A Global Blue közleménye szerint a kínai turisták az idei első fél évben 119 százalékkal több pénz hagytak az üzletekben, mint a tavalyi első hat hónapban. Júniusban a kínai turisták kiadásai tették ki a turisták által üzletekben hagyott összes pénz 26 százalékát, az oroszoké 24 százalékát. Az orosz turisták költekezései nagyon visszaestek, hiszen még januárban az oroszok költötték el az egész összeg 68 százalékát, míg a kínaiak alig négy százalékát.
A cseh hatóságok arra számítanak, hogy az idén mintegy 270 ezer kínai turista látogat Csehországba, ami 60 ezerrel lenne több, mint 2014-ben. Ez a szám a jövőben várhatóan növekedni fog, mert a kínai Hainan Airlines légitársaság szeptember végétől hetente három alkalommal közvetlen járatot fog üzemeltetni Prága és Peking között.
Az idei első fél évben a thaiföldi turisták vásároltak a legtöbbet Csehországban - átlagban 31 329 koronát, a második helyen lévő kínaiak átlagban 21 443 koronát hagytak az üzletekben, míg a harmadik helyen lévő amerikaiak átlagos költsége 15 639 korona. Az orosz turisták az idei első hat hónapban átlagban 7839 koronát hagytak a cseh üzletekben, 42 százalékkal kevesebbet, mint a tavalyi év hasonló időszakában. A kínai és az ázsiai turisták leginkább divatos ruhaneműket (45 százalék), valamint ékszereket (37 százalék) vásárolnak Csehországban.
Forrás: MTI