A korábbi terrorcselekmények hatására az idén jelentősen csökkent a turistaforgalom Párizsban, ezért a városvezetés hatéves fejlesztési tervet dolgozott ki a forgalom élénkítésére.
A konkrét lépések között szerepel egy fogadóközpont létesítése az Eiffel-toronynál, egy gasztroközpont kialakítása (Cité de la Gastronomie) a Rungis piacnál, valamint több „hipszter” környék fejlesztése és népszerűsítése. A célok között a bevásárlóturizmus erősítése is szerepel, ennek keretében megszépítik a bevásárlóutcákat, így a Champs Elysées-t. Kitakarítják a Grands Boulevards környékét a Printemps és a Galeries Lafayette áruházak közelében, létrehoznak egy Made in Paris-márkát, és arra buzdítják a boltosokat és kézműveseket, hogy szervezzenek túrákat üzleteikbe.
A tervek között szerepel a „zöld turizmus”, illetve a város csatornáinak és a Szajnának a turisztikai fejlesztése, egyebek mellett strandok kialakításával. Cél a legfőbb látványosságoknál a várakozási idők rövidítése, ennek érdekében a jegyeket „dematerializálják” a fővárosban. Új turista segélyhívó vonalat és ingyenes wifihálózatot alakítanak ki, fogyatékos-barát fejlesztéseket valósítanak meg. Az airbnb megregulázását is tervezik – a közösségi szállásszolgáltató jelenlegi legnagyobb piaca éppen Párizs.
12 ezerrel növelnék a szállodai szobák számát 2020-ig a jelenlegi 116 ezerről. 2024-re pedig142,000 szobásra bővítenék a párizsi szállodai kapacitásokat. Párizsban naponta átlagosan 139 eurót költenek a turisták és 4,7 éjszaka az átlagos tartózkodási idejük. 2018-ban nyílik meg a 30 ezer fős kapacitású Párizsi Konferenciaközpont a Porte de Versailles felújításának részeként. A létesítmény megnyitása után az üzleti turizmus további fellendülését várják Párizsban, ahol már most is a vendégéjszakák 40%-át adja a MICE-szektor.
Ráerősítenek az „emlékezeti turizmusra” olyan eseményekkel, mint Amerika első világháborúba való belépésének (1917. április 6.) 100. évfordulója vagy az 1968. májusi események ötvenedik évfordulója. Ráerősítenek a biztonságra is, 6000 fővel bővítették a nemzetbiztonsági erők létszámát, további 800 főt vettek fel a szemetelők és utcai árusok ellenőrzésére.
A párizsi városháza több mint 200 turisztikai vállalkozás képviselőivel együtt létrehozta a Destination Paris nevű szervezetet, és közösen dolgozták ki a hatéves (2017-2022) turisztikai fejlesztési tervet.
Az idei év során a terrortámadások miatt visszaesett a párizsi turizmus. Január és október között 11%-kal kevesebb turista kereste fel a francia fővárost, mint egy évvel ezelőtt. A 2015-ös 26 millióhoz képest az idén 23-24 millió turista keresheti fel a várost, a rossz nyári adatok után azonban szeptemberben már csak hat százalékos volt a mínusz – jelentette be a város turizmusért felelős polgármester-helyettese, Jean-François Martins.