Guller: cél a kétszázezres átlagjövedelem a turizmusban 

Meg kell duplázni a jövő évben a turisztikai szektorban elérhető átlagjövedelmet, ami nettó 103 ezer forint volt 2015-ben - mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója egy szakmai konferencián csütörtökön Budapesten.

Mi az MTÜ feladata egy friss kormányrendelet szerint? 

A hétfői Magyar Közlönyben jelent meg a Magyar Turisztikai Ügynökség feladatait kijelölő kormányrendelet.

Új vezérigazgató-helyettes a Magyar Turisztikai Ügynökségnél 

Bánhegyi Zsófiát nevezték ki a Magyar Turisztikai Ügynökség marketingkommunikációért felelős vezérigazgató-helyettesének. A Magyar Telekom korábbi csoportkommunikációs igazgatója április 3-án érkezik a szervezethez.
Továbbra is Ausztriában folytatja pályafutását Kovács Balázs

Továbbra is Ausztriában folytatja pályafutását Kovács Balázs 

Az osztrák piacon megszerzett kapcsolatrendszerét és tapasztalatait továbbra is Ausztriában hasznosítja Kovács Balázs, aki 2008-tól mostanáig az MT Zrt., majd az MTÜ bécsi irodájának vezetőjeként képviselte a magyar turisztikai szakmát Ausztriában.
MTÜ és Korda Stúdió: mindent a filmes turizmusért

MTÜ és Korda Stúdió: mindent a filmes turizmusért 

A Magyar Turisztikai Ügynökség, a Korda Filmstúdió és a Filmközpont Kft. (Korda Filmpark) háromoldalú együttműködési megállapodás kötött a filmes turizmus fellendítése érdekében – jelentették be február 24-én a Korda Filmstúdió és Látogatóközpont üvegtermében megtartott sajtóbeszélgetésen.

Üveghíd és sosem látott eredmények a turizmusban 

„Sosem látott eredmények, merész tervek a hazai turizmusban” címmel tartott sajtótájékoztatót szombat délelőtt az MTÜ, Magyar Turisztikai Ügynökség annak apropóján, hogy a KSH friss adatai szerint 2016-ban minden eddiginél erősebb évet zárt a hazai turizmus.
12 külföldi turisztikai vásáron lesz MTÜ-s magyar stand

12 külföldi turisztikai vásáron lesz MTÜ-s magyar stand 

A berlini ITB-re már új kiállítási arculattal készül a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ).
Turizmusfejlesztési törvény: mi vár a TDM-ekre?

Turizmusfejlesztési törvény: mi vár a TDM-ekre? 

A TDM szervezetfejlesztés a 2017-es évben a helyi és térségi TDM-ek esetében jelentős mértékben a nemzeti turizmusfejlesztési törvény és ennek eredményeként az MTÜ által meghatározott/meghatározandó kiemelt térségekben való működésről és az általa létrehozandó szervezetekkel való együttműködésről fog szólni (a nagybetűs TÚLÉLÉSEN túl...). Víg Tamás cikke.
Országonként eltérő turisztikai külképviseleteket hoz létre a kormány

Országonként eltérő turisztikai külképviseleteket hoz létre a kormány 

Bienerth Gusztáv elmondása szerint nem tarolja le a kormány a hazai turizmus külképviseleti hálózatát a számunkra lényeges vendégküldő országokban, helyette egy korszerűbb, az egyes utazási piacok speciális igényeit kiszolgáló rendszert hoz létre – mondta a Magyar Időknek a turizmusért felelős kormánybiztos.
Bezárja a regionális marketingirodákat és a külföldi képviseleteket a Magyar Turisztikai Ügynökség

Bezárja a regionális marketingirodákat és a külföldi képviseleteket a Magyar Turisztikai Ügynökség 

Véghajrába ért a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) átszervezése.

Mi történt 2016. november 7-én Bécsben? 

A konferenciaturizmus élénkítése és Magyarország prémium kategóriás hivatásturisztikai (MICE) desztinációként való népszerűsítése érdekében számos akciót folytat a Magyar Turisztika Ügynökség (MTÜ) a szomszédos Ausztriában is. Az MTÜ ausztriai képviselete összefogásban más országok nemzeti turisztikai képviseletével egész estét betöltő MICE workshopot szervezett Bécsben, 2016. november 7-én. A Park Hotel Hyatt-ben tartott szakmai programon a hazai kínálatot az MTÜ mutatta be, a megújuló vidéki konferenciakínálatot pedig az újrapozícionált bükfürdői Caramell szálló képviselte társkiállítóként. - közölte csütörtökön az MTÜ.

Prémium kínálattal kampányol az MTÜ a londoni WTM-en 

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) idén a tavalyinál kétszer nagyobb területen mutatja be hazánk kínálatát a turisztikai szakma vezető rendezvényén, a 182 ország mintegy 5000 kiállítóját felvonultató londoni 37. World Travel Market (WTM) szakvásáron. Az MTÜ 2017-ben arra összpontosít, hogy hazánk prémium termékeinek újdonságaival minél több magas költésű turistát szólítson meg - tudatta hétfőn közleményben az MTÜ.

Itt regisztráljon, ha kínai turistát akar beutaztatni! 

A Magyar Turisztikai Ügynökség felhívást tett közzé az Európai Unió és Kína közötti ADS-regisztrációra azon utazási irodák számára, akik kínai turistacsoportok ADS-keretében történő beutaztatását kívánják folytatni.

Az MTÜ-nél folytatja az Aquaworld eddigi igazgatója 

Juhász Szabolcs, az Aquaworld Resort Budapest Élményfürdő korábbi igazgatója a Magyar Turisztikai Ügynökséghez igazolt.

360 fokos videó - így még biztos nem látta Budapestet! 

Különleges vidófilm készült Budapest látnivalóiról: mindegyiket 360 fokos szögben járhatjuk körbe egy speciális technika jóvoltából. 

A Magyar Turisztikai Ügynökség is fesztiválozik 

Az elmúlt évekhez hasonlóan 2016-ban is kitelepült a Magyar Turisztikai Ügynökség a Szigetre. A 200 négyzetméteres stand a Tribute színpad és a Sziget VIP között található. Az Ügynökség augusztus 12-étől egészen keddig várja az érdeklődőket, minden nap 14 és 22 óra között. A GoToHungary stand idei központi fesztivál installációja a GastroBistro, amely a Volt és a Sound után most a Szigetre is kiköltözött. 

A turizmust is támogatja a készülő bormarketing-koncepció 

A jövő év elejére várhatóan elkészül a középtávú bormarketing-koncepció.

Rövid ideig maradnak és keveset költenek a külföldi turisták hazánkban 

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) fejlesztési vezérigazgató-helyettese szerint túl kevés időt töltenek az országban az ide látogatók, és nem költenek eleget.

Országmárka: mi jöhet a szívecskés logó után? 

A minap új profilképet kapott a Magyar Turisztikai Ügynökség magyar és angol nyelvű Facebook-oldala. A két kép alapján akár azt is gondolhatnánk, hogy arculatváltásra készül a nemzeti turisztikaimarketing-szervezet. Erről azonban nincs szó, válaszolták kérdésünkre.

Regionális turisztikai központtá tennék Debrecent 

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a rendelkezésére álló eszközeivel támogatja Debrecen fejlesztését és minél sikeresebb megjelenését a turisztikai piacon - közölte az MTÜ szerdán.

SZÉP-kártyáról és balatoni fejlesztésről Siófokon 

A kormány eltökélt a SZÉP-kártya fenntartásában, a 300 milliárd forintos balatoni fejlesztési forrást áttekintik, és szükség szerint átcsoportosítják az új turisztikai stratégiának, a minőségi turizmusnak megfelelően - közölte Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója szerdán Siófokon. A vezérigazgató egy siófoki strandon arról beszélt, hogy az új ügynökség elsődleges célja koncentrált fejlesztésekkel a mennyiségi helyett a minőségi turizmus irányába fordítani "a magyar turizmus szekerének rúdját".

MTÜ: megmarad a Balatonra szánt fejlesztési pénz 

Meglepte a balatoniakat a legutóbbi Magyar Közlönyben megjelent rendelet, miszerint a kormány visszavonta a kiemelt üdülőkörzet 300 milliárd forintos 2020-ig történő fejlesztéséről szóló határozatát. A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) az MTI érdeklődésére közölte: a rendelet a turizmusfejlesztésre felhasználható uniós források összehangolását szolgálja, a Balaton fejlesztésére biztosított pénzt koncentráltan a turizmusfejlesztésre, a turisztikai kormánybiztosság koordinálása mellett kívánja elkölteni a kabinet.

Mit hoz a konyhára a négy százalék? 

Mint ahogy az a szakmában ismert, az Országgyűlés elfogadta, hogy jövőre az éttermi étkezés áfáját 27-ről 18 százalékra csökkentsék, 2018-tól pedig öt százalékra. Azt is bejelentették, 2018-tól négyszázalékos turisztikai fejlesztési hozzájárulást kell fizetniük a hazai vendéglátós vállalkozásoknak, amelyet kizárólag turisztikai fejlesztésekre fordítanak. Ez utóbbi új adónemről kérdeztük a szakmát: vajon megítélésük szerint a kormány miképp költi majd el a beszedett összeget, és segíti-e az új adónem a hazai vendéglátós vállalkozások munkáját?

Digitális konyhában próbálhatják ki magukat a fesztiválozók 

A gasztronómia szerepel a Magyar Turisztikai Ügynökség idei nagy fesztiválokon való megjelenéseinek középpontjában. A VOLT Fesztiválon megnyitott a Digitális Konyha (Digital Cooking) a GoToHungary standon található Gastro Bistróban.

21 milliárd forintot kap a magyar turizmus 2017-ben 

Minden eddiginél nagyobb összeg, 21 milliárd forint áll a magyar turizmus rendelkezésére 2017-ben – jelentette be egy mai sajtóeseményen dr. Bienerth Gusztáv turizmusért felelős kormánybiztos.
Feliratkozás a Turizmus Online hírlevelére

Álláshirdetések

Munkatársat vagy munkát keres?

Adja fel hirdetését a Turizmus Online portálon, a turisztikai szakma honlapján! Leendő kollégái is minket olvasnak - válasszon csomagjaink közül!