Mint általában mindenütt, a repülésben is annak a szabálynak van értelme, mely valós problémákon alapul és megszegése esetén konkrét következményekkel jár. Így történt ez a szanaszét repkedő drónok esetében is, melyek ugyan kedves gyerekjátékokként indultak, de az utóbbi hónapokban komoly veszélyt jelentettek a polgári és a katonai repülésre is.
Az Amerikai Légügyi Hivatal ezért most létrehozott egy munkacsoportot, melynek feladata a repülő szerkezetek regisztrálása és annak ellenőrzése. Ugyanennek a munkacsoportnak egyben az is feladata lesz, hogy kidolgozza a drónok repülési szabályait, megjelölve azokat a területeket, magasságokat és irányokat, ahol repülhetnek. Ez utóbbi annál is inkább szükséges, mert a szerkezetek tulajdonosai nem repülési szakemberek, nem rendelkeznek azon ismertekkel, melyek az Egyesült Államokon belüli légi forgalmat szabályozzák.
Michael Huerta, a Légügyi Hivatal vezetője elmondta, hogy az intézkedés rendkívül sürgős. A tavalyi évhez képest a repülő drónok száma ugyanis megkétszereződött, és félő, hogy az ünnepek közeledtével az egyáltalán nem olcsó szerkezetekből több is kerül majd a karácsonyfák alá, növelve a repülés veszélyeztetését.
Amerikában a közelmúltban egy drón hosszabb időre akadályozta a tűzoltó repülőgépek munkáját, míg Lengyelországban egy szerkezet ütközött egy F-16-os géppel, annak törzsén jelentős sérülést okozva. Már megszületett ez első drónkilövő szerkezet is, mely egyelőre ugyan csupán 400 méteres hatótávolsággal bír, de rádióirányítással képes megsemmisíteni a drónt. Ezzel párhuzamosan történik egy drónfogó rendszer létrehozása és tesztelése is, mely „elfogja” a regisztrált repülő szerkezetet, így azonosítható lesz az üzemeltető is. Az utóbbira Londonban egy promóciós film forgatása közben már példa is adódott, ugyanis egy nem várt „légi látogató” zavarta meg a munkát, amely kb. 1200 angol font kárt okozott a gyártóknak, ezt pedig a drón üzemeltetőjének kellett megtérítenie.
Forrás: IHO