A Booking.com a múlt héten e-mailben értesítette partnereit egész Európában, hogy továbbra is fenn kívánja tartani szerződéseiben az árakra és egyéb szerződéses feltételekre vonatkozó paritási klauzulát a szállodák saját honlapja vonatkozásában annak ellenére, hogy Németországban egyértelmű figyelmeztetést kapott, hogy a paritási klauzulák versenyellenesek, illetve annak ellenére, hogy a Franciaországban e témában kialakuló fejlemények szerint az árparitás klauzula törvény általi teljes tilalma várható. A Booking.com új szerződéses feltételei 2015. július 1-jével lépnek életbe, kivéve, ha azokat az érintett szállodák el nem utasítják.
Amint az európai szállodaipar képviselői több alkalommal hangsúlyozták, ez a lépés, amely a francia, az olasz és a svéd versenyhatóságokkal történt egyeztetések eredményeit – melyekkel szemben egyébként már fellebbeztek – igyekszik terjeszteni, nem állítja vissza a szállodások vállalkozói szabadságát az árak és egyéb feltételek megállapításában. A Booking.com ezzel a lépéssel arra próbálja használni piaci erőfölényét, hogy maga határozza meg az együttműködés feltételeit, s további akadályt állítson egész Európában a versenyhatóságok elé a paritási klauzulák részletes vizsgálatában.
Ezen túlmenően a szállodások véleménye szerint a Booking.com által a szállodáknak nemrég elküldött feltételek valójában nincsenek összhangban a 3 versenyhatóság által jóváhagyott vállalásokkal, mivel az előbbiek nem tartalmazzák az „availability paritást”.
A fenti három ország versenyhatóságával szemben a Booking.com arra kötelezte magát, hogy „nem kezdeményez, illetve nem próbál olyan kötelezettséget erőltetni a szállásadó szolgáltatókra bármilyen típusú szobára vonatkozóan, hogy azokból azonos mennyiségű, vagy nagyobb számú szobát kínáljanak a Booking.com részére, mint amit bármely más foglalási portálnak kínáltak, illetve tartottak fenn saját maguknak.”
Ezzel szemben a Booking.com az új szerződéses feltételeiben a következőket fogalmazza meg: „ A szállásadó szolgáltató egyetért azzal, hogy bármikor (a foglaltság függvényében) hozzáférést biztosít a Booking.com részére bizonyos kapacitáshoz minden szobatípus tekintetében (beleértve az érvényes üzletpolitikát és korlátozásokat), továbbá az árakhoz a Szerződés érvényessége idején (az alacsony és magas keresleti időszakokban, beleértve a vásárokat, kongresszusokat és egyéb eseményeket)”.
Fentiek mellett az új klauzulák nem hivatkoznak azokra a megfelelő intézkedésekre, melyekre vonatkozóan a 3 versenyhatósággal megállapodás született.
„Az internetes értékesítés meghatározó szereplői nem erőltethetik saját szabályaikat a piacra, amelyeket egyébként már legalább egy európai országban versenyellenesnek minősítettek. Az európai szállodaipar reméli, hogy – Németországhoz hasonlóan – több más ország versenyhatósága alaposan megvizsgálja a szállodák és az OTA-k közötti szerződésekben szereplő különféle paritási klauzulákat, mivel a most alkalmazni kívánt feltételeket az európai szállodaipar továbbra is versenyellenesnek tekinti”, mondta Christian de Barrin, a HOTREC ügyvezető igazgatója.
A 2015. június 30-i e témában a HOTREC által szervezett megbeszélésen részt vevő nemzeti szállodaszövetségek képviselői megállapodtak, hogy tovább folytatják azt a munkát, melynek célja, hogy a szállodások visszaszerezzék jogukat árképzésük és azzal kapcsolatos feltételek alakítására partnereik felé úgy az offline, mint az online csatornák esetében.