Németországban a vendéglátósok boldog emberek

Stressz és kevés vásárló: ez az, amit a vendéglátással foglalkozó műsorok nap, mint nap mutatnak a hoteltulajdonosok és élelmiszerszolgáltatók világáról. A METRO start-up kutatása ellenkező képet mutat: a megkérdezettek túlnyomó többsége elégedett a saját üzletével. Ezeknek a független vállalkozásoknak a legnagyobb problémája a szakképzett személyzet hiánya, ami fontos hír azon magyarok számára, akik a németországi munkakeresést tervezik. - közölte tájékoztatójában a Merlin Communications.

A METRO Cash&Carry nagykereskedelmi lánc a vállalat fennállásának 50. évfordulója alkalmából készítette el a Gfk. kutatóintézet a reprezentatív kutatását, amely Németországban első alkalommal méri fel a start-upok mentalitását a szektorban.

A kutatás a vállalkozók motivációjára, vágyaira koncentrál, amellett pedig kitér arra is, hogy hogyan működik egy független vállalkozás ebben az iparágban. Milyen kihívásokkal szembesülnek munkájuk során? Mi a magánvállalkozások sikerének kulcsa ebben a szektorban? Ezek a kérdések mind nagyon fontosak ebben az iparágban is, hiszen a kézműves és kereskedelmi szektor mellett a vendéglátás a legnépszerűbb ágazat a német start-up vállalkozók körében. 2013-ban körülbelül 1,7 millió ember dolgozott Németországban a vendéglátásban és összesen közel 70 milliárd Euro nettó eladási értéket generáltak.

Csak a szakképzett munkaerő hiányzik

A megkérdezettek 77 százaléka mondta azt, hogy elégedett vagy nagyon elégedett a vállalkozásával és mintegy 65 százalékuk akkor sem döntene másképp, ha visszamehetne az időben. A kutatásban résztvevők 79 százaléka számára a saját vállalkozásuk működtetése során a szakképzett munkaerő hiánya jelenti a legnagyobb problémát, megelőzve a bürokráciát és az adóterheket.

A válaszadók 51 százaléka értett egyet azzal az állítással, hogy “Végtére is mindent nekem kell ellátni”. Azonban minden kihívás ellenére végeredményben ezek a független vállalkozók mégis elégedettek helyzetükkel és abban az esetben, ha újrakezdhetnék életüket, legtöbben ugyanígy csinálnának mindent.

A megkérdezettek 70 százaléka számára fontos, hogy új munkahelyeket teremtsenek és így visszaadjanak valamit a helyi közösségnek. A vállalkozók majdnem háromnegyede (71%) felelősséget akar vállalni magáért és másokért. Ebben a tekintetben a vállalkozók nagy többsége bízik a saját ötleteiben és képességeiben: 88 százalékuk hisz a szakmai sikerben. Az pedig, hogy a vásárlókat boldoggá tegyék ugyancsak prioritás számukra (65%). A megkérdezettek 90 százaléka nagyra becsüli a vendégeik közvetlen visszajelzéseit és a saját vállalkozásukban egy olyan helyet látnak, ahol az emberek találkozhatnak (60%).

A hazai vendéglátósok is boldogabbak lehetnének

„Azt gondolom, hogy itthon is látszik egyfajta nyitás a vállalkozói gondolkodás felé. Egyes terülteken, mint a képzett munkaerő hiánya, a startup világ is hasonló problémákkal küzd, mint amiket a METRO tanulmánya felvet. A kávéházi kultúra egyébként szorosan összefügg a vállalkozói és művészeti kultúrával, szerencsére ez itthon nagy léptekkel fejlődik. A hazai vállalkozói szerepvállalást nagyban javíthatná egy a mostaninál aktívabb támogatói, vállalkozás-barát, állami infrastruktúra, amelyben a mikro-, kis és középvállalkozások egyaránt járulék és ad kedvezménnyel indíthatnának új vállalkozásokat. Ebben az esetben a hazai vendéglátósok is boldog emberek lennének.”- mondta Turcsán Tamás Péter, a Startup Hungary Csoport vezetője.   

További kutatási eredmény részletek, valamint interjúk a vállalkozókkal a következő weboldalon érhetőek el angol nyelven: www.50yearsmetro.com


DZT: íme, az innovatív MI-influenszer

DZT: íme, az innovatív MI-influenszer 

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) elindítja első MI-influenszer projektjét és ezáltal egy további szinten is felhasználja a mesterséges intelligenciát az úticél Németország nemzetközi marketingjében.
Mozart egykori otthona moziteremmé alakult

Mozart egykori otthona moziteremmé alakult 

A KINOLINO elnevezésű gyermek filmfesztiválnak először ad otthont moziként a híres bécsi zeneszerző egykori otthona.
Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében

Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében 

A rendezvényen közel harminc portugál turisztikai szolgáltató mutatta be legújabb ajánlatait, a résztvevők megismerkedhettek a portugál kulturális örökséggel, gasztronómiával, valamint a különböző régiók által kínált élményekkel, helyszínekkel, hotelekkel.
Megjelent Ausztria síkalauza

Megjelent Ausztria síkalauza 

Több mint 200 síterülettel, aktuális árakkal és tippekkel.
Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve

Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve 

Novemberben egy kísérleti jellegű adással jelentkezett a népszerű Dunakavicsok turisztikai podcast.
Föld alatti bunkervilág,  kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia

Föld alatti bunkervilág, kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia 

íme, mindezeket rejti az egykori kommunista ország fővárosa, Tirana.
Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből

Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből 

Narancshét vs. Black Friday – ez Bécs fenntartható válasza a vásárlási lázra.
 Firenze betiltja a kulcsdobozokat és  az idegenvezetők hangszóróit

Firenze betiltja a kulcsdobozokat és az idegenvezetők hangszóróit  

Firenze is lépéseket tesz a túlturizmus visszaszorítására, és olyan intézkedéseket vezet be, mint például a rövid távú bérbeadók által használt kulcsdobozok és az idegenvezetők hangszóróinak betiltása.
Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt

Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt 

A magyar versenyzőnek sikerült megjavítania sérült vitorláját, és folytatja a földkerülő vitorlásversenyt.
Közép-Európa legszebb karácsonyi vásárainak kaleidoszkópja

Közép-Európa legszebb karácsonyi vásárainak kaleidoszkópja 

Közép-Európa legszebb adventi vásárai idén is megnyitják kapuikat, hogy ízekkel, illatokkal, zenével és különleges programokkal varázsolják el az oda látogatókat.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.