Július 15-ig lehet nevezni a virágosító versenyre 

Július 15-ig lehet nevezni a „Virágos balkonok, virágos kertek” versenyben a saját kertekről és balkonokról készült fényképekkel a Virágos Magyarország Környezetszépítő verseny honlapján (palyazat.viragosmagyarorszag.hu). Az idei versenyben „Bálint gazda emlékdíjat” is odaítélnek Magyarország kertésze tiszteletére.
A szállodahajók fogadóépülete lesz a Bálna

A szállodahajók fogadóépülete lesz a Bálna 

A rövid távú lakáskiadás szabályozási terveiről, a szállodahajók új kikötőjéről, és a magánszálláshelyek támogatásáról is beszél Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója legfrissebb podcastjában.

Eddig több mint 14 ezren pályáztak magánszálláshelyek felújítására 

Eddig több mint 14 ezren pályáztak a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) és a Kisfaludy 2030 Turisztikai Nonprofit Fejlesztő Zrt. június 4-e óta elérhető magán- és egyéb szálláshely fejlesztését célzó kiírásra 42,8 milliárd forint értékben - mondta Horváth Péter, a Kisfaludy 2030 Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt. vezérigazgatója szerdán a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában.
Elindult a belföldi turizmust népszerűsítő kampány

Elindult a belföldi turizmust népszerűsítő kampány 

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) június 1-jén elindította belföldi kampányát, amellyel arra buzdít mindenkit, hogy barangoljon belföldön, fedezzen fel izgalmas úti célokat. A kampány szlogenje "Együtt, itthon, szabadon - Magyarország visszavár".
Új hajók a Balatonon, egyre növekvő foglalás

Új hajók a Balatonon, egyre növekvő foglalás 

Elkészültek a Balatonon közlekedő hajók koncepciótervei, így hamarosan indulhat a közbeszerzés melynek köszönhetően a Balatoni Hajózási társaság európai színvonalú hajózási feladatokat láthat el. Egyebek mellett erről beszél legújabb podcastjában a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója.
Hasznos segédanyagok turisztikai vállalkozások számára

Hasznos segédanyagok turisztikai vállalkozások számára 

Tájékoztató anyagok és a járványügyi intézkedések hatását bemutató összeállítások is felkerültek a Magyar Turisztikai Ügynökség megújult weboldalára.
A szakmába is igyekszik lelket önteni az MTÜ új kampányfilmje

A szakmába is igyekszik lelket önteni az MTÜ új kampányfilmje 

Rendhagyó turisztikai kampányfilmet készített a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ), azt hangsúlyozva, vigyázzunk egymásra, és közösen sikerül majd megbirkózni a nehéz helyzettel.

MTÜ: az önkormányzatok is vegyék ki a részüket a segítségnyújtásból! 

A kormány fontos lépéseket tett a turisztikai ágazat megsegítéséért, elsők között hozta meg azokat a döntéseket, amelyek hozzájárulnak a megmaradáshoz - közölte a Magyar Turisztikai ügynökség az MTI érdeklődésére szerdán.

MTÜ: mindenáron meg kell védeni a munkahelyeket 

Mindenáron és módon meg kell védeni a munkahelyeket, mert munkavállalók nélkül nincs lehetőség a gazdaság és a turisztika gyors felállására a koronavírus-járvány lecsengése után - mondta a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese hétfőn az M1 aktuális csatornán.
MTÜ: a munkahelyek megmentését segítik a kormányzati intézkedések

MTÜ: a munkahelyek megmentését segítik a kormányzati intézkedések 

A hazai turisztikai ágazat csak úgy tud talpra állni a járvány lecsengése után, ha az idegenforgalomban dolgozó vállalkozások nem mennek tönkre és a munkahelyek nem szűnnek meg, ezt segítik a kormány szerdán bejelentett intézkedései - hangsúlyozta a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója szerda este újságírók előtt.

Egymilliárd forintos vis maior keretet hozott létre az MTÜ 

Egymilliárd forintos vis maior keretet hozott létre a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a koronavírus miatt nehéz helyzetbe került vállalkozások megsegítésére - közölte Guller Zoltán vezérigazgató a Világgazdaság megkeresésére.

2019-ben ismét rekordot döntött a magyar turizmus 

2019-ben ismét rekordot döntött a magyar turizmus, a főbb mutatószámokat vizsgálva túlszárnyaltuk az előző évet – derül ki a Központi Statisztikai Hivatal pénteken közzétett adataiból. Kiegyensúlyozott külföldi és belföldi vendégforgalom, magas bevételek, dinamikusan emelkedő Szép-kártya forgalom jellemezte 2019-ben az ágazatot. A korábbi évek decembereiben önmagában is rekord hónapnak nevezhető a külföldi vendégforgalom szempontjából, hiszen soha ennyi külföldi vendég nem volt még Magyarországon, mint az év utolsó hónapjában.

Gyűlnek a borászok adatai a bor.hu-n 

Már mintegy száz borászat adatai találhatók meg a magyar bor decemberben indult bor.hu című hivatalos honlapján - közölte a Magyar Turisztikai Ügynökség bormarketingért felelős szakértője az M1 aktuális csatornán.

Intenzívebb állami bormarketing 

Ez év elejétől a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a magyar borral kapcsolatos egységes állami kommunikációért és a borturizmusért felel, míg az Agrárminisztérium (AM) irányítása alatt működő Agrármarketing Centrum (AMC) a közösségi bormarketing állami feladatait látja el.

Elindult a bor.hu, a magyar bor hivatalos weboldala 

Elindult a bor.hu, amely letisztult képanyaggal, borrégiókat és borvidéket is bemutató térképpel, a magyar bor legfontosabb jellemzőit és tudnivalóit összegzi - közölte lapunkkal a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ).

MTÜ: erős külföldi forgalom jellemezte az októberi turizmust 

Erős külföldi vendégforgalom, stabil belföldi kereslet, magasabb bevételek, és jelentősen emelkedő Szép-kártya forgalom jellemezte októberben az idegenforgalmi ágazatott - értékelte a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) csütörtökön kiadott jelentését.

Októberben is jól teljesített a magyar turizmus 

A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adataiazt mutatják,hogy októberben is jól teljesített a magyar turizmus. Erős külföldi vendégforgalom, stabil belföldi kereslet, magasabb bevételek, és jelentősen emelkedőSzép-kártya forgalom jellemezték októberbenaz ágazatot.

A turistaként lakást bérlők 12 százaléka eltévedt szállodai vendég! 

A szállodaipar jelenlegi legnagyobb mumusát a rövid távú lakáskiadás piacát ősszel részletesen feltérképezte egy hazai tanulmány. Ennek az eredményeit hallhattuk az MSZÉSZ őszi közgyűlésén és azt, milyen válaszok várhatók a piac működésére kormányzati szinten.

Valós idejű adatgyűjtés kezdődik néhány fürdőben 

Decemberben a Magyar Fürdőszövetség (MFSZ) és a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) együttműködésében valós idejű adatgyűjtést célzó pilotprogram indul néhány magyarországi fürdőhelyen - közölte az MTÜ vezérigazgató-helyettese november 19-én Zalakaroson, az MFSZ közgyűlésén.

Turisztikai célokat is szolgál a Puskás Aréna 

Multifunkcionális lesz a Puskás Aréna, amely a futballmérkőzések mellett többek között koncertek, világkongresszusok rendezésével a turizmust is növeli majd - közölte a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese csütörtökön az M1 aktuális csatornán.

Folytatódik az MTÜ belföldi kampánysorozata 

„Búcsúztasd pihenéssel az őszt” címmel folytatódik a Magyar Turisztikai Ügynökség belföldi kampánysorozata, amely a gazdag, őszi kulturális és kulináris programkínálat mellett ezúttal a sokszínű hazai feltöltődési lehetőségeket mutatja be. Magyarország fürdőhely kínálata rendkívül sokszínű,és minden évszakban nagyszerű lehetőséget nyújt a kikapcsolódásra. Az MTÜ az őszi-téli időszakban többek között azzal segíti az utazást tervezőket, hogy egy online térképre helyezte a hazai gyógy- és élményfürdőket, megkönnyítve az utazási döntések meghozatalát.

Save the date! 

Külpiaci napot szervez novemberben a Magyar Turisztikai Ügynökség.

Bemutatkoztak hazánk ikonikus ízei 

A magyar hagyományokra és a sokszínűségre épülő mai gasztronómiai élménykínálat célzott megismertetése és eredményes népszerűsítése redukált és következetes üzenetekkel, azaz ikonikus magyar ételek folyamatos és következetes bemutatásával és kommunikációval érhető el.

Bezárás is fenyegetheti a nemzetközi szállodaláncokat Magyarországon? 

A belváros önkormányzat hatósági eljárást indított szállodák ellen, mert nem küldenek naponta adatokat a vendégeikről a kormányzati turisztikai ügynökségnek. Végső esetben bezárás is lehet a szankció.

Tovább utazhatnak ingyen a Kajla-útlevéllel a gyerekek 

A nagy sikerre való tekintettel az alsó tagozatos iskolások egy hónappal tovább,vagyis  augusztus végéig utazhatnak ingyen a MÁV-START és a GYSEV járatain a Kajla útlevéllel.

Új cégér a magyar bornak 

Országos bor roadshow-t indított a magyar bor márkakoncepció bemutatására a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) - mondta Németh Anna, az MTÜ vezérigazgató-helyettese hétfőn Budapesten, az országos előadássorozat fővárosi állomásán.

Indul a regisztráció a tavaszi-nyári forgalomélénkítő belföldi kampányra! 

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) országos kommunikációs kampányt tervez 2019 májusától, amelyben szálláshelyek, vendéglátóegységek, fürdők, illetve egyéb turisztikai szolgáltatók és attrakciók aktív közreműködésére is számít. A kampány célja a belföldi turisztikai forgalom élénkítése, valamint, hogy bemutassa, Magyarország rengeteg csodát és élményt tartogat a belföldi utazók számára.

Keresik az év ökoturisztikai élményét 

Az Agrárminisztérium és a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) idén is közösen meghirdetett pályázat keretében hívja versenybe az ökoturisztikai létesítmények üzemeltetőit és a programok szervezőit, „Az év ökoturisztikai élménye” címmel. A tavalyi évben megújult kiírás idén új elismeréssel bővül – a pályázók szakmai elismerését kiegészíti egy közönségdíj, amelyet egy országosan meghirdetett szavazás során ítélnek oda. A pályázatot Balczó Bertalan természetvédelemért felelős helyettes államtitkár jelentette be, a kiírás részleteit Gönczi Tibor, az MTÜ programigazgatója ismertette a Föld Napja eseménysorozat keretében szervezett sajtótájékoztatón.

Sikeres magyar szereplés a világ legnagyobb borvásárán 

A Magyar Turisztikai Ügynökség jóvoltából Magyarország idei részvétele minden eddiginél sikeresebb volt a bor és szeszesital ágazat legjelentősebb szakvásárán, a 2019. március 17. és 19. között megrendezett 25. ProWein Düsseldorf borvásáron. Az ország mind a hat borrégióját képviselve rekordszámú, 39 magyar pincészet mutatta be borait a 320 négyzetméter alapterületű, látványában teljesen megújult magyar standon. Itt mutatkozott be először a nemzetközi közönség előtt a magyar bor új márkakoncepciója, melynek középpontjában az alkotó ember áll: a magyar borász.

Januárban közel 10 százalékkal emelkedtek a turisztikai bevételek 

A tavalyi történelmi rekordév után 2019 elején is folytatódott a vendégek számának növekedése Magyarországon. Januárban a turisták mintegy 30 milliárd forintot hagytak a hazai szálláshelyeken, és míg a vendégéjszakák száma közel azonos maradt, a szálláshelyek közel 10 százalékkal tudták növelni bevételeiket az előző év azonos időszakához képest.

Az Aria Hotel Budapest lett kategóriájában 2018 legjobb magyar szállodája 

Ötödik alkalommal ítélte oda a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) és a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) az “Év Szállodája” címet, amelyre öt kategóriában pályázhattak a magyarországi hotelek. A szakmai zsűri a legmagasabb, 5*-5*superior kategóriában az Aria Hotel Budapestet választotta az év szállodájának országos szinten. Az elismeréseket az Év Szállodája Gálán adták át március 8-án a Hilton Budapestben. Azután, hogy a világ egyik vezető turisztikai lapja, a Condé Nast Traveler a nemzetközi utazóközösség szavazatai alapján 2018-ban Közép-Európa-*, a TripAdvisor utazói pedig 2017-ben a világ legjobb szállodájának** választották az Aria Hotel Budapestet, az “Év Szállodája 2018” cím a Library Hotel Collection-csoport magyarországi tagjának újabb rangos elismerése.

Az MTÜ-höz kerülnek az állami hajós cégek 

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) Zrt. gyakorolja a jövőben a Mahart-PassNave Személyhajózási Kft. és a Balatoni Hajózási Zrt. feletti tulajdonosi jogokat – derül ki Bártfai-Mager Andrea nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszternek a Magyar Közlönyben közzétett rendeletéből.

Ezek a Kisfaludy Program nyertesei 

A 2017-ben útjára indított Kisfaludy Szálláshelyfejlesztési Program keretében 2030-ig 300 milliárd forint értékű szálláshelyfejlesztési beruházás valósulhat meg Magyarországon. Ennek felét hazai költségvetésből, vissza nem térítendő támogatásként biztosítja a kormány.

Egymillióval növelik négy térség turisztikai forgalmát 

Újabb 40 milliárd forint értékben valósulnak meg turisztikai programok Magyarország négy kiemelt turisztikai térségében - jelentette be a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója szerdán Veszprémben.

Sikeres évet zárunk 

Értékelte 2018 eredményeit Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója a Magyar Utazási Irodák Szövetségének tisztújító közgyűlésén december 12-én.

Milyen nagyrendezvények lesznek jövőre? 

Számos nagyrendezvényt tartanak 2019-ben is Magyarországon, a jövő évi rendezvények, fesztiválok koordinációja elkezdődött - mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója a szervezet rendezvénykoordinációs központja megbeszélését követő sajtótájékoztatón hétfőn Budapesten.

Kerékpársporttal a turizmus duzzasztásáért 

Mit tehet hozzá a kerékpáros turizmus a turizmus stratégiához (NTS)? Kiderült a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) és a Magyar Kerékpáros Szövetség sajtóbeszélgetésén.

Európa első, okostelefonnal vezérelt szállodája 

A holnap szállodája Budapesten, a Nyár utcában nyílt meg idén tavasszal.

Több vendég, több vendégéjszaka, növekvő bevételek 

A legfrissebb adatok szerint 2018-ban tovább dübörög a magyar turizmus, amely még a tavalyi év rekordszámait is képes felülmúlni. A Központi Statisztikai Hivatal ma közzétett mutatói szerint augusztusban a tavalyi évhez képest 2,7 százalékkal több külföldi vendég érkezett Magyarországra, míg a belföldi vendégforgalom ennek több mint duplájával, 5,6 százalékkal nőtt. Jó hír, hogy az augusztusi növekedés motorja a belföldi turizmus volt, ez is jelzi, hogy a magyarok egyre szívesebben utaznak itthon, a magyar családok anyagi mozgástere pedig bővül - tájékoztatott az MTÜ.

Kisfaludy Program 150 szoba felett? 

Folytatva az országjáró körutat október 4-én, párhuzamosan a budapesti régióüléssel, vidéki városokban tartott munkaértekezletet az MSZÉSZ és az MTÜ, a Szövetség tagjai számára. A kötetlen forma ezúttal is szolgálta az értékes információ és tapasztalatcserét, Sopronban és Bükfürdőn.

Őszi MTÜ-kampány: jelentkezés partnerek számára! 

A nagy érdeklődésre tekintettel a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) meghosszabbítja az őszi forgalomélénkítő kampány jelentkezési határidejét 2018. szeptember 15-ig. A kampány célja, hogy bemutassa, Magyarország egy négy évszakos úti cél, így az őszi szezonban is számos rejtett kincset és élményt tartogat a belföldi utazók számára, valamint az ország kulturális, aktív, gasztronómiai programkínálata és élményígérete nagyon sokszínű.

Az utazók eléréséhez szinte nélkülözhetetlenek a közösségi média csatornák 

Ahogy arról már korábban beszámoltunk, hétfőn a budapesti Larus Rendezvényközpontban az MTÜ új programsorozatának első eseménye zajlott, melynek célja, hogy külpiaci B2B tevékenységéről tájékoztassa szakmai partnereit. Ezen az eseményen két piacszakértő tartott előadást: Sarmon Zsuzsanna Észak-Amerikát, és Kanadát, Yao Yao pedig Kínát mutatta be.

„Önök nélkül nem tud az MTÜ dolgozni” 

Mint azt a délelőtt háziasszonya, a televíziós Alföldi Eszter megállapította: „a szezon, a főszezon és a szakadó eső ellenére” szép számmal gyűlt össze a szakma az MTÜ új programsorozatának első alkalmából a budapesti Larus Rendezvényközpontban, hétfőn.

Az MTÜ várja ,,Kiemelt Partner” rendszerébe a jelentkezést! 

A Magyar Turisztikai Ügynökség elindította ,,Kiemelt Partner” rendszer pályázatát, várja az érintettek jelentkezését; a pályázni szándékozók figyelmét arra hívja fel, hogy az ehhez kapcsolódó kérdőív online is kitölthető.

A május is erős volt: 7,5 százalékkal nőtt a vendégéjszakák száma 

2018. májusban a külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 7,6%-kal, a belföldi vendégek által eltöltötteké 7,4%-kal haladta meg az előző év azonos időszakit. A kereskedelmi szálláshelyek összes bruttó árbevétele 10%-kal emelkedett - derül ki a KSH legfrissebb jelentéséből.

Nyári kincskeresésre hív a Magyar Turisztikai Ügynökség 

A Magyar Turisztikai Ügynökség az ország rejtett kincseinek felfedezésére hívja a kirándulások szerelmeseit a Magyar Geocaching Közhasznú Egyesülettel (MGKE) együttműködésben. Az Ügynökség és az MGKE tíz geoládát helyez el hazánk tíz különböző desztinációjában, kevésbé látogatott, rejtett kincsek közelében. A ládakereséssel együtt egy nyereményjátékban is részt vehetnek a kalandorok, így az izgalmas kiránduláson túl a ládák megtalálásával újabb úti célokhoz is eljuthatnak, hiszen páros utazásokat nyerhetnek.

Országmárka pályázat: kivel folytatja az MTÜ? 

Kiemelkedően sok, összesen 216 logó és szlogen érkezett a Magyar Turisztikai Ügynökség országmárka pályázatára, amelyeket a szakmai zsűri és a közönség is értékelt az elmúlt két hétben. A szakmai zsűri véleménye szerint több beérkezett pályamű mögött is kimagaslóan jó ötletek és tervek vannak, ezért úgy döntöttek: nem győztest hirdetnek, hanem az öt legmagasabb pontszámot kapó pályázóval és szakmai szervezetek bevonásával tovább dolgozva alakítják ki Magyarország turisztikai országmárkáját.

A V4 országok és családok 

Egész napos családi programokkal és koncertekkel várja az érdeklődőket a V4 Évadzáró Ünnep június 30-án a Várkert Bazár és a Művészetek Palotája (MÜPA) előtt. A két helyszín között egész nap hajójárat közlekedik, így a változatos programokat egy dunai úttal is összeköthetik a családok. A Visegrádi Csoport 2017-2018. évi magyar elnökség záróeseménye mindkét helyszínen különleges koncertekkel zárul, a Várkert Bazárnál utcabállal, a MÜPÁ-ban Operettgálával, melyet mozikoncert és látványos fényeffektek kísérnek. Az ünnepélyes programsorozat térítésmentes minden érdeklődő számára.
Feliratkozás a Turizmus Online hírlevelére

Álláshirdetések

Munkatársat vagy munkát keres?

Adja fel hirdetését a Turizmus Online portálon, a turisztikai szakma honlapján! Leendő kollégái is minket olvasnak - válasszon csomagjaink közül!

Group travel: next stop the Grand Est!

Group travel: next stop the Grand Est! 

The Grand Est is a must-see destination for group travel lovers. With its historic cities and unspoilt natural landscapes, this rich, diverse region offers an unrivalled range of experiences.
Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.