Kevesebbet utaznak az európai fiatalok

Az ITB Berlin megbízásából az IPK International 2007 óta elemzi a fiatalok külföldre irányuló utazásait, jelenleg az alacsonyabb születési ráta és a társadalmi változások az utazások számának csökkenését eredményezték.

A demográfiai változások egyértelműen hatással vannak az európai utazási ágazatra. 2007-hez képest az európai fiatalok külföldi utazásainak száma 10%-kal csökkent, bár azt fontos megemlíteni, hogy az egész európai utazási piacon csupán néhány olyan szegmens van, ami negatív tendenciát mutat, melyből ez az egyik. A születési ráta folyamatos zuhanása következtében erősen csökken a fiatal fogyasztók száma is, az idősebb utazók száma viszont növekszik.

Régen Spanyolország, most Németország a menő a fiataloknál

2014-ben a 15 és 24 év közötti európaiak 54 millió külföldi utazást tettek, melynek során 430 millió vendégéjszakát töltöttek el a fogadóterületeken. 2007-hez képest külföldi utazásaik száma minden évben körülbelül egy százalékkal csökkent. 2007-ben az európai fiatalok elsősorban Spanyolországba utaztak, ezt követte Franciaország, Olaszország és Nagy-Britannia, 2014-ig azonban az ezekbe a desztinációkba irányuló, fiatalok által tett utazások is évente egy-két százalékkal csökkentek. Ezzel szemben Németország népszerűsége jelentősen nőtt, olyannyira, hogy 2013-ban már ez az ország számított az európai fiatalok kedvenc úti céljának – számuk 60%-kal hétmillióra emelkedett.

Nem csak Németország örülhetett azonban a fiatalok számának növekedésének: Svédországba, Horvátországba és Hollandiába is több ifjú európai érkezett. Az európai városokat vizsgálva a legnépszerűbbnek London, Párizs, Koppenhága, München, Berlin és Amszterdam számít.

Napsütés és tengerpart

Az európai fiatalok döntő többsége nyaralási céllal utazik külföldre, egyharmaduk pedig csupán egy rövid utazásra indul. Az utazási motivációk között szerepel még a tanulás és a barátok meglátogatása. Az úgynevezett „sun & beach” (napsütés és tengerpart) nyaralások teszik ki a fiatalok összes külföldi tartózkodásának egynegyedét. A tengerparti nyaralást népszerűségben a városnézés és az egyéb túrák követik, ezután pedig más, olyan szabadidős utazások, mint a rendezvényeken való részvétel, nyári és téli sportok és egyéb, privát események, mint például esküvők vagy születésnapok. A fiatalok utazási motivációinak csupán 12%-át teszik ki az üzleti célú utak, melyek között a konferenciákon, szemináriumokon és szakmai vásárokon való részvétel dominál.

Enyhe növekedés a couchsurfingben

A fiatal utazók kevesebb, mint fele foglal szállodában szobát, bár ez az arány minden évben körülbelül egy százalékkal emelkedik 2007 óta, az ingyenes szállások foglalása pedig összességében hasonló mértékű csökkenést mutat. Enyhe növekedés figyelhető meg az új típusú szállások foglalásának területén, ilyen a couchsurfing (kanapészörf) vagy privát lakások online foglalása, mint például az Airbnb. Az európai fiatalok átlagosan kicsit kevesebb, mint 700 eurót költöttek egy utazásra 2014-ben, és kicsit több mint 80 eurót egy éjszakára.

Forrás: Messe Berlin


Ajándék közösségi program Bécsben

Ajándék közösségi program Bécsben 

Bécs újabb lépést tesz az ifjúság bevonása és a társadalmi egyenlőség erősítése felé.
Büntetik Dél-Olaszországban a fürdőruhában sétáló turistákat

Büntetik Dél-Olaszországban a fürdőruhában sétáló turistákat 

A településvezető kedden aláírt rendelkezése a csaknem tizenkilencezer lakosú város történelmi központjára vonatkozik.
Allianz: idén a magyarok 70 százaléka biztosan utazik, de a legtöbben egy hétre

Allianz: idén a magyarok 70 százaléka biztosan utazik, de a legtöbben egy hétre 

Bár a magyarok többsége idén is készül nyaralni, a pihenés célja, hossza és gyakorisága már igen változatos képet mutat.
Megfontoltan költenek a nyári vakációra a magyarok

Megfontoltan költenek a nyári vakációra a magyarok  

A többség igyekszik a nyári pihenést úgy megszervezni, hogy a pénzügyi lehetőségek összhangban legyenek a nyaralási elképzelésekkel.
Kitört az Etna, menekülnek a turisták – videóval

Kitört az Etna, menekülnek a turisták – videóval 

Hatalmas gáz- és hamuoszlop tört a magasba az olasz sziget felett.
Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett

Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett 

Olasz elegancia, festő ecsetjére kívánkozó háttér, magyar kreativitás és időtlen luxus a hegyek ölelésében – ez a Nuvole Garden hotelprojekt a Comói-tónál.
Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen

Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen 

A jövő nem fenyegetés, hanem lehetőség: felhívás az aktív alakításra.
Spanyolországot brutális hőség éri el

Spanyolországot brutális hőség éri el 

A nyár közepét idéző időjárás várhatóan e hét csütörtöktől vasárnapig tart majd.
Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária

Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária 

Feljebb ugrott a Kiwi.com foglalási listáján Portugália és Málta is.
Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére

Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére 

Jelenleg a bánya egyik legújabb részét, a Telegdy-szárnyat próbálják megmenteni két szigetelőgát kialakításával.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.