MTÜ cikkek
Július 15-ig lehet nevezni a virágosító versenyre
Július 15-ig lehet nevezni a „Virágos balkonok, virágos kertek” versenyben a saját kertekről és balkonokról készült fényképekkel a Virágos Magyarország Környezetszépítő verseny honlapján (palyazat.viragosmagyarorszag.hu). Az idei versenyben „Bálint gazda emlékdíjat” is odaítélnek Magyarország kertésze tiszteletére.
A szállodahajók fogadóépülete lesz a Bálna
A rövid távú lakáskiadás szabályozási terveiről, a szállodahajók új kikötőjéről, és a magánszálláshelyek támogatásáról is beszél Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója legfrissebb podcastjában.
Eddig több mint 14 ezren pályáztak magánszálláshelyek felújítására
Eddig több mint 14 ezren pályáztak a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) és a Kisfaludy 2030 Turisztikai Nonprofit Fejlesztő Zrt. június 4-e óta elérhető magán- és egyéb szálláshely fejlesztését célzó kiírásra 42,8 milliárd forint értékben - mondta Horváth Péter, a Kisfaludy 2030 Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt. vezérigazgatója szerdán a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában.
Elindult a belföldi turizmust népszerűsítő kampány
A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) június 1-jén elindította belföldi kampányát, amellyel arra buzdít mindenkit, hogy barangoljon belföldön, fedezzen fel izgalmas úti célokat. A kampány szlogenje "Együtt, itthon, szabadon - Magyarország visszavár".
Új hajók a Balatonon, egyre növekvő foglalás
Elkészültek a Balatonon közlekedő hajók koncepciótervei, így hamarosan indulhat a közbeszerzés melynek köszönhetően a Balatoni Hajózási társaság európai színvonalú hajózási feladatokat láthat el. Egyebek mellett erről beszél legújabb podcastjában a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója.
Hasznos segédanyagok turisztikai vállalkozások számára
Tájékoztató anyagok és a járványügyi intézkedések hatását bemutató összeállítások is felkerültek a Magyar Turisztikai Ügynökség megújult weboldalára.
A szakmába is igyekszik lelket önteni az MTÜ új kampányfilmje
Rendhagyó turisztikai kampányfilmet készített a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ), azt hangsúlyozva, vigyázzunk egymásra, és közösen sikerül majd megbirkózni a nehéz helyzettel.
MTÜ: az önkormányzatok is vegyék ki a részüket a segítségnyújtásból!
A kormány fontos lépéseket tett a turisztikai ágazat megsegítéséért, elsők között hozta meg azokat a döntéseket, amelyek hozzájárulnak a megmaradáshoz - közölte a Magyar Turisztikai ügynökség az MTI érdeklődésére szerdán.
MTÜ: mindenáron meg kell védeni a munkahelyeket
Mindenáron és módon meg kell védeni a munkahelyeket, mert munkavállalók nélkül nincs lehetőség a gazdaság és a turisztika gyors felállására a koronavírus-járvány lecsengése után - mondta a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese hétfőn az M1 aktuális csatornán.
MTÜ: a munkahelyek megmentését segítik a kormányzati intézkedések
A hazai turisztikai ágazat csak úgy tud talpra állni a járvány lecsengése után, ha az idegenforgalomban dolgozó vállalkozások nem mennek tönkre és a munkahelyek nem szűnnek meg, ezt segítik a kormány szerdán bejelentett intézkedései - hangsúlyozta a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója szerda este újságírók előtt.
Egymilliárd forintos vis maior keretet hozott létre az MTÜ
Egymilliárd forintos vis maior keretet hozott létre a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a koronavírus miatt nehéz helyzetbe került vállalkozások megsegítésére - közölte Guller Zoltán vezérigazgató a Világgazdaság megkeresésére.
2019-ben ismét rekordot döntött a magyar turizmus
2019-ben ismét rekordot döntött a magyar turizmus, a főbb mutatószámokat vizsgálva túlszárnyaltuk az előző évet – derül ki a Központi Statisztikai Hivatal pénteken közzétett adataiból. Kiegyensúlyozott külföldi és belföldi vendégforgalom, magas bevételek, dinamikusan emelkedő Szép-kártya forgalom jellemezte 2019-ben az ágazatot. A korábbi évek decembereiben önmagában is rekord hónapnak nevezhető a külföldi vendégforgalom szempontjából, hiszen soha ennyi külföldi vendég nem volt még Magyarországon, mint az év utolsó hónapjában.
Gyűlnek a borászok adatai a bor.hu-n
Már mintegy száz borászat adatai találhatók meg a magyar bor decemberben indult bor.hu című hivatalos honlapján - közölte a Magyar Turisztikai Ügynökség bormarketingért felelős szakértője az M1 aktuális csatornán.
Intenzívebb állami bormarketing
Ez év elejétől a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a magyar borral kapcsolatos egységes állami kommunikációért és a borturizmusért felel, míg az Agrárminisztérium (AM) irányítása alatt működő Agrármarketing Centrum (AMC) a közösségi bormarketing állami feladatait látja el.
Elindult a bor.hu, a magyar bor hivatalos weboldala
Elindult a bor.hu, amely letisztult képanyaggal, borrégiókat és borvidéket is bemutató térképpel, a magyar bor legfontosabb jellemzőit és tudnivalóit összegzi - közölte lapunkkal a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ).
MTÜ: erős külföldi forgalom jellemezte az októberi turizmust
Erős külföldi vendégforgalom, stabil belföldi kereslet, magasabb bevételek, és jelentősen emelkedő Szép-kártya forgalom jellemezte októberben az idegenforgalmi ágazatott - értékelte a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) csütörtökön kiadott jelentését.
Októberben is jól teljesített a magyar turizmus
A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adataiazt mutatják,hogy októberben is jól teljesített a magyar turizmus. Erős külföldi vendégforgalom, stabil belföldi kereslet, magasabb bevételek, és jelentősen emelkedőSzép-kártya forgalom jellemezték októberbenaz ágazatot.
A turistaként lakást bérlők 12 százaléka eltévedt szállodai vendég!
A szállodaipar jelenlegi legnagyobb mumusát a rövid távú lakáskiadás piacát ősszel részletesen feltérképezte egy hazai tanulmány. Ennek az eredményeit hallhattuk az MSZÉSZ őszi közgyűlésén és azt, milyen válaszok várhatók a piac működésére kormányzati szinten.
Valós idejű adatgyűjtés kezdődik néhány fürdőben
Decemberben a Magyar Fürdőszövetség (MFSZ) és a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) együttműködésében valós idejű adatgyűjtést célzó pilotprogram indul néhány magyarországi fürdőhelyen - közölte az MTÜ vezérigazgató-helyettese november 19-én Zalakaroson, az MFSZ közgyűlésén.
Turisztikai célokat is szolgál a Puskás Aréna
Multifunkcionális lesz a Puskás Aréna, amely a futballmérkőzések mellett többek között koncertek, világkongresszusok rendezésével a turizmust is növeli majd - közölte a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese csütörtökön az M1 aktuális csatornán.
Folytatódik az MTÜ belföldi kampánysorozata
„Búcsúztasd pihenéssel az őszt” címmel folytatódik a Magyar Turisztikai Ügynökség belföldi kampánysorozata, amely a gazdag, őszi kulturális és kulináris programkínálat mellett ezúttal a sokszínű hazai feltöltődési lehetőségeket mutatja be. Magyarország fürdőhely kínálata rendkívül sokszínű,és minden évszakban nagyszerű lehetőséget nyújt a kikapcsolódásra. Az MTÜ az őszi-téli időszakban többek között azzal segíti az utazást tervezőket, hogy egy online térképre helyezte a hazai gyógy- és élményfürdőket, megkönnyítve az utazási döntések meghozatalát.
Save the date!
Külpiaci napot szervez novemberben a Magyar Turisztikai Ügynökség.
Bemutatkoztak hazánk ikonikus ízei
A magyar hagyományokra és a sokszínűségre épülő mai gasztronómiai élménykínálat célzott megismertetése és eredményes népszerűsítése redukált és következetes üzenetekkel, azaz ikonikus magyar ételek folyamatos és következetes bemutatásával és kommunikációval érhető el.
Bezárás is fenyegetheti a nemzetközi szállodaláncokat Magyarországon?
A belváros önkormányzat hatósági eljárást indított szállodák ellen, mert nem küldenek naponta adatokat a vendégeikről a kormányzati turisztikai ügynökségnek. Végső esetben bezárás is lehet a szankció.
Tovább utazhatnak ingyen a Kajla-útlevéllel a gyerekek
A nagy sikerre való tekintettel az alsó tagozatos iskolások egy hónappal tovább,vagyis augusztus végéig utazhatnak ingyen a MÁV-START és a GYSEV járatain a Kajla útlevéllel.
Új cégér a magyar bornak
Országos bor roadshow-t indított a magyar bor márkakoncepció bemutatására a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) - mondta Németh Anna, az MTÜ vezérigazgató-helyettese hétfőn Budapesten, az országos előadássorozat fővárosi állomásán.
Indul a regisztráció a tavaszi-nyári forgalomélénkítő belföldi kampányra!
A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) országos kommunikációs kampányt tervez 2019 májusától, amelyben szálláshelyek, vendéglátóegységek, fürdők, illetve egyéb turisztikai szolgáltatók és attrakciók aktív közreműködésére is számít. A kampány célja a belföldi turisztikai forgalom élénkítése, valamint, hogy bemutassa, Magyarország rengeteg csodát és élményt tartogat a belföldi utazók számára.
Keresik az év ökoturisztikai élményét
Az Agrárminisztérium és a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) idén is közösen meghirdetett pályázat keretében hívja versenybe az ökoturisztikai létesítmények üzemeltetőit és a programok szervezőit, „Az év ökoturisztikai élménye” címmel. A tavalyi évben megújult kiírás idén új elismeréssel bővül – a pályázók szakmai elismerését kiegészíti egy közönségdíj, amelyet egy országosan meghirdetett szavazás során ítélnek oda. A pályázatot Balczó Bertalan természetvédelemért felelős helyettes államtitkár jelentette be, a kiírás részleteit Gönczi Tibor, az MTÜ programigazgatója ismertette a Föld Napja eseménysorozat keretében szervezett sajtótájékoztatón.
Sikeres magyar szereplés a világ legnagyobb borvásárán
A Magyar Turisztikai Ügynökség jóvoltából Magyarország idei részvétele minden eddiginél sikeresebb volt a bor és szeszesital ágazat legjelentősebb szakvásárán, a 2019. március 17. és 19. között megrendezett 25. ProWein Düsseldorf borvásáron. Az ország mind a hat borrégióját képviselve rekordszámú, 39 magyar pincészet mutatta be borait a 320 négyzetméter alapterületű, látványában teljesen megújult magyar standon. Itt mutatkozott be először a nemzetközi közönség előtt a magyar bor új márkakoncepciója, melynek középpontjában az alkotó ember áll: a magyar borász.
Januárban közel 10 százalékkal emelkedtek a turisztikai bevételek
A tavalyi történelmi rekordév után 2019 elején is folytatódott a vendégek számának növekedése Magyarországon. Januárban a turisták mintegy 30 milliárd forintot hagytak a hazai szálláshelyeken, és míg a vendégéjszakák száma közel azonos maradt, a szálláshelyek közel 10 százalékkal tudták növelni bevételeiket az előző év azonos időszakához képest.
Az Aria Hotel Budapest lett kategóriájában 2018 legjobb magyar szállodája
Ötödik alkalommal ítélte oda a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) és a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) az “Év Szállodája” címet, amelyre öt kategóriában pályázhattak a magyarországi hotelek. A szakmai zsűri a legmagasabb, 5*-5*superior kategóriában az Aria Hotel Budapestet választotta az év szállodájának országos szinten. Az elismeréseket az Év Szállodája Gálán adták át március 8-án a Hilton Budapestben. Azután, hogy a világ egyik vezető turisztikai lapja, a Condé Nast Traveler a nemzetközi utazóközösség szavazatai alapján 2018-ban Közép-Európa-*, a TripAdvisor utazói pedig 2017-ben a világ legjobb szállodájának** választották az Aria Hotel Budapestet, az “Év Szállodája 2018” cím a Library Hotel Collection-csoport magyarországi tagjának újabb rangos elismerése.
Az MTÜ-höz kerülnek az állami hajós cégek
A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) Zrt. gyakorolja a jövőben a Mahart-PassNave Személyhajózási Kft. és a Balatoni Hajózási Zrt. feletti tulajdonosi jogokat – derül ki Bártfai-Mager Andrea nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszternek a Magyar Közlönyben közzétett rendeletéből.
Ezek a Kisfaludy Program nyertesei
A 2017-ben útjára indított Kisfaludy Szálláshelyfejlesztési Program keretében 2030-ig 300 milliárd forint értékű szálláshelyfejlesztési beruházás valósulhat meg Magyarországon. Ennek felét hazai költségvetésből, vissza nem térítendő támogatásként biztosítja a kormány.
Egymillióval növelik négy térség turisztikai forgalmát
Újabb 40 milliárd forint értékben valósulnak meg turisztikai programok Magyarország négy kiemelt turisztikai térségében - jelentette be a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója szerdán Veszprémben.
Sikeres évet zárunk
Értékelte 2018 eredményeit Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója a Magyar Utazási Irodák Szövetségének tisztújító közgyűlésén december 12-én.
Milyen nagyrendezvények lesznek jövőre?
Számos nagyrendezvényt tartanak 2019-ben is Magyarországon, a jövő évi rendezvények, fesztiválok koordinációja elkezdődött - mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója a szervezet rendezvénykoordinációs központja megbeszélését követő sajtótájékoztatón hétfőn Budapesten.
Kerékpársporttal a turizmus duzzasztásáért
Mit tehet hozzá a kerékpáros turizmus a turizmus stratégiához (NTS)? Kiderült a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) és a Magyar Kerékpáros Szövetség sajtóbeszélgetésén.
Európa első, okostelefonnal vezérelt szállodája
A holnap szállodája Budapesten, a Nyár utcában nyílt meg idén tavasszal.
Több vendég, több vendégéjszaka, növekvő bevételek
A legfrissebb adatok szerint 2018-ban tovább dübörög a magyar turizmus, amely még a tavalyi év rekordszámait is képes felülmúlni. A Központi Statisztikai Hivatal ma közzétett mutatói szerint augusztusban a tavalyi évhez képest 2,7 százalékkal több külföldi vendég érkezett Magyarországra, míg a belföldi vendégforgalom ennek több mint duplájával, 5,6 százalékkal nőtt. Jó hír, hogy az augusztusi növekedés motorja a belföldi turizmus volt, ez is jelzi, hogy a magyarok egyre szívesebben utaznak itthon, a magyar családok anyagi mozgástere pedig bővül - tájékoztatott az MTÜ.
Kisfaludy Program 150 szoba felett?
Folytatva az országjáró körutat október 4-én, párhuzamosan a budapesti régióüléssel, vidéki városokban tartott munkaértekezletet az MSZÉSZ és az MTÜ, a Szövetség tagjai számára. A kötetlen forma ezúttal is szolgálta az értékes információ és tapasztalatcserét, Sopronban és Bükfürdőn.
Őszi MTÜ-kampány: jelentkezés partnerek számára!
A nagy érdeklődésre tekintettel a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) meghosszabbítja az őszi forgalomélénkítő kampány jelentkezési határidejét 2018. szeptember 15-ig. A kampány célja, hogy bemutassa, Magyarország egy négy évszakos úti cél, így az őszi szezonban is számos rejtett kincset és élményt tartogat a belföldi utazók számára, valamint az ország kulturális, aktív, gasztronómiai programkínálata és élményígérete nagyon sokszínű.
Az utazók eléréséhez szinte nélkülözhetetlenek a közösségi média csatornák
Ahogy arról már korábban beszámoltunk, hétfőn a budapesti Larus Rendezvényközpontban az MTÜ új programsorozatának első eseménye zajlott, melynek célja, hogy külpiaci B2B tevékenységéről tájékoztassa szakmai partnereit. Ezen az eseményen két piacszakértő tartott előadást: Sarmon Zsuzsanna Észak-Amerikát, és Kanadát, Yao Yao pedig Kínát mutatta be.
„Önök nélkül nem tud az MTÜ dolgozni”
Mint azt a délelőtt háziasszonya, a televíziós Alföldi Eszter megállapította: „a szezon, a főszezon és a szakadó eső ellenére” szép számmal gyűlt össze a szakma az MTÜ új programsorozatának első alkalmából a budapesti Larus Rendezvényközpontban, hétfőn.
Az MTÜ várja ,,Kiemelt Partner” rendszerébe a jelentkezést!
A Magyar Turisztikai Ügynökség elindította ,,Kiemelt Partner” rendszer pályázatát, várja az érintettek jelentkezését; a pályázni szándékozók figyelmét arra hívja fel, hogy az ehhez kapcsolódó kérdőív online is kitölthető.
A május is erős volt: 7,5 százalékkal nőtt a vendégéjszakák száma
2018. májusban a külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 7,6%-kal, a belföldi vendégek által eltöltötteké 7,4%-kal haladta meg az előző év azonos időszakit. A kereskedelmi szálláshelyek összes bruttó árbevétele 10%-kal emelkedett - derül ki a KSH legfrissebb jelentéséből.
Nyári kincskeresésre hív a Magyar Turisztikai Ügynökség
A Magyar Turisztikai Ügynökség az ország rejtett kincseinek felfedezésére hívja a kirándulások szerelmeseit a Magyar Geocaching Közhasznú Egyesülettel (MGKE) együttműködésben. Az Ügynökség és az MGKE tíz geoládát helyez el hazánk tíz különböző desztinációjában, kevésbé látogatott, rejtett kincsek közelében. A ládakereséssel együtt egy nyereményjátékban is részt vehetnek a kalandorok, így az izgalmas kiránduláson túl a ládák megtalálásával újabb úti célokhoz is eljuthatnak, hiszen páros utazásokat nyerhetnek.
Országmárka pályázat: kivel folytatja az MTÜ?
Kiemelkedően sok, összesen 216 logó és szlogen érkezett a Magyar Turisztikai Ügynökség országmárka pályázatára, amelyeket a szakmai zsűri és a közönség is értékelt az elmúlt két hétben. A szakmai zsűri véleménye szerint több beérkezett pályamű mögött is kimagaslóan jó ötletek és tervek vannak, ezért úgy döntöttek: nem győztest hirdetnek, hanem az öt legmagasabb pontszámot kapó pályázóval és szakmai szervezetek bevonásával tovább dolgozva alakítják ki Magyarország turisztikai országmárkáját.
A V4 országok és családok
Egész napos családi programokkal és koncertekkel várja az érdeklődőket a V4 Évadzáró Ünnep június 30-án a Várkert Bazár és a Művészetek Palotája (MÜPA) előtt. A két helyszín között egész nap hajójárat közlekedik, így a változatos programokat egy dunai úttal is összeköthetik a családok. A Visegrádi Csoport 2017-2018. évi magyar elnökség záróeseménye mindkét helyszínen különleges koncertekkel zárul, a Várkert Bazárnál utcabállal, a MÜPÁ-ban Operettgálával, melyet mozikoncert és látványos fényeffektek kísérnek. Az ünnepélyes programsorozat térítésmentes minden érdeklődő számára.