A szakmába is igyekszik lelket önteni az MTÜ új kampányfilmje

A szakmába is igyekszik lelket önteni az MTÜ új kampányfilmje 

Rendhagyó turisztikai kampányfilmet készített a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ), azt hangsúlyozva, vigyázzunk egymásra, és közösen sikerül majd megbirkózni a nehéz helyzettel.

MTÜ: az önkormányzatok is vegyék ki a részüket a segítségnyújtásból! 

A kormány fontos lépéseket tett a turisztikai ágazat megsegítéséért, elsők között hozta meg azokat a döntéseket, amelyek hozzájárulnak a megmaradáshoz - közölte a Magyar Turisztikai ügynökség az MTI érdeklődésére szerdán.

MTÜ: mindenáron meg kell védeni a munkahelyeket 

Mindenáron és módon meg kell védeni a munkahelyeket, mert munkavállalók nélkül nincs lehetőség a gazdaság és a turisztika gyors felállására a koronavírus-járvány lecsengése után - mondta a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese hétfőn az M1 aktuális csatornán.
MTÜ: a munkahelyek megmentését segítik a kormányzati intézkedések

MTÜ: a munkahelyek megmentését segítik a kormányzati intézkedések 

A hazai turisztikai ágazat csak úgy tud talpra állni a járvány lecsengése után, ha az idegenforgalomban dolgozó vállalkozások nem mennek tönkre és a munkahelyek nem szűnnek meg, ezt segítik a kormány szerdán bejelentett intézkedései - hangsúlyozta a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója szerda este újságírók előtt.
Egymilliárd forintos vis maior keretet hozott létre az MTÜ

Egymilliárd forintos vis maior keretet hozott létre az MTÜ 

Egymilliárd forintos vis maior keretet hozott létre a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a koronavírus miatt nehéz helyzetbe került vállalkozások megsegítésére - közölte Guller Zoltán vezérigazgató a Világgazdaság megkeresésére.
2019-ben ismét rekordot döntött a magyar turizmus

2019-ben ismét rekordot döntött a magyar turizmus 

2019-ben ismét rekordot döntött a magyar turizmus, a főbb mutatószámokat vizsgálva túlszárnyaltuk az előző évet – derül ki a Központi Statisztikai Hivatal pénteken közzétett adataiból. Kiegyensúlyozott külföldi és belföldi vendégforgalom, magas bevételek, dinamikusan emelkedő Szép-kártya forgalom jellemezte 2019-ben az ágazatot. A korábbi évek decembereiben önmagában is rekord hónapnak nevezhető a külföldi vendégforgalom szempontjából, hiszen soha ennyi külföldi vendég nem volt még Magyarországon, mint az év utolsó hónapjában.

Gyűlnek a borászok adatai a bor.hu-n 

Már mintegy száz borászat adatai találhatók meg a magyar bor decemberben indult bor.hu című hivatalos honlapján - közölte a Magyar Turisztikai Ügynökség bormarketingért felelős szakértője az M1 aktuális csatornán.

Intenzívebb állami bormarketing 

Ez év elejétől a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a magyar borral kapcsolatos egységes állami kommunikációért és a borturizmusért felel, míg az Agrárminisztérium (AM) irányítása alatt működő Agrármarketing Centrum (AMC) a közösségi bormarketing állami feladatait látja el.
Elindult a bor.hu, a magyar bor hivatalos weboldala

Elindult a bor.hu, a magyar bor hivatalos weboldala 

Elindult a bor.hu, amely letisztult képanyaggal, borrégiókat és borvidéket is bemutató térképpel, a magyar bor legfontosabb jellemzőit és tudnivalóit összegzi - közölte lapunkkal a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ).
MTÜ: erős külföldi forgalom jellemezte az októberi turizmust

MTÜ: erős külföldi forgalom jellemezte az októberi turizmust 

Erős külföldi vendégforgalom, stabil belföldi kereslet, magasabb bevételek, és jelentősen emelkedő Szép-kártya forgalom jellemezte októberben az idegenforgalmi ágazatott - értékelte a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) csütörtökön kiadott jelentését.

Októberben is jól teljesített a magyar turizmus 

A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adataiazt mutatják,hogy októberben is jól teljesített a magyar turizmus. Erős külföldi vendégforgalom, stabil belföldi kereslet, magasabb bevételek, és jelentősen emelkedőSzép-kártya forgalom jellemezték októberbenaz ágazatot.

A turistaként lakást bérlők 12 százaléka eltévedt szállodai vendég! 

A szállodaipar jelenlegi legnagyobb mumusát a rövid távú lakáskiadás piacát ősszel részletesen feltérképezte egy hazai tanulmány. Ennek az eredményeit hallhattuk az MSZÉSZ őszi közgyűlésén és azt, milyen válaszok várhatók a piac működésére kormányzati szinten.

Valós idejű adatgyűjtés kezdődik néhány fürdőben 

Decemberben a Magyar Fürdőszövetség (MFSZ) és a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) együttműködésében valós idejű adatgyűjtést célzó pilotprogram indul néhány magyarországi fürdőhelyen - közölte az MTÜ vezérigazgató-helyettese november 19-én Zalakaroson, az MFSZ közgyűlésén.

Turisztikai célokat is szolgál a Puskás Aréna 

Multifunkcionális lesz a Puskás Aréna, amely a futballmérkőzések mellett többek között koncertek, világkongresszusok rendezésével a turizmust is növeli majd - közölte a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese csütörtökön az M1 aktuális csatornán.

Folytatódik az MTÜ belföldi kampánysorozata 

„Búcsúztasd pihenéssel az őszt” címmel folytatódik a Magyar Turisztikai Ügynökség belföldi kampánysorozata, amely a gazdag, őszi kulturális és kulináris programkínálat mellett ezúttal a sokszínű hazai feltöltődési lehetőségeket mutatja be. Magyarország fürdőhely kínálata rendkívül sokszínű,és minden évszakban nagyszerű lehetőséget nyújt a kikapcsolódásra. Az MTÜ az őszi-téli időszakban többek között azzal segíti az utazást tervezőket, hogy egy online térképre helyezte a hazai gyógy- és élményfürdőket, megkönnyítve az utazási döntések meghozatalát.

Save the date! 

Külpiaci napot szervez novemberben a Magyar Turisztikai Ügynökség.

Bemutatkoztak hazánk ikonikus ízei 

A magyar hagyományokra és a sokszínűségre épülő mai gasztronómiai élménykínálat célzott megismertetése és eredményes népszerűsítése redukált és következetes üzenetekkel, azaz ikonikus magyar ételek folyamatos és következetes bemutatásával és kommunikációval érhető el.

Bezárás is fenyegetheti a nemzetközi szállodaláncokat Magyarországon? 

A belváros önkormányzat hatósági eljárást indított szállodák ellen, mert nem küldenek naponta adatokat a vendégeikről a kormányzati turisztikai ügynökségnek. Végső esetben bezárás is lehet a szankció.

Tovább utazhatnak ingyen a Kajla-útlevéllel a gyerekek 

A nagy sikerre való tekintettel az alsó tagozatos iskolások egy hónappal tovább,vagyis  augusztus végéig utazhatnak ingyen a MÁV-START és a GYSEV járatain a Kajla útlevéllel.

Új cégér a magyar bornak 

Országos bor roadshow-t indított a magyar bor márkakoncepció bemutatására a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) - mondta Németh Anna, az MTÜ vezérigazgató-helyettese hétfőn Budapesten, az országos előadássorozat fővárosi állomásán.

Indul a regisztráció a tavaszi-nyári forgalomélénkítő belföldi kampányra! 

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) országos kommunikációs kampányt tervez 2019 májusától, amelyben szálláshelyek, vendéglátóegységek, fürdők, illetve egyéb turisztikai szolgáltatók és attrakciók aktív közreműködésére is számít. A kampány célja a belföldi turisztikai forgalom élénkítése, valamint, hogy bemutassa, Magyarország rengeteg csodát és élményt tartogat a belföldi utazók számára.

Keresik az év ökoturisztikai élményét 

Az Agrárminisztérium és a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) idén is közösen meghirdetett pályázat keretében hívja versenybe az ökoturisztikai létesítmények üzemeltetőit és a programok szervezőit, „Az év ökoturisztikai élménye” címmel. A tavalyi évben megújult kiírás idén új elismeréssel bővül – a pályázók szakmai elismerését kiegészíti egy közönségdíj, amelyet egy országosan meghirdetett szavazás során ítélnek oda. A pályázatot Balczó Bertalan természetvédelemért felelős helyettes államtitkár jelentette be, a kiírás részleteit Gönczi Tibor, az MTÜ programigazgatója ismertette a Föld Napja eseménysorozat keretében szervezett sajtótájékoztatón.

Sikeres magyar szereplés a világ legnagyobb borvásárán 

A Magyar Turisztikai Ügynökség jóvoltából Magyarország idei részvétele minden eddiginél sikeresebb volt a bor és szeszesital ágazat legjelentősebb szakvásárán, a 2019. március 17. és 19. között megrendezett 25. ProWein Düsseldorf borvásáron. Az ország mind a hat borrégióját képviselve rekordszámú, 39 magyar pincészet mutatta be borait a 320 négyzetméter alapterületű, látványában teljesen megújult magyar standon. Itt mutatkozott be először a nemzetközi közönség előtt a magyar bor új márkakoncepciója, melynek középpontjában az alkotó ember áll: a magyar borász.

Januárban közel 10 százalékkal emelkedtek a turisztikai bevételek 

A tavalyi történelmi rekordév után 2019 elején is folytatódott a vendégek számának növekedése Magyarországon. Januárban a turisták mintegy 30 milliárd forintot hagytak a hazai szálláshelyeken, és míg a vendégéjszakák száma közel azonos maradt, a szálláshelyek közel 10 százalékkal tudták növelni bevételeiket az előző év azonos időszakához képest.

Az Aria Hotel Budapest lett kategóriájában 2018 legjobb magyar szállodája 

Ötödik alkalommal ítélte oda a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) és a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) az “Év Szállodája” címet, amelyre öt kategóriában pályázhattak a magyarországi hotelek. A szakmai zsűri a legmagasabb, 5*-5*superior kategóriában az Aria Hotel Budapestet választotta az év szállodájának országos szinten. Az elismeréseket az Év Szállodája Gálán adták át március 8-án a Hilton Budapestben. Azután, hogy a világ egyik vezető turisztikai lapja, a Condé Nast Traveler a nemzetközi utazóközösség szavazatai alapján 2018-ban Közép-Európa-*, a TripAdvisor utazói pedig 2017-ben a világ legjobb szállodájának** választották az Aria Hotel Budapestet, az “Év Szállodája 2018” cím a Library Hotel Collection-csoport magyarországi tagjának újabb rangos elismerése.

Az MTÜ-höz kerülnek az állami hajós cégek 

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) Zrt. gyakorolja a jövőben a Mahart-PassNave Személyhajózási Kft. és a Balatoni Hajózási Zrt. feletti tulajdonosi jogokat – derül ki Bártfai-Mager Andrea nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszternek a Magyar Közlönyben közzétett rendeletéből.

Ezek a Kisfaludy Program nyertesei 

A 2017-ben útjára indított Kisfaludy Szálláshelyfejlesztési Program keretében 2030-ig 300 milliárd forint értékű szálláshelyfejlesztési beruházás valósulhat meg Magyarországon. Ennek felét hazai költségvetésből, vissza nem térítendő támogatásként biztosítja a kormány.

Egymillióval növelik négy térség turisztikai forgalmát 

Újabb 40 milliárd forint értékben valósulnak meg turisztikai programok Magyarország négy kiemelt turisztikai térségében - jelentette be a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója szerdán Veszprémben.

Sikeres évet zárunk 

Értékelte 2018 eredményeit Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója a Magyar Utazási Irodák Szövetségének tisztújító közgyűlésén december 12-én.

Milyen nagyrendezvények lesznek jövőre? 

Számos nagyrendezvényt tartanak 2019-ben is Magyarországon, a jövő évi rendezvények, fesztiválok koordinációja elkezdődött - mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója a szervezet rendezvénykoordinációs központja megbeszélését követő sajtótájékoztatón hétfőn Budapesten.

Kerékpársporttal a turizmus duzzasztásáért 

Mit tehet hozzá a kerékpáros turizmus a turizmus stratégiához (NTS)? Kiderült a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) és a Magyar Kerékpáros Szövetség sajtóbeszélgetésén.

Európa első, okostelefonnal vezérelt szállodája 

A holnap szállodája Budapesten, a Nyár utcában nyílt meg idén tavasszal.

Több vendég, több vendégéjszaka, növekvő bevételek 

A legfrissebb adatok szerint 2018-ban tovább dübörög a magyar turizmus, amely még a tavalyi év rekordszámait is képes felülmúlni. A Központi Statisztikai Hivatal ma közzétett mutatói szerint augusztusban a tavalyi évhez képest 2,7 százalékkal több külföldi vendég érkezett Magyarországra, míg a belföldi vendégforgalom ennek több mint duplájával, 5,6 százalékkal nőtt. Jó hír, hogy az augusztusi növekedés motorja a belföldi turizmus volt, ez is jelzi, hogy a magyarok egyre szívesebben utaznak itthon, a magyar családok anyagi mozgástere pedig bővül - tájékoztatott az MTÜ.

Kisfaludy Program 150 szoba felett? 

Folytatva az országjáró körutat október 4-én, párhuzamosan a budapesti régióüléssel, vidéki városokban tartott munkaértekezletet az MSZÉSZ és az MTÜ, a Szövetség tagjai számára. A kötetlen forma ezúttal is szolgálta az értékes információ és tapasztalatcserét, Sopronban és Bükfürdőn.

Őszi MTÜ-kampány: jelentkezés partnerek számára! 

A nagy érdeklődésre tekintettel a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) meghosszabbítja az őszi forgalomélénkítő kampány jelentkezési határidejét 2018. szeptember 15-ig. A kampány célja, hogy bemutassa, Magyarország egy négy évszakos úti cél, így az őszi szezonban is számos rejtett kincset és élményt tartogat a belföldi utazók számára, valamint az ország kulturális, aktív, gasztronómiai programkínálata és élményígérete nagyon sokszínű.

Az utazók eléréséhez szinte nélkülözhetetlenek a közösségi média csatornák 

Ahogy arról már korábban beszámoltunk, hétfőn a budapesti Larus Rendezvényközpontban az MTÜ új programsorozatának első eseménye zajlott, melynek célja, hogy külpiaci B2B tevékenységéről tájékoztassa szakmai partnereit. Ezen az eseményen két piacszakértő tartott előadást: Sarmon Zsuzsanna Észak-Amerikát, és Kanadát, Yao Yao pedig Kínát mutatta be.

„Önök nélkül nem tud az MTÜ dolgozni” 

Mint azt a délelőtt háziasszonya, a televíziós Alföldi Eszter megállapította: „a szezon, a főszezon és a szakadó eső ellenére” szép számmal gyűlt össze a szakma az MTÜ új programsorozatának első alkalmából a budapesti Larus Rendezvényközpontban, hétfőn.

Az MTÜ várja ,,Kiemelt Partner” rendszerébe a jelentkezést! 

A Magyar Turisztikai Ügynökség elindította ,,Kiemelt Partner” rendszer pályázatát, várja az érintettek jelentkezését; a pályázni szándékozók figyelmét arra hívja fel, hogy az ehhez kapcsolódó kérdőív online is kitölthető.

A május is erős volt: 7,5 százalékkal nőtt a vendégéjszakák száma 

2018. májusban a külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 7,6%-kal, a belföldi vendégek által eltöltötteké 7,4%-kal haladta meg az előző év azonos időszakit. A kereskedelmi szálláshelyek összes bruttó árbevétele 10%-kal emelkedett - derül ki a KSH legfrissebb jelentéséből.

Nyári kincskeresésre hív a Magyar Turisztikai Ügynökség 

A Magyar Turisztikai Ügynökség az ország rejtett kincseinek felfedezésére hívja a kirándulások szerelmeseit a Magyar Geocaching Közhasznú Egyesülettel (MGKE) együttműködésben. Az Ügynökség és az MGKE tíz geoládát helyez el hazánk tíz különböző desztinációjában, kevésbé látogatott, rejtett kincsek közelében. A ládakereséssel együtt egy nyereményjátékban is részt vehetnek a kalandorok, így az izgalmas kiránduláson túl a ládák megtalálásával újabb úti célokhoz is eljuthatnak, hiszen páros utazásokat nyerhetnek.

Országmárka pályázat: kivel folytatja az MTÜ? 

Kiemelkedően sok, összesen 216 logó és szlogen érkezett a Magyar Turisztikai Ügynökség országmárka pályázatára, amelyeket a szakmai zsűri és a közönség is értékelt az elmúlt két hétben. A szakmai zsűri véleménye szerint több beérkezett pályamű mögött is kimagaslóan jó ötletek és tervek vannak, ezért úgy döntöttek: nem győztest hirdetnek, hanem az öt legmagasabb pontszámot kapó pályázóval és szakmai szervezetek bevonásával tovább dolgozva alakítják ki Magyarország turisztikai országmárkáját.

A V4 országok és családok 

Egész napos családi programokkal és koncertekkel várja az érdeklődőket a V4 Évadzáró Ünnep június 30-án a Várkert Bazár és a Művészetek Palotája (MÜPA) előtt. A két helyszín között egész nap hajójárat közlekedik, így a változatos programokat egy dunai úttal is összeköthetik a családok. A Visegrádi Csoport 2017-2018. évi magyar elnökség záróeseménye mindkét helyszínen különleges koncertekkel zárul, a Várkert Bazárnál utcabállal, a MÜPÁ-ban Operettgálával, melyet mozikoncert és látványos fényeffektek kísérnek. Az ünnepélyes programsorozat térítésmentes minden érdeklődő számára.

Az MTÜ nyári kampánya nagy segítség a szállodáknak 

Jótékony hatással van a turisztikai létesítmények működésére, a kiemelt desztinációk iránt növeli az érdeklődést a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) nyári kampánya - mondta Flesch Tamás, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége alelnöke az M1 aktuális csatornán hétfőn.

Megalkotná Magyarország logóját és szlogenjét? 

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) pályázatot hirdet Magyarország logójának és szlogenjének megalkotására, a pályázatokat június 12-ig lehet benyújtani.

Indul az MTÜ új belföldi kampánya 

Károlyi-kastély, Szigligeti vár, Fertő tó, Esterházy-kastély, Zemplén Kalandpark – néhány helyszín azok közül, amelyeket a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) népszerűsít legújabb, belföldi kampányában.

Indul az új nemzetközi, Budapest-megakampány 

Soha nem látott összeget költ az MTÜ mától nemzetközi kampányra, amelyben Budapestet népszerűsíti többek közt a CNN-en, a Vice-ban és számos európai, ázsiai és tengerentúli légitársaság járatán.

Az év ökoturisztikai élménye 

talakult és új nevet kapott a Földművelésügyi Minisztérium (FM) és a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) ökoturisztikai pályázata - jelentette be Rácz András, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) környezetügyért felelős helyettes államtitkára pénteken Budapesten, sajtótájékoztatón. 

Egyre több a kínai turista Magyarországon 

A kínai beutazó-turizmus fontosságát és jelentős növekedési potenciálját hangsúlyozták a résztvevők hétfőn Budapesten, a kínai Ctrip csoporthoz tartozó Ctrip Customized Travel és a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ), valamint az EETS Travel közös szervezésében megtartott üzleti fórumon.
Feliratkozás a Turizmus Online hírlevelére

Álláshirdetések

Munkatársat vagy munkát keres?

Adja fel hirdetését a Turizmus Online portálon, a turisztikai szakma honlapján! Leendő kollégái is minket olvasnak - válasszon csomagjaink közül!