Magdeburg, a német turizmus kirakata

Ekképpen pozicionálta magát Szász-Anhalt fővárosa április 18-án reggel, amikor az előző esti hivatalos nyitóünnepséget követően 45 ország 1100 résztvevőjével megindult az adok-veszek Németország legjelentősebb nemzetközi beutaztató wokshopján, a GTM, Germany Travel Mart-on.

Az április 18-19. közt zajló 42. GTM alkalmából az az egykori keletnémet tartomány került az összes kontinensről érkező utazási szakembernek köszönhetően a kirakatba, mely Németországban a nemzetközi érkezések terén a legnagyobb növekedést produkálta 2015-ben. A 260 905 külföldi száma 12,4%-kal haladta meg az előző évit lekörözve a nagyágyúkat, mint Bajorország, vagy Berlin. Gondolhatnánk, hogy utóbbiak könnyen beszélnek milliós nagyságrendű számaikkal, azonban két olyan év is következik a „Németország bölcsőjének” nevezett Szász-Anhalt életében, amikor a figyelem középpontjába ők kerülnek. 2017-et a reformáció 500 éves évfordulóján a Szász-Anhaltból indult Luthernek szentelte a DZT, majd a a 2018-as össznémet kulináris kínálatot követően 2019-ben a százéves Bauhaus köré épül kampányév. Walter Gropius és társai Magdeburgtól délebbre eső Dessau-ban teljesedtek ki. 2025-ben pedig Európa Kulturális Fővárosa címre aspirál jó eséllyel az Elba-parti város.

Addig is a német turizmus köszöni szépen, jól van, annak ellenére is, hogy az örömöt beárnyékolják az aktuálpolitika kihívásai. A terrortámadások, a menekültválság és Schengennel kapcsolatos kérdések új feladatok elé állítják a turizmust - mondta Petra Hedorfer, a DZT vezérigazgatója.  Nyitottak vagyunk és toleránsak, továbbra is szívesen látunk minden turistát - tette hozzá.

A béke iparágának tavalyi szívesen látása a számok nyelvén úgy néz ki, hogy néhány küldőpiacot kivéve mindenhonnan nőtt az érkezések és vendégéjszakák száma. Igaz ez a pár éve minimális csökkenést (2,2% 2014-ben) produkáló Magyarországra is. Majd megfordult a trend és 2015-ben jöttünk, láttunk 267 189-en és aludtunk 706 936-szor Németországban. Velünk együtt továbbra is Európa a németek legnagyobb küldőpiaca; a nemzetközi vendégéjszakák 73,4 százaléka származik innen. Bár a DZT világfelosztásában Északkelet-Európához sorolt Oroszország mintegy 29 százalékos visszaesése nagy érvágás, számos küldőpiac javított látványosan eredményén, így Spanyolország, Svájc és Nagy-Britannia. Vagy éppenséggel Horvátország zavarbaejtő 46,5 százalékos venégéjszaka-növekedéssel; a 196 ezerből lett 287 ezer. A tengerentúlra tekintve Kína és Hongkong együttesét látjuk igencsak megerősödni: 2,5 millió vendégéjszakájuk 2014-hez képest 24,8% javulást jelent. Ez bőven kompenzálja a gazdasági gondok miatt 5 százalékot esett Brazília miatti kiesést. Összességében a tengerentúli országok mintegy kétszámjegyű, átlagon felüli növekedése 19.7 millió vendégéjszakát hozott. Talán sokak számára nem újdonság, hogy az európaiak által tett utazások fogadó országai közt továbbra is őrzi 3 éve megszerzett 2. helyezését Franciország előtt. A UNWTO felmérése szerint világviszonylatban az 5. legnépszerűbb desztináció. Ebben a rangsorban azonban már a franciák vezetik a folytatásban Spanyolországból, Olaszországból álló élbolyt. A németek előtt a törökök szerepelnek.

Németországba az utazók 56% érkezik, szabadidős céllal, míg az üzleti turizmus 23 százalékot hasít ki a motivációs tortából. Ez tavalyhoz képes minimálisan, de romlott, de még így is csak fele akkora arányban, mint világszinten. Aki utazik, pénzt költ; 278,3 milliárdos bevételt könyvelt a német turizmus kül- és belföldi turistákkal egyaránt. Ebből 115,3 milliárd származik a külföldiek erszényéből. Első helyen az USA áll, de ennél meglepőbb, hogy a 7. helyezett oroszokat lekörözve Lengyelország lett a 4. legnagyobb költő; 2,9 milliárdot hagytak itt.

Hogy a sikert minek köszönhetik a németek? Egyebek mellett az olyan irigylésre méltón összeállított és céltudatos marketingkampánynak tökéletesen beillő műsornak, amivel Magdeburg városa a hivatalos megnyitón bemutatta magát. „A termék el van adva” - jegyezte meg az egyik vevőként érkezett utazásszervező.

A „termékről” hamarosan a Turizmus Trend hasábjain számolunk be.

Allianz: idén a magyarok 70 százaléka biztosan utazik, de a legtöbben egy hétre

Allianz: idén a magyarok 70 százaléka biztosan utazik, de a legtöbben egy hétre 

Bár a magyarok többsége idén is készül nyaralni, a pihenés célja, hossza és gyakorisága már igen változatos képet mutat.
Megfontoltan költenek a nyári vakációra a magyarok

Megfontoltan költenek a nyári vakációra a magyarok  

A többség igyekszik a nyári pihenést úgy megszervezni, hogy a pénzügyi lehetőségek összhangban legyenek a nyaralási elképzelésekkel.
Kitört az Etna, menekülnek a turisták – videóval

Kitört az Etna, menekülnek a turisták – videóval 

Hatalmas gáz- és hamuoszlop tört a magasba az olasz sziget felett.
Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett

Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett 

Olasz elegancia, festő ecsetjére kívánkozó háttér, magyar kreativitás és időtlen luxus a hegyek ölelésében – ez a Nuvole Garden hotelprojekt a Comói-tónál.
Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen

Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen 

A jövő nem fenyegetés, hanem lehetőség: felhívás az aktív alakításra.
Spanyolországot brutális hőség éri el

Spanyolországot brutális hőség éri el 

A nyár közepét idéző időjárás várhatóan e hét csütörtöktől vasárnapig tart majd.
Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária

Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária 

Feljebb ugrott a Kiwi.com foglalási listáján Portugália és Málta is.
Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére

Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére 

Jelenleg a bánya egyik legújabb részét, a Telegdy-szárnyat próbálják megmenteni két szigetelőgát kialakításával.
Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet

Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet 

A hétfő éjszakai és keddi esőzések nyomán a Korond-patak vízhozama másodpercenként 50 köbméterre nőtt.
Turisztikai fejlesztés Afrikában

Turisztikai fejlesztés Afrikában 

A győri székhelyű, nemzetközi médiavállalat, a Flying Media Hungary tovább erősítette pozícióját a globális turizmus- és légiközlekedési szakmában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.