Kevesebbet utaznak az európai fiatalok

Az ITB Berlin megbízásából az IPK International 2007 óta elemzi a fiatalok külföldre irányuló utazásait, jelenleg az alacsonyabb születési ráta és a társadalmi változások az utazások számának csökkenését eredményezték.

A demográfiai változások egyértelműen hatással vannak az európai utazási ágazatra. 2007-hez képest az európai fiatalok külföldi utazásainak száma 10%-kal csökkent, bár azt fontos megemlíteni, hogy az egész európai utazási piacon csupán néhány olyan szegmens van, ami negatív tendenciát mutat, melyből ez az egyik. A születési ráta folyamatos zuhanása következtében erősen csökken a fiatal fogyasztók száma is, az idősebb utazók száma viszont növekszik.

Régen Spanyolország, most Németország a menő a fiataloknál

2014-ben a 15 és 24 év közötti európaiak 54 millió külföldi utazást tettek, melynek során 430 millió vendégéjszakát töltöttek el a fogadóterületeken. 2007-hez képest külföldi utazásaik száma minden évben körülbelül egy százalékkal csökkent. 2007-ben az európai fiatalok elsősorban Spanyolországba utaztak, ezt követte Franciaország, Olaszország és Nagy-Britannia, 2014-ig azonban az ezekbe a desztinációkba irányuló, fiatalok által tett utazások is évente egy-két százalékkal csökkentek. Ezzel szemben Németország népszerűsége jelentősen nőtt, olyannyira, hogy 2013-ban már ez az ország számított az európai fiatalok kedvenc úti céljának – számuk 60%-kal hétmillióra emelkedett.

Nem csak Németország örülhetett azonban a fiatalok számának növekedésének: Svédországba, Horvátországba és Hollandiába is több ifjú európai érkezett. Az európai városokat vizsgálva a legnépszerűbbnek London, Párizs, Koppenhága, München, Berlin és Amszterdam számít.

Napsütés és tengerpart

Az európai fiatalok döntő többsége nyaralási céllal utazik külföldre, egyharmaduk pedig csupán egy rövid utazásra indul. Az utazási motivációk között szerepel még a tanulás és a barátok meglátogatása. Az úgynevezett „sun & beach” (napsütés és tengerpart) nyaralások teszik ki a fiatalok összes külföldi tartózkodásának egynegyedét. A tengerparti nyaralást népszerűségben a városnézés és az egyéb túrák követik, ezután pedig más, olyan szabadidős utazások, mint a rendezvényeken való részvétel, nyári és téli sportok és egyéb, privát események, mint például esküvők vagy születésnapok. A fiatalok utazási motivációinak csupán 12%-át teszik ki az üzleti célú utak, melyek között a konferenciákon, szemináriumokon és szakmai vásárokon való részvétel dominál.

Enyhe növekedés a couchsurfingben

A fiatal utazók kevesebb, mint fele foglal szállodában szobát, bár ez az arány minden évben körülbelül egy százalékkal emelkedik 2007 óta, az ingyenes szállások foglalása pedig összességében hasonló mértékű csökkenést mutat. Enyhe növekedés figyelhető meg az új típusú szállások foglalásának területén, ilyen a couchsurfing (kanapészörf) vagy privát lakások online foglalása, mint például az Airbnb. Az európai fiatalok átlagosan kicsit kevesebb, mint 700 eurót költöttek egy utazásra 2014-ben, és kicsit több mint 80 eurót egy éjszakára.

Forrás: Messe Berlin


Utazási hackerek jelentkezését várják

Utazási hackerek jelentkezését várják 

Z-generációs álommeló: ismét lehet pályázni World Travel Hackernek.
Új program a Brazíliába látogató turistáknak

Új program a Brazíliába látogató turistáknak 

Kihagyhatatlan program annak, aki kikapcsolódásra és pihenésre vágyik.
Fókuszban az optimizmus és fenntarthatóság  az ÖRV kongresszusán

Fókuszban az optimizmus és fenntarthatóság az ÖRV kongresszusán 

Európa „túlzottan elkényelmesedett a jólétben, de optimista döntésekkel még lehet változtatni.
Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében

Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében 

Ittunk egy mennyei trappistát, beszélgettünk egy titokzatos emberrel és megvizsgáltuk az unió szívét.
Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség

Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség 

Ras Al Khaimah most a magyar piacot is célba vette.
Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást

Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást  

Azonban sokan látják úgy, hogy a szigorítás túl messzire megy.
Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai

Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai 

Egyelőre nem tudni, mitől szakadhattak le a lapátkerekek.
Csendes Olivér az ÖW-től továbblép

Csendes Olivér az ÖW-től továbblép  

Csendes Olivér, az Österreich Werbung (ÖW) digitális és innovációs igazgatója nyártól a Visit Hungary vezérigazgatójaként folytatja munkáját.
Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak

Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak 

Magyarország a korábbi, 2018-as felmérés óta 18 helyet csúszott vissza a népszerű városok rangsorában, így 2023-ban a 74. helyre került.
Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat

Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat 

Az új vonatvonal a turisták számára is lehetővé tenné, hogy minél többet fedezzenek fel Costa del Sol izgalmas turisztikai látványosságaiból.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?