A felső-ausztriai Linz város innovatív személetű turisztikai kampányai egymás után hozzák az eredményeket. „A nehezebb utat választottuk, de az eredmények minket igazolnak”- nyilatkozta a TIP osztrák turisztikai szaklapnak Prof. Georg Steiner, a város turisztikai egyesülete - a Linz Tourismus - ügyvezetője. "Könnyebb az épületeket, turisztikai attrakciókat reklámozni, azokról klisészerű szép felvételekkel felszínes reklámokat csinálni, mint emberi találkozásokat szervezni, azok mélységét bemutatni, - de mi nem akartunk a korábban kitaposott úton járni. Már a világjárvány előtti időkben is a városban élőket és az itt alkotókat helyeztük a marketingtevékenységünk fókuszába, mindezt köntörfalazás nélküli őszinteséggel. A város erejét és szépségét nem a házak, hanem a benne élők adják, tudták ezt már a régi görgök is, s ezt a filozófiát követjük a turisztikai termékfejlesztés terén” – ismertette programjuk lényegét a Linz Tourismus első embere.
A minden más ausztriai városnál élénkebb reorganizációs mutatók és a friss közvélemény kutatások egyaránt visszaigazolják: a városban élők és az oda látogatók értékelik az itt folytatott következetes munkát. Értékelik a kitartó turisztikai termékfejlesztést, amellyel az elmúlt évtized során sikerült Linzet egy valaha jobb időket látott iparvárosból egy jövőorientált, pezsgő kulturális várossá átpozícionálni, amelyet ráadásul a Linzbe érkezők is autentikusnak tartanak. A legfrissebb reprezentatív felmérés szerint a következő hónapokban közel 900 ezer belföldi látogató tervezi Linzet felkeresni.
A szemtelenül provokatív, ugyanakkor őszinte, összekacsintós humorral elkészített, tavaly nyáron bemutatott, „Linz ist Linz”, azaz „Linz az Linz” kampányfilm már Magyarországon is érezteti hatását. 2021-ben minden idők legtöbb magyar vendégéjszaka számát regisztráltak a linzi szálláshelyek, így Németország és Lengyelország után hazánk már dobogós küldőpiac Linz számára. Figyelembe véve, hogy tavaly az év közel felében nagyon szigorú járványügyi korlátozások voltak érvényben, illetve az utazás eleve körülményes – ez hatalmas eredménynek számít. A tendenciából látható, hogy a régiós „kisutazások” száma felértékelődött a pandémia következtében – tájékoztat az eredmények mögött meghúzódó trendekről Kovács Balázs, a Linz Tourismus magyar piacért is felelős különmegbízottja.
A felső-ausztriai város idén tovább erősíti az emberi találkozásokra alapozott élményfókuszú termékpalettáját, amelyek „trendtúrák” név alatt már foglalhatóak, így biztosított a város életébe való aktív bevonódás flow-élménye. A trendtúrák többek között olyan témák mentén foglalhatóak, mint a fenntarthatóság, a körforgásos gazdaság, a kortárs irodalom, a startup szcéna és a gasztrokultúra.
Forrás: GD Consulting