A plakátokon tájképek láthatók, „Magyarország. Jó itt.” felirattal. Megkérdeztük az MTÜ-t, hogy mikor indult útjára a kampány, hány helyen láthatók a plakátok, milyen szempontok szerint választottak témát és külföldön is fut-e hasonló kampány.
Az ügynökségtől azt a választ kaptuk, hogy „Jó itt” üzenettel 2017. március 16-án indult belföldi kampány, melynek részként országszerte 1030 helyen jelentek meg plakátok. A Magyar Turisztikai Ügynökség célja az, hogy egyszerű, világos, jól érthető és jól beazonosítható képi világgal hívja fel a figyelmet az ország tájainak szépségeire, turisztikai értékeire. Az Ügynökség hasonlóan egyszerű, ám jól megjegyezhető, érthető üzenetekkel kommunikál külföldön is. 2017 februárjában egy bevezető jellegű, nemzetközi médiakampányt indítottak el, amely egyfajta előkészítése egy hosszabb távú építkezésnek. A nemzetközi kampány „Time for Hungary. Time for Budapest” üzenete azt közvetíti külföldön, hogy itt az idő meglátogatni Magyarországot, a fővárosát, illetve visszatérni ide. A kampányban a minőségi turizmus elősegítése érdekében olyan nemzetközileg elismert, magas presztízsű médiafelületeken jelenítették meg az üzeneteiket, mint a New York Times, a L'Équipe, a Frankfurter Allgemeine Zeitung vagy a Financial Times.
Több turisztikai szakember megjegyezte azonban a közösségi oldalon, hogy bár a képek szép, nyugodt tájakat ábrázolnak, de egyiken sincs ember, és hogy az üzenet egyszerű, érthető, de márkázáshoz még igen kevés.
Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója egy szakmai konferencián beszélt az ágazat problémáiról és a megoldási lehetőségekről.
Önnek hogy tetszik a kampány? Szavazzon az alábbi kép mellett található szavazómodulban!
Forrás: Turizmus Online