Magyar turisztikai offenzíva az USA-ban

Négy év alatt 41%-kal nőtt az amerikai vendégek száma Magyarországon. E fontos küldőpiacon tart road-show-t a Magyar Turizmus Zrt. Felmerült a New York - Budapest közvetlen légi járat nyitásának szükségessége. Hamarosan zsidó zarándokcsoportok is érkezhetnek hozzánk a "csodatévő rabbik" földjére.

Magyarország és a közép- kelet-európai régió mint turisztikai célterület bemutatása az elsődleges célja annak a szakmai rendezvény- és tárgyalássorozatnak, amely októberben zajlik az Amerikai Egyesült Államokban a Magyar Turizmus Zrt. és a New York-i magyar konzulátus szervezésében. A fókuszban Közép- és Kelet-Európa mint egységes úti cél, továbbá kiemelten a zsidó kulturális örökség bemutatása áll.

A négy állomást felölelő road show-n Magyarország mellett Csehország és Lengyelország turisztikai szervezetei is részt vesznek. A Magyar Turizmus Zrt. törekvése, hogy Magyarország mint önmagában is eladható, ún. stand alone desztináció jelenjen meg az amerikai utazásszervezők katalógusaiban. A tárgyalásokat végigkísérő központi téma volt a közvetlen New York-Budapest járatnyitás szükségessége, amely az MT Zrt. szerint is elengedhetetlen feltétele a Magyarországra irányuló beutazás további élénkítésének. Az USA-ból érkező turisták éves szinten több mint 103 milliárd forintot költenek hazánkban. 

A magas szintű tárgyalásokon Dr. Kumin Ferenc New York-i főkonzul, Glázer Tamás, a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese, valamint az MT Zrt. észak-amerikai piacért felelős képviseletének vezetője, Fekete Magdolna is részt vett.

A legnagyobb haszid ortodox közösség vezetőivel október 15-én folytatott megbeszélés fő témája az észak-magyarországi zarándokutak megszervezése, illetve az ezzel kapcsolatos együttműködés kialakítása volt. A tervek szerint a zarándokok a budapesti zsidó szakrális helyek meglátogatása után az észak-magyarországi régióba utaznak a ,,csodatevő rabbik” szülőföldjére.

A zarándokutakon való részvétel nem csak az ortodox hívő első generációs nemzetség számár érdekes: azok leszármazottai is kíváncsiak elődjeik kultúrájára. Jelenleg az USA-ban sokan érdeklődnek a családfa kutatás és a kapcsolódó utak iránt. A tárgyalássorozat a 92nd Street Y nevű legnagyobb és legtekintélyesebb zsidó kulturális központnál folytatódott Matthew Checks oktatásért felelős, valamint Alison Gardy nemzetközi igazgatóval.

A találkozóra meghívást kapott Professzor Barry Goldsmith is, aki többek között Magyarországon gyűjt anyagot a 92Y-ban tartandó építészi előadásához. Dr. Kumin Ferenc főkonzul és Glázer Tamás vezérigazgató-helyettes a CBS nevű, teljes országos lefedettséget biztosító patinás amerikai tévécsatorna elnökségénél is látogatást tett.

A Magyar Turizmus Zrt. észak amerikai képviseletének egyik legfontosabb célja annak elérése, hogy Magyarország mint úti cél önmagában, ún. stand-alone desztinációként jelenjen meg az amerikai utazásszervezők ajánlataiban. A tárgyalássorozat következő állomása ezt a cél szolgálta. Glázer Tamás és Fekete Magdolna az egyik legnagyobb, Magyarországra utaztató cég, az Isramworld vezetőivel, Richard Krieger elnökkel és Leonora Vorsovszkaja marketingigazgatóval találkozott.

A megbeszélés két fontos eredménye, hogy az Isram új, csomagtúrákat bemutató katalógusában előkelő helyen szerepeltetik Magyarországot, továbbá együttműködnek egy közös, 12 fős szakmai tanulmányút megszervezésében az Isram vezetősége, termékmenedzserei, valamint az utazási média vezető újságírói számára 2016 első negyedévében. A tárgyalássorozat utolsó állomásaként az Amerikai Utazásszervezők Szövetsége, az USTOA (United States Tour Operators Association) elnökével Terry Dale-lel találkozott Glázer Tamás.

A megbeszélésen az elnök megerősítette: az USTOA mindent megtesz annak érdekében, hogy erősítse Magyarország önálló úti célként való népszerűsítését, illetve együttműködik a folyami hajós elő- és utótúrák magyarországi ösztönzése érdekében a Magyar Turizmus Zrt.-vel. A tárgyaló felek egyetértettek abban, hogy az amerikai turisták motivációi között a hagyományos városlátogatás mellett a kulturális programok és a trendi dunai hajóutak is meghatározó szerepet játszanak.

Az USTOA elnöke kitért a közvetlen légi járatok jelentőségére is. Elmondta, hogy az amerikai utazásszervezők nagy várakozásokkal tekintenek az Air Canada Rouge 2016 júniusi Torontó-Budapest járatnyitására, továbbá, a keleti partról érkező vendégforgalom növelése érdekében rendkívül fontos lenne egy New York-Budapest járat indítása is.

Fenti szakmai megbeszéléseket egy roadshow követi Long Island, Westchester, White Plains és New York City állomásokkal október 19. és 22. között az MT Zrt. szervezésében. A New York-i turisztikai képviselet történetében ez az első alkalom, amikor három ország egyesítette erőit a régió bemutatására. A fókuszban az egységes Közép-Kelet-Európa régió mint úti cél, annak biztonsága és kiváló ár-érték arányú szolgáltatásai, valamint a zsidó kulturális örökség bemutatása állnak.

A road show-hoz több magyar szolgáltató, a Hotel Aria Budapest, a Hotel Corinthia Budapest, a Danubius Hotels Group, a Continental Travel, a Continental Railway Solutions és a Tour East Tour is csatlakozott. A Magyar Turizmus Zrt észak-amerikai képviselete partnereivel együttműködésben egész évben intenzív szakmai tevékenységet folytat a Magyarországra irányuló amerikai beutazás növelése érdekében. A marketing tevékenyég egyaránt célozza a szabadidős és a hivatásturisztikai szegmenset az Amerikai Egyesült Államokban és Kanadában is.

Az USA jelentősége Magyarország turizmusa számára

Az USA jelenleg Magyarország 8. legfontosabb turisztikai küldőpiaca, éves szinten közel 600 ezer vendégéjszakával. 2014-ben több mint 490 ezer turista érkezett Magyarországra az Amerikai Egyesült Államokból. A turisták csaknem 87%-a szabadidős turista volt, valamivel több mint 13%-a üzleti turista. Magyarországi költésük meghaladta a 103 milliárd forintot, ami 28,6%-kal több, mint 2013-ban. 2010. és 2014. között 41%-kal nőtt az amerikai vendégek száma a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken és a növekedés idén is kétszámjegyű. 2015 első 8 hónapjában 17%-kal több amerikai vendég érkezett hazánkba az USA-ból.

A Turisztikai Világszervezet (UNWTO) adatai szerint 2014-ben az USA volt a második legjelentősebb küldőpiac a világon a nemzetközi utazásokra fordított költés alapján. Az amerikaiak távoli úti célokat megcélzó utazásaiból közel 27%-os Európa részesedése, ami 25,6 millió fő utazását jelenti. Az európai beutazásokból Közép- és Kelet-Európa részesedése 13,8% (3,5 millió), az összes kiutazásból 3,7%. 2020-ra a régiónk részesedése az összes kiutazásból várhatóan 4,0%-ra (4,7 millió, +33,5%) emelkedik.


Új dubaji programok - télen-nyáron

Új dubaji programok - télen-nyáron 

A már ismert, ikonikus látnivalók mellett számos gyerek és családi, szabad- és beltéri program, kulturális rendezvények hosszú sora várja a Dubajba látogatókat.
Az utazás az új álommeló

Az utazás az új álommeló  

A 18-27 év köztiek és a 28-37 év köztiek döntő többsége tartja álommunkának az utazást.
Friss adatok a német beutazó turizmusról

Friss adatok a német beutazó turizmusról 

A DZT legújabb jelentése szerint az előzetes adatok és az aktuális számok alapján a német beutazó turizmus dinamikusan növekedett 2024. első negyedévében.
Strandnyitás Párizsban

Strandnyitás Párizsban 

A St. Tropez és Nizza hangulatát megidéző vízpartokat természetesen a Szajna partján alakítják ki.
Az évszázad leghumorosabb kampányával csalogatja a turistákat Bécs

Az évszázad leghumorosabb kampányával csalogatja a turistákat Bécs  

A „Post-Vienna-Blues” – megvonási tünet szindrómára alapuló kampányt máris több nemzetközi sajtóorgánum felkapta.
Így tisztítják meg a világ leghíresebb szobrát

Így tisztítják meg a világ leghíresebb szobrát 

Évente több mint egymillióan utaznak az olaszországi Firenzébe, hogy egy pillantást vethessenek a szoborra.
Barcelona, Velence, Amszterdam, Kanári-szigetek - túlterhelt turisztikai célpontok. Lehet-e tenni ellene?

Barcelona, Velence, Amszterdam, Kanári-szigetek - túlterhelt turisztikai célpontok. Lehet-e tenni ellene? 

Van megoldás a túlterhelt turisztikai úti célok esetén a túlturizmustól (overtourism) szenvedő városokra nehezedő tömegnyomás enyhítésére, véli a szakértő.
Elemzés az idei első negyedévről: aki külföldre indul, sok pénzt költ

Elemzés az idei első negyedévről: aki külföldre indul, sok pénzt költ 

Az idén idáig több magyar ment külföldre, mint tavaly, és átlagosan napi 31 ezer forintot költött.
Több is veszett Mohácsnál - törökországi magyar emlékek nyomában

Több is veszett Mohácsnál - törökországi magyar emlékek nyomában 

Mohácsnál tényleg sok minden elveszett – azonban a törökök egész másképp látják a mohácsi csatát. Szerintük dicsőséges hadjáratuk egyik legnagyobb győzelmét aratták – útban Bécs bekebelezése felé, 1526. augusztus 29-én.
Igazi meglepetésország - a Selyemút mentén

Igazi meglepetésország - a Selyemút mentén 

Akik már bebarangolták tájait – mind egybehangzóan állítják, sokkal nagyobb élmény felfedezni ezt a közép-ázsiai országot, mint amire előzetesen számítottak.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk:  Dizájn hotel a tó közepén

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: Dizájn hotel a tó közepén 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023.évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.