Németországban a vendéglátósok boldog emberek

Stressz és kevés vásárló: ez az, amit a vendéglátással foglalkozó műsorok nap, mint nap mutatnak a hoteltulajdonosok és élelmiszerszolgáltatók világáról. A METRO start-up kutatása ellenkező képet mutat: a megkérdezettek túlnyomó többsége elégedett a saját üzletével. Ezeknek a független vállalkozásoknak a legnagyobb problémája a szakképzett személyzet hiánya, ami fontos hír azon magyarok számára, akik a németországi munkakeresést tervezik. - közölte tájékoztatójában a Merlin Communications.

A METRO Cash&Carry nagykereskedelmi lánc a vállalat fennállásának 50. évfordulója alkalmából készítette el a Gfk. kutatóintézet a reprezentatív kutatását, amely Németországban első alkalommal méri fel a start-upok mentalitását a szektorban.

A kutatás a vállalkozók motivációjára, vágyaira koncentrál, amellett pedig kitér arra is, hogy hogyan működik egy független vállalkozás ebben az iparágban. Milyen kihívásokkal szembesülnek munkájuk során? Mi a magánvállalkozások sikerének kulcsa ebben a szektorban? Ezek a kérdések mind nagyon fontosak ebben az iparágban is, hiszen a kézműves és kereskedelmi szektor mellett a vendéglátás a legnépszerűbb ágazat a német start-up vállalkozók körében. 2013-ban körülbelül 1,7 millió ember dolgozott Németországban a vendéglátásban és összesen közel 70 milliárd Euro nettó eladási értéket generáltak.

Csak a szakképzett munkaerő hiányzik

A megkérdezettek 77 százaléka mondta azt, hogy elégedett vagy nagyon elégedett a vállalkozásával és mintegy 65 százalékuk akkor sem döntene másképp, ha visszamehetne az időben. A kutatásban résztvevők 79 százaléka számára a saját vállalkozásuk működtetése során a szakképzett munkaerő hiánya jelenti a legnagyobb problémát, megelőzve a bürokráciát és az adóterheket.

A válaszadók 51 százaléka értett egyet azzal az állítással, hogy “Végtére is mindent nekem kell ellátni”. Azonban minden kihívás ellenére végeredményben ezek a független vállalkozók mégis elégedettek helyzetükkel és abban az esetben, ha újrakezdhetnék életüket, legtöbben ugyanígy csinálnának mindent.

A megkérdezettek 70 százaléka számára fontos, hogy új munkahelyeket teremtsenek és így visszaadjanak valamit a helyi közösségnek. A vállalkozók majdnem háromnegyede (71%) felelősséget akar vállalni magáért és másokért. Ebben a tekintetben a vállalkozók nagy többsége bízik a saját ötleteiben és képességeiben: 88 százalékuk hisz a szakmai sikerben. Az pedig, hogy a vásárlókat boldoggá tegyék ugyancsak prioritás számukra (65%). A megkérdezettek 90 százaléka nagyra becsüli a vendégeik közvetlen visszajelzéseit és a saját vállalkozásukban egy olyan helyet látnak, ahol az emberek találkozhatnak (60%).

A hazai vendéglátósok is boldogabbak lehetnének

„Azt gondolom, hogy itthon is látszik egyfajta nyitás a vállalkozói gondolkodás felé. Egyes terülteken, mint a képzett munkaerő hiánya, a startup világ is hasonló problémákkal küzd, mint amiket a METRO tanulmánya felvet. A kávéházi kultúra egyébként szorosan összefügg a vállalkozói és művészeti kultúrával, szerencsére ez itthon nagy léptekkel fejlődik. A hazai vállalkozói szerepvállalást nagyban javíthatná egy a mostaninál aktívabb támogatói, vállalkozás-barát, állami infrastruktúra, amelyben a mikro-, kis és középvállalkozások egyaránt járulék és ad kedvezménnyel indíthatnának új vállalkozásokat. Ebben az esetben a hazai vendéglátósok is boldog emberek lennének.”- mondta Turcsán Tamás Péter, a Startup Hungary Csoport vezetője.   

További kutatási eredmény részletek, valamint interjúk a vállalkozókkal a következő weboldalon érhetőek el angol nyelven: www.50yearsmetro.com


Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni

Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni 

Ha tavasszal szeretnénk utazni, akkor közeli úti célra még vehetünk kedvező árú repülőjegyet.
Ausztria 2024-es turisztikai eredményei

Ausztria 2024-es turisztikai eredményei 

Ausztria számára 2024 különösen sikeres év volt a közép-kelet-európai piacokon.
Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik

Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik 

Mutatós vendégszámok, az igazi profik ősszel indulnak a szigetre.
Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban

Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban 

Vajon szüksége van marketingre a világ egyik leglátogatottabb országának, amely több esetben az overtourismmal is küzd?
Túlzsúfoltság a velencei karneválon

Túlzsúfoltság a velencei karneválon 

Valentin nap hétvégéjén hatalmas tömegű turista áradat lepte el a velencei utcákat és hidakat újabb aggodalmakat keltve a helyiekben.
Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek

Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek 

A 2025-ös év ismét gazdagá vásárprogramot hoz a brnó-i vásárterületre, tele nagy jelentőségű eseményekkel különöző iparágak és egyéb szakterületek számára.
Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában

Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában 

Kulturális központtá alakítaná Diego Velázquez (1599-1660) világhírű spanyol festő sevillai szülőházát az épületet megvásároló befektetői csoport.
Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni?

Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni? 

Az elsőt Budapesten mérik, a második pedig Málta szigetén a most jellemző hőmérséklet.
A jövő fesztiválja Bécsben

A jövő fesztiválja Bécsben 

Áprilisban Bécs ad otthont Európa legnagyobb, a jövő munkahelyeivel foglalkozó rendezvényének.
Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson

Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson 

A 44 éves magyar sportoló közösségi oldalán ad mindennap helyzetjelentést, de az érdeklődők online is nyomon tudják követni a hajóját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.