A 2009-es Európa Kulturális Fővárosa cím után a Linz 2014-ben elnyerte az „UNESCO City of Media Arts” címet is, amely a jövőorientált kreatív városok hálózatába való aktív bekapcsolódást tette a város számára lehetővé. A kreatív városok hálózatába az UNESCO olyan városok felvételét támogatja, amelyek a film, zene, gasztronómia, design, kézművesség, kortárs irodalom és médiaművészetek területén egyaránt követendőt és maradandót alkotnak.
Az eddigi lépcsőzetesen megtervezett fejlődési folyamat következő állomása a „Változások" tematikájú év meghirdetése, amely a Duna-menti metropoliszban megélhető történetek újszerű reflexióját, turisztikai csomagokba foglalását és piacra vitelét jelenti. A változások jegyében Linz corporate designja is megújul, a márkaüzenet lényege azonban változatlan: az életörömök és életművészet tudatos megélésének bemutatása áll a középpontban.
Linz folyamatosan változásban lévő kulturális desztináció, amely megtanítja, hogy a változástól nem kell félni, hiszen örömforrás is, ha tudatosan tudjuk világunkat formálni. Az élmúlt évszázad nagy változásokat hozó évei (1918, 1938 és 1968) köré sűrítve átfogó időszaki kiállításokat láthatunk a város több múzeumában, amely a Museum totalprojekt keretében e hónap végén 9 másik kiállítással együtt megtekinthetőek 1 jegy áráért. A műveszeti látásmódban nagy változasokat hozó osztrák képzőművészek, Klimt, Schiele és Moser műveiből ugyancsak egyedi tárlatokat láthatunk a városban járva, s a háztetők fölé épített fakilátóból pedig nemcsak „megváltozott” szemszögből tekinthetünk a városra, hanem kortárs művekkel is interakciókba keveredhetünk.
A médiaművészetek és a kortárs művészet között teremtenek kapcsolatot azon tematikus városnézések, melyek során nemcsak a város múltját, hanem a jövőjét is megismerhetik az érdeklődök. A mobilalkalmazásból lehívható Linz App egyedi programok összeállítsát is lehetővé teszi, használója a jövő turistájának érezheti magát, aki előtt gombnyomásra megnyilnak nemcsak a turisztikai látványosságok rejtett zugai is, hanem a városi emberek kedvelt klubjai, közösségi terei.
Linz mára a kreatív városfejlesztés és jövőorientált turisztikai stratégiaképzés és kommunikációs gyakorlat területén számos nemzetközi elismeréssel és annál is több szakmai követővel rendelkező jó példává vált – amire érdemes a magyar turisztikai szakemberenek is odafigyelniük. A magyar turisták száma az előző évben 25 százalékkal nőtt, Linz a magyarok körében nemcsak egyre népszerűbb, hanem hazánkból könnyen elérhető, mégis üdítően más desztinációnak számít.