Az önkéntes munkát is magában foglaló hajóút várhatóan 2016-ban debütál - írja a Tourism-Review. A Fathom névre keresztelt új brand hajója, az Adonia Miamiból a Dominikai Köztársaságba fog közlekedni, ahol jelentős szociális problémákkal küzd a helyi társadalom – például kétmillió helyi lakos számára máig nem érhető el a vezetékes vízhálózathoz való csatlakozás. A Carnival más fejlődő országokban is tervezi a megjelenést, melyeket később fognak bejelenteni.
Az Adonia 710 személy szállítására alkalmas. Arnold Donald, Carnival Corporation vezérigazgatója elmondta, a program elsősorban olyanoknak ajánlott, akik számára valóban fontos a társadalmi felelősségvállalás, szükségét érzik a cselekvésnek, de még nem tudják, mit tegyenek a pozitív változások érdekében.
Angolt taníthatunk és vízszűrő rendszereket készíthetünk
Az Adonia minden második vasárnap fog elhajózni a Dominikai Köztársaságba, ahova keddenként érkezik meg. A tipikus turistaprogramok helyett a hajó utasai a három nap során önkéntesként dolgozhatnak, bekapcsolódhatnak például vízszűrő rendszerek készítésébe, megtanulhatják a kakaó termesztésének alapjait, de akár angol nyelvet is taníthatnak diákoknak. A Dominikai Köztársaságba tartó út alatt ezen kívül a fedélzeten kreatív workshopokon, spanyol nyelvtanfolyamokon és tréningeken vehetnek részt, előadásokat hallhatnak a desztinációról.
A Carnival Corporation szerint habár a Fathom brand célkitűzése nagyon hasonló a szintén amerikai, Globe Aware nevű nonprofit szervezet kínálta önkéntes vakációkhoz, a társaság kissé eltérő koncepció mentén halad. A tervek alapján kéthetente 700 utas érkezik majd, az első év során várhatóan 18.000 utas 55.000 önkéntes napot fog eltölteni a hajón, valamint a térségben.
A Fathom operátora, Tara Russell elmondta, hogy az önkéntesek száma és az önkéntes munkával eltöltött idő növelése mellett arra fognak fókuszálni, hogy az egész régiót támogassák ahelyett, hogy csak egyetlen településre koncentrálnának.
Az Adonia az Amber Cove kikötőbe fut majd be, amely a Dominikai Köztársaság Puerta Plata régiójában található, innen maximum két órán belül megközelíthetők azok a területek, ahol aztán az utasok önkéntes munkákat végezhetnek.
Annak érdekében, hogy a fenntartható fejlődés biztosítható legyen, a Fathom együtt fog működni két helyi nonprofit szervezettel: a Dominicano de Desarrollo Intézettel és az Entrenával.
Hosszú távon 37.000 utasra lesz szükség évente
A Carnival felmérése szerint mintegy egymillió észak-amerikai érdeklődik az ilyen típusú tengeri hajóutak iránt, az érdeklődők száma a 20 és 60 év közötti korosztály körében dinamikusan nő. A Carnival arra számít, hogy a program a legkülönbözőbb embereket fogja vonzani, valamint olyan turistákat, akik korábban nem vettek részt hajós utazáson. A Fathom brand célja, hogy egy hosszú távon is fenntartható, profitorientált üzleti modellt hozzon létre, amely növeli az emberek hosszú távú elkötelezettségét a Dominikai Köztársaság iránt. Ahhoz, hogy ez pénzügyileg is életképes legyen, később évi 37.000 utasra lesz szükség az Adonia fedélzetén. A bevételek egy bizonyos százalékát közvetlenül a Dominicano de Desarrollo Intézet és az Entrena kapja majd, hogy abból állják a szárazföldi költségeket, valamint ezzel hozzájárulhassanak a két szervezet működéséhez is.
Ezek a típusú hajóutak egy hetes tartózkodással személyenként 1540 dollárba kerülnek egy kétszemélyes szobában. A csomagár magában foglalja a teljes ellátást a hajón, három szárazföldi önkéntes munkalehetőséget, továbbá a kikötői díjakat és egyéb adókat.
{youtube|id=3RdSSXJb7Ik}
Forrás: Tourism-Review