Magyar turisztikai offenzíva az USA-ban

Négy év alatt 41%-kal nőtt az amerikai vendégek száma Magyarországon. E fontos küldőpiacon tart road-show-t a Magyar Turizmus Zrt. Felmerült a New York - Budapest közvetlen légi járat nyitásának szükségessége. Hamarosan zsidó zarándokcsoportok is érkezhetnek hozzánk a "csodatévő rabbik" földjére.

Magyarország és a közép- kelet-európai régió mint turisztikai célterület bemutatása az elsődleges célja annak a szakmai rendezvény- és tárgyalássorozatnak, amely októberben zajlik az Amerikai Egyesült Államokban a Magyar Turizmus Zrt. és a New York-i magyar konzulátus szervezésében. A fókuszban Közép- és Kelet-Európa mint egységes úti cél, továbbá kiemelten a zsidó kulturális örökség bemutatása áll.

A négy állomást felölelő road show-n Magyarország mellett Csehország és Lengyelország turisztikai szervezetei is részt vesznek. A Magyar Turizmus Zrt. törekvése, hogy Magyarország mint önmagában is eladható, ún. stand alone desztináció jelenjen meg az amerikai utazásszervezők katalógusaiban. A tárgyalásokat végigkísérő központi téma volt a közvetlen New York-Budapest járatnyitás szükségessége, amely az MT Zrt. szerint is elengedhetetlen feltétele a Magyarországra irányuló beutazás további élénkítésének. Az USA-ból érkező turisták éves szinten több mint 103 milliárd forintot költenek hazánkban. 

A magas szintű tárgyalásokon Dr. Kumin Ferenc New York-i főkonzul, Glázer Tamás, a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese, valamint az MT Zrt. észak-amerikai piacért felelős képviseletének vezetője, Fekete Magdolna is részt vett.

A legnagyobb haszid ortodox közösség vezetőivel október 15-én folytatott megbeszélés fő témája az észak-magyarországi zarándokutak megszervezése, illetve az ezzel kapcsolatos együttműködés kialakítása volt. A tervek szerint a zarándokok a budapesti zsidó szakrális helyek meglátogatása után az észak-magyarországi régióba utaznak a ,,csodatevő rabbik” szülőföldjére.

A zarándokutakon való részvétel nem csak az ortodox hívő első generációs nemzetség számár érdekes: azok leszármazottai is kíváncsiak elődjeik kultúrájára. Jelenleg az USA-ban sokan érdeklődnek a családfa kutatás és a kapcsolódó utak iránt. A tárgyalássorozat a 92nd Street Y nevű legnagyobb és legtekintélyesebb zsidó kulturális központnál folytatódott Matthew Checks oktatásért felelős, valamint Alison Gardy nemzetközi igazgatóval.

A találkozóra meghívást kapott Professzor Barry Goldsmith is, aki többek között Magyarországon gyűjt anyagot a 92Y-ban tartandó építészi előadásához. Dr. Kumin Ferenc főkonzul és Glázer Tamás vezérigazgató-helyettes a CBS nevű, teljes országos lefedettséget biztosító patinás amerikai tévécsatorna elnökségénél is látogatást tett.

A Magyar Turizmus Zrt. észak amerikai képviseletének egyik legfontosabb célja annak elérése, hogy Magyarország mint úti cél önmagában, ún. stand-alone desztinációként jelenjen meg az amerikai utazásszervezők ajánlataiban. A tárgyalássorozat következő állomása ezt a cél szolgálta. Glázer Tamás és Fekete Magdolna az egyik legnagyobb, Magyarországra utaztató cég, az Isramworld vezetőivel, Richard Krieger elnökkel és Leonora Vorsovszkaja marketingigazgatóval találkozott.

A megbeszélés két fontos eredménye, hogy az Isram új, csomagtúrákat bemutató katalógusában előkelő helyen szerepeltetik Magyarországot, továbbá együttműködnek egy közös, 12 fős szakmai tanulmányút megszervezésében az Isram vezetősége, termékmenedzserei, valamint az utazási média vezető újságírói számára 2016 első negyedévében. A tárgyalássorozat utolsó állomásaként az Amerikai Utazásszervezők Szövetsége, az USTOA (United States Tour Operators Association) elnökével Terry Dale-lel találkozott Glázer Tamás.

A megbeszélésen az elnök megerősítette: az USTOA mindent megtesz annak érdekében, hogy erősítse Magyarország önálló úti célként való népszerűsítését, illetve együttműködik a folyami hajós elő- és utótúrák magyarországi ösztönzése érdekében a Magyar Turizmus Zrt.-vel. A tárgyaló felek egyetértettek abban, hogy az amerikai turisták motivációi között a hagyományos városlátogatás mellett a kulturális programok és a trendi dunai hajóutak is meghatározó szerepet játszanak.

Az USTOA elnöke kitért a közvetlen légi járatok jelentőségére is. Elmondta, hogy az amerikai utazásszervezők nagy várakozásokkal tekintenek az Air Canada Rouge 2016 júniusi Torontó-Budapest járatnyitására, továbbá, a keleti partról érkező vendégforgalom növelése érdekében rendkívül fontos lenne egy New York-Budapest járat indítása is.

Fenti szakmai megbeszéléseket egy roadshow követi Long Island, Westchester, White Plains és New York City állomásokkal október 19. és 22. között az MT Zrt. szervezésében. A New York-i turisztikai képviselet történetében ez az első alkalom, amikor három ország egyesítette erőit a régió bemutatására. A fókuszban az egységes Közép-Kelet-Európa régió mint úti cél, annak biztonsága és kiváló ár-érték arányú szolgáltatásai, valamint a zsidó kulturális örökség bemutatása állnak.

A road show-hoz több magyar szolgáltató, a Hotel Aria Budapest, a Hotel Corinthia Budapest, a Danubius Hotels Group, a Continental Travel, a Continental Railway Solutions és a Tour East Tour is csatlakozott. A Magyar Turizmus Zrt észak-amerikai képviselete partnereivel együttműködésben egész évben intenzív szakmai tevékenységet folytat a Magyarországra irányuló amerikai beutazás növelése érdekében. A marketing tevékenyég egyaránt célozza a szabadidős és a hivatásturisztikai szegmenset az Amerikai Egyesült Államokban és Kanadában is.

Az USA jelentősége Magyarország turizmusa számára

Az USA jelenleg Magyarország 8. legfontosabb turisztikai küldőpiaca, éves szinten közel 600 ezer vendégéjszakával. 2014-ben több mint 490 ezer turista érkezett Magyarországra az Amerikai Egyesült Államokból. A turisták csaknem 87%-a szabadidős turista volt, valamivel több mint 13%-a üzleti turista. Magyarországi költésük meghaladta a 103 milliárd forintot, ami 28,6%-kal több, mint 2013-ban. 2010. és 2014. között 41%-kal nőtt az amerikai vendégek száma a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken és a növekedés idén is kétszámjegyű. 2015 első 8 hónapjában 17%-kal több amerikai vendég érkezett hazánkba az USA-ból.

A Turisztikai Világszervezet (UNWTO) adatai szerint 2014-ben az USA volt a második legjelentősebb küldőpiac a világon a nemzetközi utazásokra fordított költés alapján. Az amerikaiak távoli úti célokat megcélzó utazásaiból közel 27%-os Európa részesedése, ami 25,6 millió fő utazását jelenti. Az európai beutazásokból Közép- és Kelet-Európa részesedése 13,8% (3,5 millió), az összes kiutazásból 3,7%. 2020-ra a régiónk részesedése az összes kiutazásból várhatóan 4,0%-ra (4,7 millió, +33,5%) emelkedik.


A madridiak Balatonja a magyarok kedvence

A madridiak Balatonja a magyarok kedvence  

A magyarok körében azért is lett népszerű a terület, mert más spanyol régiókhoz képest jóval könnyebben megközelíthető.
Hatalmas veszteségekre készül a párizsi kulturális szektor az olimpia miatt

Hatalmas veszteségekre készül a párizsi kulturális szektor az olimpia miatt 

 „Mi vagyunk a nagy vesztesek” – mondják a párizsi kulturális szektorban dolgozók.
Az Etna továbbra sincs nyugton - lezárták Catania repterét

Az Etna továbbra sincs nyugton - lezárták Catania repterét 

Lezárták a szicíliai Catania repülőterét, amelyet hamueső temetett be az Etna vulkán kitörése miatt kedden.
Prémium úti cél Törökországban

Prémium úti cél Törökországban 

A török félsziget a hírességek kedvenc "prémium” úti célja.
Pompeii, a betemetett város

Pompeii, a betemetett város 

A kapun belépve megcsap a történelem szaga – a hatalmas kövekkel kirakott utcákat járva úgy érzem magam, mintha egy időgép visszavitt volna az ókorba.
Idehaza egy idegenforgalmi képviselettel kevesebb

Idehaza egy idegenforgalmi képviselettel kevesebb  

A Tunéziai Idegenforgalmi Hivatal budapesti képviselete a következő információt küldte szerkesztőségünkbe.
Magyarok nélkül megállna Ausztria

Magyarok nélkül megállna Ausztria 

Tíz év alatt több mint a duplájára nőtt a magyarok létszáma Ausztriában, ami napjainkban már meghaladja a 107 ezret.
Öt lenyűgöző nemzeti park Horvátországban

Öt lenyűgöző nemzeti park Horvátországban 

Ha a nyaralást Horvátországba tervezi, mindenképp érdemes felfedezni az Adriai-tengeren található természeti kincseket.
Borravaló körkép: ennyit illik adni a különböző országokban

Borravaló körkép: ennyit illik adni a különböző országokban 

A borravaló megítélése kultúránként és nemzetenként változó: ami az egyes országokban szokás, az egy másikban akár sértés is lehet. 
Boldogság-automaták és szerelmeslevelek a turizmus szolgálatában

Boldogság-automaták és szerelmeslevelek a turizmus szolgálatában 

Linz kirobbanóan sikeres a magyar látogatók körében is.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.