradat lepte el a velencei utcákat és hidakat újabb aggodalmakat keltve a helyiekben.
Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek

Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek 

A 2025-ös év ismét gazdagá vásárprogramot hoz a brnó-i vásárterületre, tele nagy jelentőségű eseményekkel különöző iparágak és egyéb szakterületek számára.
Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában

Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában 

Kulturális központtá alakítaná Diego Velázquez (1599-1660) világhírű spanyol festő sevillai szülőházát az épületet megvásároló befektetői csoport.
Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni?

Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni? 

Az elsőt Budapesten mérik, a második pedig Málta szigetén a most jellemző hőmérséklet.
A jövő fesztiválja Bécsben

A jövő fesztiválja Bécsben 

Áprilisban Bécs ad otthont Európa legnagyobb, a jövő munkahelyeivel foglalkozó rendezvényének.
Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson

Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson 

A 44 éves magyar sportoló közösségi oldalán ad mindennap helyzetjelentést, de az érdeklődők online is nyomon tudják követni a hajóját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.