A több mint 57 ezer négyzetméteren, összesen nyolc pavilonban zajló eseményre több mint 223 ezer látogatót várnak a szervezők a hétvégéig. A kiállító országok helyi jellegzetességeikkel igyekeznek felhívni magukra a figyelmet: a japán standnál gésák segítségével lehet kimonót próbálni, Portugália borkóstolóval készült, a Magyar Turizmus Zrt. által létrehozott magyar standon pedig látványpékséget rendeztek be, ahol frissen sütött kürtőskalácsot kínálnak az érdeklődőknek.
A nyitónapon tartott sajtótájékoztatón Németh József, a Magyar Turizmus Zrt. spanyolországi külképviseletének vezetője elmondta: a Fitur különlegesnek számít az európai expók között, mivel ez az egyetlen, amely kaput nyit Dél-Amerika felé, és ez jó lehetőség a Magyarországot képviselő irodák számára is a kapcsolatteremtésre.
A spanyol turisták körében már egyre népszerűbb Magyarország: tavaly november végéig több mint 141 ezren választották úti céljuknak, többen mint 2014-ben összesen - jegyezte meg.
Ezért szeretnek minket a spanyolok
Győri Enikő madridi magyar nagykövet szerint Magyarország kulturális és gasztronómiai kínálata, illetve fürdőkultúrája miatt vonzó a spanyolok számára, ráadásul a közvetlen légi összeköttetés miatt könnyen el is érhető. Megemlítette, hogy márciustól az Iberia légitársaság ismét járatot indít Budapestre és a fapados légitársaságok is újabb spanyol városokkal kapcsolják össze a magyar fővárost, ami további növekedést jelenthet a spanyol turisták számában is.
Magyarországra más országokból is egyre többen látogatnak el, a nemzetközi turistaérkezések száma 19,1 százalékkal nőtt 2015 első háromnegyed évében - ismertette a legfrissebb adatokat Somogyi Zoltán, az ENSZ Turisztikai Világszervezetének (UNWTO) főtitkár-helyettese. Mint mondta, a magyarországi növekedés meghaladja az európai és a világon tapasztalt mértéket, előbbi 5,1 százalékos, utóbbi 4,4 százalékos volt tavaly szeptember végéig.
Spanyolországban is nőtt a beutazó turisták száma: a dél-európai ország november végéig 64,6 millió turistát fogadott, három millióval többet, mint egy évvel korábban. Ezzel Spanyolország a harmadik a turistacélpontok ranglistáján Franciaország és az Egyesült Államok mögött.
Forrás: MTI