Az MTÜ nyári kampánya nagy segítség a szállodáknak 

Jótékony hatással van a turisztikai létesítmények működésére, a kiemelt desztinációk iránt növeli az érdeklődést a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) nyári kampánya - mondta Flesch Tamás, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége alelnöke az M1 aktuális csatornán hétfőn.

Megalkotná Magyarország logóját és szlogenjét? 

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) pályázatot hirdet Magyarország logójának és szlogenjének megalkotására, a pályázatokat június 12-ig lehet benyújtani.
Indul az MTÜ új belföldi kampánya

Indul az MTÜ új belföldi kampánya 

Károlyi-kastély, Szigligeti vár, Fertő tó, Esterházy-kastély, Zemplén Kalandpark – néhány helyszín azok közül, amelyeket a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) népszerűsít legújabb, belföldi kampányában.
Indul az új nemzetközi, Budapest-megakampány

Indul az új nemzetközi, Budapest-megakampány 

Soha nem látott összeget költ az MTÜ mától nemzetközi kampányra, amelyben Budapestet népszerűsíti többek közt a CNN-en, a Vice-ban és számos európai, ázsiai és tengerentúli légitársaság járatán.

Az év ökoturisztikai élménye 

talakult és új nevet kapott a Földművelésügyi Minisztérium (FM) és a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) ökoturisztikai pályázata - jelentette be Rácz András, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) környezetügyért felelős helyettes államtitkára pénteken Budapesten, sajtótájékoztatón. 

Egyre több a kínai turista Magyarországon 

A kínai beutazó-turizmus fontosságát és jelentős növekedési potenciálját hangsúlyozták a résztvevők hétfőn Budapesten, a kínai Ctrip csoporthoz tartozó Ctrip Customized Travel és a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ), valamint az EETS Travel közös szervezésében megtartott üzleti fórumon.

Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ indul 

A tervek szerint 2019 januárjában indul a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ tesztüzemben, a felhőalapú szolgáltatást nyújtó informatikai rendszerre statisztikai adataikat tölthetik majd fel a szálláshely-szolgáltatók - közölte a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ).
42 milliárd forint turisztikai fejlesztésekre

42 milliárd forint turisztikai fejlesztésekre 

Hajdú-Bihar megyébe 42 milliárd forint áramlott az elmúlt hét évben turisztikai fejlesztésekre, ami a kínálatbővítés mellett a helyben lakók életminőségének javulásához is hozzájárult - mondta a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója csütörtökön Debrecenben sajtótájékoztatón.   

Aranyérmes lett a Magyarország rád vár! kampány 

Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója elmondta, hogy a Magyarország rád vár! belföldi turisztikai kampányért a turisztikai ügynökség kapta az elismerést a vásár kreatív zsűrijétől. A tavaly június közepétől augusztus végéig tartó reklámokban a hazai úti célokat, a kevésbé ismert kulturális, épített és természeti értékeket mutatták be és népszerűsítették, így például a Tokaji borvidék mellett a Hegyestű bazalthegyet vagy az egerszalóki sódombot.

Turisztikai fejlesztés Veszprémben 

Több mint 19 milliárd forintos fejlesztés lendítheti fel Veszprém megye vendégforgalmát a következő években. Egyebek mellett a balatoni közlekedés összehangolása, kerékpáros turisztikai-, város- és kikötőfejlesztések szerepelnek a megvalósítandó tervek között - adta hírül az MTÜ sajtótájékoztatója alapján az MTI.

Rendezvényhelyszín-adatbázist épít a Magyar Turisztikai Ügynökség 

A Meeting Planner Guide az Ügynökség keretein belül működő Magyar Kongresszusi Iroda új nemzetközi szakmai oldalán lesz elérhető, helyszíneket regisztrálni március 30-ig lehet -közölte az MTÜ.

Budapest túl van a 10 millió vendégéjszakán 

Az európai vendégforgalom bővülésének ütemét 1,6 százalékponttal felülmúlva Magyarországon 6,7%-kal nőtt a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma 2017-ben, a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) tavaly decemberi és egész éves szálláshelyi adatokról frissen megjelent gyorstájékoztatója szerint. A fővárosban ennél is nagyobb mértékben, 7,3%-kal nőtt a vendégforgalom, és ezzel Budapest átlépte a 10 milliós vendégéjszakaszámot. Az immár negyedik éve 6% feletti ütemben bővülő vendégéjszakák száma országosan csaknem elérte a 30 milliót (29,5 millió éjszaka). A szállásdíjbevételek növekedése még ennél is kedvezőbb, 17%-ot megközelítő bővülési ütemre kapcsolt — közölte pénteken az MTÜ nem sokkal azt követően, hogy a KSH honlapján megjelentek a szokásos, havi adatok.

2017 Vendéglátósa, Szállodája, Turisztikai terméke 

Év elejére esett a MABEUSZ (Magyar Beutaztatók Szövetsége) díjátadó évzáró eseménye, ami megbocsátható, hiszen a kollégáknak a remek szezon miatt akadhatott tennivalója a tavalyi év vége felé. A remek szezon tényét maga az elnök, Kálmán István, egyben a Liberty International magyarországi ügyvezetője közölte a február 8-i MABEUSZ-díjátadón hozzátéve, hogy a 2018-as év is ígéretesnek tűnik.

Szarvasborjú terrine és füstölt túrógombóc a Sirhán 

Egyebek mellett ezek is szerepelnek majd a Sirhán a Visegrádi Négyek menüjén az MTÜ szervezésében.

V4 születésnap és az MTÜ 

A Visegrádi Egyezmény 1991. február 15-i aláírása, azaz a V4 megszületése és az ötödik magyar elnökség tiszteletére a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) február 7. és 18. között megrendezi a „Visegrádi Napok” kulturális és gasztronómiai eseménysorozatot. A változatos programokat felvonultató kezdeményezés célja a tagországok közti kapcsolatok erősítése, közös kulturális értékeik bemutatása - közölte csütörtökön az MTÜ.

Mire költhető az éttermi szolgáltatások áfacsökkentése? 

Az éttermi szolgáltatások idei újabb áfacsökkentésével a kormány célja az, hogy az így megmaradt pénzt az ágazatban dolgozók bérfejlesztésére fordítsák a tulajdonosok, munkáltatók - közölte a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) az MTI érdeklődésére.

MUISZ vacsora sok újdonsággal 

Égető témák kerültek napirendre a több mint száz résztvevőt számláló MUISZ vacsorán hétfőn, a Vigadó VígVarjú éttermében. 

Szárnyaló számok a szállodáknál 

A kereskedelmi szálláshelyek teljesítményének további jelentős javulását mutatják a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) ma közzétett novemberi adatai. 2017 novemberéig a turisták annyi éjszakát töltöttek el Magyarországon, mint 2016-ban egész évben. Az év tizenegyedik hónapjában 6,5%-kal nőtt a vendégforgalom az előző év azonos időszakához képest, a kereskedelmi szálláshelyek pedig közel 15%-kal magasabb szállásdíjbevételt realizálhattak.

Michelin-listás toprendezvény Budapesten 

Március 26-án Budapest ad otthont a gasztronómiai világ egyik legrangosabb eseményének a Michelin és a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) együttműködésének köszönhetően. A díjátadó gálán mutatják be a Michelin-kalauz európai éttermeinek friss listáját. A különleges eseményen részt vesznek Európa Michelin-csillagos séfjei is, ők köszöntik a Michelin család új tagjait, akik azon vendéglátóegységeket képviselik, melyek 2018-ban újonnan nyerték el a csillagot. 

A feltöltődés télen is hagyomány – elindult az MTÜ új, téli kampánya 

A mai naptól, hétfőtől egy hónapon át több mint 200 szálláshely, fürdő és gyógyfürdő különböző akcióval csatlakozik a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ)  téli belföldi kampányához, amelyet azért indítottak, hogy a hazai téli kikapcsolódást népszerűsítsék. A kampányt beharangozó január 15-ei sajtótájékoztatót stílszerűen egy kevésbé ismert fürdőben, az Irgalmasok Veli Bej Fürdőjében rendezték, azzal a céllal is, hogy bemutassák a főváros kis gyöngyszemét.

Magyarország lesz a CMT díszvendége 

Magyarország lesz a díszvendége a világ egyik legnagyobb turisztikai és szabadidős vásárának, a németországi Caravan, Motor und Touristik (CMT) kiállításnak. A január 13-án, szombaton kezdődő stuttgarti rendezvény idén ünnepli 50. jubileumát. A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) egy több mint kétszáz négyzetméteres impozáns standon, változatos és színes programmal mutatkozik be a német és nemzetközi közönségnek. 

Túljelentkezés volt az MTÜ és a Google közös workshopjain 

2017. októbertől decemberig hat budapesti és vidéki helyszínen tartott Digitális Turisztikai Workshopot a Google a Magyar Turisztikai Ügynökséggel együttműködésben kifejezetten a magyar turisztikai ágazat kis- és középvállalkozásai számára. Az ingyenes képzés célja a digitális kompetenciák fejlesztése volt, melyhez a turisztikai területről vett példákat és esettanulmányokat mutattak be az előadók. A jelenlévők száma meghaladta az előre tervezettet, a képzéseken összesen 620 fő vett részt. 

Kínai-magyar együttműködés a turizmusért 

A magyarországi turizmus ösztönzéséről kötött stratégiai partnerségi megállapodást a kínai Ctrip.com utazási iroda és a Magyar Turisztikai Ügynökség.

Változás az MTÜ szervezetében 

2017. december 31-i dátummal távozik a Magyar Turisztikai Ügynökségtől (MTÜ) Bánhegyi Zsófia, marketing és kommunikációs vezérigazgató-helyettes. A vezérigazgató-helyettesi pozíció nem kerül betöltésre, január elsejétől közvetlenül a vezérigazgató irányítja a területet. A szakember az elkövetkező hónapokban külső támogatóként segíti az MTÜ munkáját.

Nekünk jár az utazás! 

A Magyar Utazási Irodák Szövetségének (MUISZ) 86. közgyűlésének délutáni témái voltak többek között a technológia fejlődés, a turisták száma Budapesten valamint az újonnan alakult Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány is. 

Divat és turizmus 

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) 2017. december 5-én a divatipar területén újító gondolkodású, a maga területén úttörő jelentőségű rendezvényt tartott a Budapest Music Centerben. A #hellodivat Divatipari Stratégiai Nap célja az volt, hogy a divatszakma hazai képviselőivel közösen alapozzák meg egy átfogó, a magyar divatipar minden területét érintő Stratégia létrejöttét.

Egyet előre, kettőt hátra 

Esztergom városa a 2030-ig szóló Dunakanyar turisztikai fejlesztési koncepció keretén belül 17 milliárd forintos állami támogatáshoz jut. Erről és még számos fontos kérdéskörről tanácskozott a Magyar TDM Szövetség november 30-án a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen.

Megveszi az állam a Bálnát 

A kormány úgy döntött, megveszi a Bálna épületét a fővárosi önkormányzattól a Magyar Turisztikai Ügynökségnek.

Ismét Budapesten tart digitális workshopot az MTÜ 

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a Google Magyarországgal közösen a digitális kompetenciák és készségek fejlesztésére turisztikai ágazati workshopokat kezdeményezett Budapesten, és további vidéki helyszíneken. 

15 ezer látogató és kiemelkedő érdeklődés a magyar stand iránt 

Az üzleti turizmus egyik legnagyobb szakvásárát 2017. november 28. és 30. között tartják, a várakozások szerint több mint 15 ezer hivatásturisztikai szakember érkezik a városba. Magyarország standján az MTÜ mellett 20 partner jelenik meg, és már a vásár kezdete előtt több mint 200 külföldi szakember jelezte, hogy szeretne tárgyalni vagy részt venni a prezentációk egyikén. 

Regisztráljon az MTÜ téli kampányára! 

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) új országos, desztináció alapú kommunikációs kampányt tervez 2018. január 15. és február 15. között, amelyben a szállodák, a gyógy- és élményfürdők aktív közreműködésére is számít. A kampány célja, hogy bemutassa, Magyarország a téli időszakban is számos élményt kínál a belföldi utazóknak. A kommunikáció fókuszában a preventív jellegű egészségturizmus, ezen belül a gyógyfürdők, a rekreáció és az év eleji feltöltődési lehetőségek állnak. 

Szakmai konferencia a turizmusfejlesztések gazdaságélénkítő hatásáról 

A Budapesti Corvinus Egyetem MMI Turizmus Továbbképző és Kutatóközpont 2017. december 14- én Turizmusfejlesztések gazdaságélénkítő hatása – Hogyan éljünk a lehetőséggel? címmel szakmai konferenciát szervez az MTÜ támogatásával, a februárban induló Turisztikai fejlesztési menedzser szakirányú továbbképzési szak felvezetéseként. 

Áfacsökkentés, munkaerőhelyzet és jövő évi célok 

Az MSZÉSZ hajdúszoboszlói közgyűlésének második napján tájékoztatót tartott többek között a szövetség elnöksége és a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója is.

Budapesten tárgyalnak Európa turisztikai vezetői és szakértői 

32 ország nemzeti turisztikai hivatalainak vezetői gyűlnek össze Budapesten november 22 – 24. között, a magyar fővárosban tartja a közgyűlését az Európai Utazási Bizottság (ETC). A turisztikai szakértők arról tárgyalnak, hogyan tudják Európa turisztikai vonzerejét közösen növelni a fontos küldőpiacokon, és közben megismerhetik a Magyar Turisztikai Ügynökség munkáját, a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia 2030-at és Budapest turisztikai értékeit is. 

Melyik a magyar borok 11. legnagyobb felvevőpiaca? 

A közösségi bormarketingért is felelős Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) 2017. november 14-16. között részt vesz a ProWine China Nemzetközi Bor és Szeszesital Szakvásáron. Az MTÜ kifejezetten a fogadópiacra tervezett arculati elemekkel felépített standon nyújt lehetőséget a 11 társkiállító pincészet borainak bemutatására, információcserére és tárgyalások lebonyolítására. A kiállítási megjelenés mellett a magyar borok idén további exkluzív fórumokon is bemutatkoznak a kínai szakmai közönségnek — közölte a hét elején az MTÜ.

MTÜ: kiemelkedő évet zárhat a turizmus Magyarországon 

Az első háromnegyed év adatai alapján idén is kiemelkedő évet zárhat a turizmus Magyarországon - mondta Guller Zoltán, az MTÜ vezérigazgatója a legfrissebb statisztikai adatokra reagálva pénteken az MTI-nek.

Miniszteri biztossá nevezték ki Guller Zoltánt 

A hivatalos értesítő legutóbbi számában megjelent információk szerint Guller Zoltánt, az MTÜ vezérigazgatóját miniszteri biztossá nevezte ki a nemzeti fejlesztési miniszter a turisztikai térségek fejlesztésével kapcsolatos állami feladatok koordinációjára 2018. április 14-ig.

Libalakoma, turizmus és újbor 

A november 11-ig tartó kampány célja a Szent Márton-napi hagyományok újjáélesztésére és megismertetésére -  jelentette be Guller Zoltán, az MTÜ vezérigazgatója sajtótájékoztatón kedden Budapesten.

Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia 5 percben 

A Turizmus Summit 2017 rendezvényre készült el az az animációs film, amely közérthetően és egyszerűen mutatja be: melyek a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia 2030 céljai, és milyen eszközrendszerrel lehet ezeket elérni. Magát a stratégiát október elején fogadta el a Kormány, a teljes dokumentum szintén letölthető a Magyar Turisztikai Ügynökség weboldaláról.

Turisztikai workshop Nyíregyházán 

Negyedszerre is digitális turisztikai workshop a Google Magyarország és a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) együttműködésében.

A legjobb libarecept kerestetik 

Szent Márton napja hagyományosan összekapcsolódik a libával. Számos recept jár szájról szájra, és kering a családi szakácskönyvekben. A Magyar Turisztikai Ügynökség a Szent Márton-napi Libalakoma hagyományának újjáélesztése érdekében pályázatot hirdet, ahol a legjobb libarecepteket várják. A fogásokat neves szakmai zsűri bírálja el. A nyertes receptek beküldőinek pedig egy exkluzív, egész estés gourmet élményben lehet részük.

Az MTÜ országszerte meghirdeti a Szent Márton-napi Libalakomát! 

A Szent Márton-napi legenda újjáélesztése, szélesebb körben való megismertetése és népszerűsítése érdekében az MTÜ meghirdeti a Szent Márton-napi Libalakomát. Keresik azokat a vendéglátóegységeket, amelyek a Magyar Turisztikai Ügynökséggel együttműködve országszerte felelevenítik a hagyományt!

50 pályázat érkezett a #HelloHungary feliratok megfestésére 

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a Turizmus Világnapja alkalmából jelentette be: kilenc installációt ad arra a célra, hogy fiatal művészek, alkotók tervei alapján átfessék azokat, és így műalkotásokká alakuljanak át. Összesen 50 terv érkezett, ezekre a Facebookon lehet szavazni, a legtöbb szavazatot elnyerő pályázatok pedig teljes méretben is elkészülnek majd, és az ország különböző pontjain válhatnak népszerű szelfiponttá. 

A kulináris élvezeteké a főszerep az MTÜ őszi kampányában 

A felfedezés nem ér véget a nyárral! A belföldi utazás ősszel is sok élményt kínál, így az évszakra jellemző menüket, vagy a Szent Márton nappal kapcsolatos programokat. Egyebek mellett erről szól a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) új kampánya, amelyhez számos szakmai szervezet csatlakozott. 

Harmadszor is ingyenes turisztikai workshop az MTÜ-vel 

Egy hónap alatt négy különböző helyszínen tart Digital Turisztikai Workshopot a Google a Magyar Turisztikai Ügynökséggel (MTÜ) együttműködésben kifejezetten a magyar turisztikai ágazat kis- és középvállalkozásai számára.

Erdei Bálint és Széll Tamás is az idei Pro Turismo-díjasok között 

Hat, a turizmushoz is köthető szakember vehette át Seszták Miklós nemzeti fejlesztési minisztertől a turizmus legmagasabb szintű kormányzati elismerését 2017. október 16-án, a budapesti Művészetek Palotájában. A Pro Turismo-díjak rangját idén az is emelte, hogy ünnepélyes átadásukat az ágazat első számú szakmai fóruma, a Turizmus Summit 2017 gálaestjén tartották.

A szegmentáció önmagában nem elég, erős brand is kell 

Ismét nagysikerű és teltházas konferenciát bonyolított a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK) és a Professional Publishing Hungary Kft. – közös szakmai együttműködésben – október 10-én, a budapesti Buddha Bar hotelben. A Turisztikai Marketing Konferencia 2.0 méltó folytatása volt a 2016 szeptemberében megrendezett 1.0 rendezvénynek. Ezúttal a turizmusmarketingben rejlő lehetőségeket a digitalizáció oldaláról igyekeztek megfogni a szervezők „Mindennapi marketing a turizmusban – adatelemzés, szegmentálás, termékfejlesztés és kommunikáció a gyakorlatban” címmel.

Az Év megújult hotelét díjazta az MTÜ 

Idén első ízben adományozott különdíjat a Gastro Design Award versenyen a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ). A kitüntető címet a balatonfenyvesi Hubertus Hof Landhotel nyerte el. 
Feliratkozás a Turizmus Online hírlevelére

Álláshirdetések

Munkatársat vagy munkát keres?

Adja fel hirdetését a Turizmus Online portálon, a turisztikai szakma honlapján! Leendő kollégái is minket olvasnak - válasszon csomagjaink közül!

Group travel: next stop the Grand Est!

Group travel: next stop the Grand Est! 

The Grand Est is a must-see destination for group travel lovers. With its historic cities and unspoilt natural landscapes, this rich, diverse region offers an unrivalled range of experiences.
Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.