Luxuskörülmények között önkénteskedhetünk az új tengerjáró hajón

A Carnival Corporation luxus tengerjáró hajókat üzemeltető óriásvállalat a közelmúltban bejelentett új hajóútjain a társadalmi felelősségvállalás kap fontos szerepet – ezzel várhatóan átírja a világ hajós turizmusát. A Dominikai Köztársaságba tartó hajón, majd a desztinációba érkezve is hasznos munkát végezhetnek az utasok.

Az önkéntes munkát is magában foglaló hajóút várhatóan 2016-ban debütál - írja a Tourism-Review. A Fathom névre keresztelt új brand hajója, az Adonia Miamiból a Dominikai Köztársaságba fog közlekedni, ahol jelentős szociális problémákkal küzd a helyi társadalom – például kétmillió helyi lakos számára máig nem érhető el a vezetékes vízhálózathoz való csatlakozás. A Carnival más fejlődő országokban is tervezi a megjelenést, melyeket később fognak bejelenteni.

Az Adonia 710 személy szállítására alkalmas. Arnold Donald, Carnival Corporation vezérigazgatója elmondta, a program elsősorban olyanoknak ajánlott, akik számára valóban fontos a társadalmi felelősségvállalás, szükségét érzik a cselekvésnek, de még nem tudják, mit tegyenek a pozitív változások érdekében.



Angolt taníthatunk és vízszűrő rendszereket készíthetünk

Az Adonia minden második vasárnap fog elhajózni a Dominikai Köztársaságba, ahova keddenként érkezik meg. A tipikus turistaprogramok helyett a hajó utasai a három nap során önkéntesként dolgozhatnak, bekapcsolódhatnak például vízszűrő rendszerek készítésébe, megtanulhatják a kakaó termesztésének alapjait, de akár angol nyelvet is taníthatnak diákoknak. A Dominikai Köztársaságba tartó út alatt ezen kívül a fedélzeten kreatív workshopokon, spanyol nyelvtanfolyamokon és tréningeken vehetnek részt, előadásokat hallhatnak a desztinációról.

A Carnival Corporation szerint habár a Fathom brand célkitűzése nagyon hasonló a szintén amerikai, Globe Aware nevű nonprofit szervezet kínálta önkéntes vakációkhoz, a társaság kissé eltérő koncepció mentén halad. A tervek alapján kéthetente 700 utas érkezik majd, az első év során várhatóan 18.000 utas 55.000 önkéntes napot fog eltölteni a hajón, valamint a térségben.

A Fathom operátora, Tara Russell elmondta, hogy az önkéntesek száma és az önkéntes munkával eltöltött idő növelése mellett arra fognak fókuszálni, hogy az egész régiót támogassák ahelyett, hogy csak egyetlen településre koncentrálnának.

Az Adonia az Amber Cove kikötőbe fut majd be, amely a Dominikai Köztársaság Puerta Plata régiójában található, innen maximum két órán belül megközelíthetők azok a területek, ahol aztán az utasok önkéntes munkákat végezhetnek.

Annak érdekében, hogy a fenntartható fejlődés biztosítható legyen, a Fathom együtt fog működni két helyi nonprofit szervezettel: a Dominicano de Desarrollo Intézettel és az Entrenával.



Hosszú távon 37.000 utasra lesz szükség évente

A Carnival felmérése szerint mintegy egymillió észak-amerikai érdeklődik az ilyen típusú tengeri hajóutak iránt, az érdeklődők száma a 20 és 60 év közötti korosztály körében dinamikusan nő. A Carnival arra számít, hogy a program a legkülönbözőbb embereket fogja vonzani, valamint olyan turistákat, akik korábban nem vettek részt hajós utazáson. A Fathom brand célja, hogy egy hosszú távon is fenntartható, profitorientált üzleti modellt hozzon létre, amely növeli az emberek hosszú távú elkötelezettségét a Dominikai Köztársaság iránt. Ahhoz, hogy ez pénzügyileg is életképes legyen, később évi 37.000 utasra lesz szükség az Adonia fedélzetén. A bevételek egy bizonyos százalékát közvetlenül a Dominicano de Desarrollo Intézet és az Entrena kapja majd, hogy abból állják a szárazföldi költségeket, valamint ezzel hozzájárulhassanak a két szervezet működéséhez is.

Ezek a típusú hajóutak egy hetes tartózkodással személyenként 1540 dollárba kerülnek egy kétszemélyes szobában. A csomagár magában foglalja a teljes ellátást a hajón, három szárazföldi önkéntes munkalehetőséget, továbbá a kikötői díjakat és egyéb adókat.

{youtube|id=3RdSSXJb7Ik}


A város, ahol a Titanic született

A város, ahol a Titanic született 

Belfast, ahol lépten-nyomon jelen van a történelem.
Ennyivel nőtt a Törökországba látogató magyarok száma két év alatt

Ennyivel nőtt a Törökországba látogató magyarok száma két év alatt 

Az elmúlt két év alatt több mint két és félszeresére nőtt a Törökországba látogató magyar turisták száma.
Az infláció ellenére is nagy az osztrákok utazási kedve

Az infláció ellenére is nagy az osztrákok utazási kedve 

Élénk osztrák utazási kedvről tanúskodik az osztrák autóklub frissen elkészült jelentése.
Rézvárostól a Vízi Várig - egy korty konyakkal

Rézvárostól a Vízi Várig - egy korty konyakkal 

Szlovák Turisztikai Hivatal invitálására az egyik legrégebbi történelmi város, Besztercebánya környékének felfedezésére indultunk.
Utazási hackerek jelentkezését várják

Utazási hackerek jelentkezését várják 

Z-generációs álommeló: ismét lehet pályázni World Travel Hackernek.
Új program a Brazíliába látogató turistáknak

Új program a Brazíliába látogató turistáknak 

Kihagyhatatlan program annak, aki kikapcsolódásra és pihenésre vágyik.
Fókuszban az optimizmus és fenntarthatóság  az ÖRV kongresszusán

Fókuszban az optimizmus és fenntarthatóság az ÖRV kongresszusán 

Európa „túlzottan elkényelmesedett a jólétben, de optimista döntésekkel még lehet változtatni.
Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében

Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében 

Ittunk egy mennyei trappistát, beszélgettünk egy titokzatos emberrel és megvizsgáltuk az unió szívét.
Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség

Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség 

Ras Al Khaimah most a magyar piacot is célba vette.
Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást

Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást  

Azonban sokan látják úgy, hogy a szigorítás túl messzire megy.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.