Turisztikai országmárka építéséről döntött a kormány

Turisztikai országmárka építéséről döntött a kormány 

A kormány döntött a Magyarország turisztikai országmárka építéséről, ennek érdekében a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. rövid távú, intenzív és kiterjedt marketingkampányt indít, összhangban a kormányzati turizmus- és gazdaságfejlesztési marketingtevékenységgel.
Sikeres volt az MTÜ belföldi főszezon-kampánya

Sikeres volt az MTÜ belföldi főszezon-kampánya 

A felmérések szerint 4,3 millió honfitársunkat érte el az MTÜ 2017. július 17. és szeptember 10. között zajlott, belföldi utazást népszerűsítő, „Itt kell lenned, hogy elhidd!" kampánya. A kampány alapvető célja volt, hogy jelentősen emelje a belföldi utazások presztízsét, és kedvező irányba mozdítsa el a belföldi utazásra vonatkozó hajlandóságot.
FRISSÍTVE! Ingyenes turisztikai workshop sorozatot indít a Google és az MTÜ

FRISSÍTVE! Ingyenes turisztikai workshop sorozatot indít a Google és az MTÜ 

Egy hónap alatt négy különböző helyszínen tart workshopot a Google Digital Workshop a Magyar Turisztikai Ügynökséggel együttműködésben kifejezetten a magyar turisztikai ágazat kis- és középvállalkozásai számára. A sorozat célja a digitális kompetenciák fejlesztése, ehhez példákat és esettanulmányokat is bemutat majd a workshop sorozat, és az előadók is a turisztikai területről érkeznek majd.
Turizmus Világnapja: Budapest nem hódol be a tömegturizmusnak

Turizmus Világnapja: Budapest nem hódol be a tömegturizmusnak 

A Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK) Turizmus Világnapja alkalmából rendezett programján többek között kiosztották a Budapest Turizmusáért Díjat, elhangzott előadás az MTÜ és a KKM jövőbeni szorosabb együttműködéséről, a UNWTO turisztikai irányelveiről és dr. Guller Zoltán is beszélt a turizmusfejlesztési stratégiáról. 
Turizmus Világnapja: Művészi alkotásokká változnak a #HelloHungary feliratok

Turizmus Világnapja: Művészi alkotásokká változnak a #HelloHungary feliratok 

A már országszerte jól ismert óriás #HelloHungary feliratok megfestésére ír ki pályázatot a Magyar Turisztikai Ügynökség. A Turizmus Világnapja alkalmából összesen kilenc installációt ajánl fel az ügynökség fiatal művészeknek, alkotóknak, ezekre megfesthetik, mit jelent nekik Magyarország.
Közel ezer fő vett részt az MTÜ által szervezett borkurzuson

Közel ezer fő vett részt az MTÜ által szervezett borkurzuson 

A Magyar Turisztikai Ügynökség kóstoló tréningsorozatot szervezett az MTÜ Borkollégium standon az OMÉK kiállítás keretében. A borkurzusok során közel ezer fő sajátította el a szakszerű borkóstolás alapismereteit. A Magyar Turisztikai Ügynökség és a Borkollégium által közösen szervezett program célja volt, hogy a borkóstolási alapismeretek átadása révén minél szélesebb körben elterjedjen a kulturált borfogyasztás szemlélete.
Két pályázó megosztva nyert az MTÜ EDEN-projektje keretében

Két pályázó megosztva nyert az MTÜ EDEN-projektje keretében 

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) EDEN-projekt zárókonferenciáján szakmai döntőbizottság választotta ki az Európai Bizottság által kiírt ,,European Destinations of Excellence” (EDEN),  azaz  „Kiváló Európai Desztinációk” idei hazai pályázatának győzteseit 2017. szeptember 15-én. 
Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia: drasztikus átalakulás jöhet

Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia: drasztikus átalakulás jöhet 

Megjelent a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia 2030, az állami turizmusirányítás célrendszerét és eszközrendszerét 2030-ig meghatározó alapdokumentumot a kormány honlapján tették közzé.
Az MTÜ szerint minden idők legjobb főszezonját zárta a magyar turizmus

Az MTÜ szerint minden idők legjobb főszezonját zárta a magyar turizmus 

Történelmi nyarat zárt a magyar turizmus a rendelkezésre álló adatok és a szolgáltatók előrejelzései alapján. Budapest a nettó szállodai átlagár alapján júliusban példa nélküli módon még a két legfontosabb régióbeli versenytársát, Bécset és Prágát is megelőzte. A KSH gyorsjelentése szerint a külföldiektől származó szállásdíjbevétel a nyár második hónapjában 30,1%-kal múlta felül a tavalyit. 
Megérkezett az MTÜ kampánydala

Megérkezett az MTÜ kampánydala 

A dal a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) 2017. július közepén indult Magyarország Rád vár! kampányának következő része, mely mától ingyenesen letölthető és hallgatható. 

Több ezer látogatót várnak az idei lembergi tourexpóra 

Idén tizennyolcadik alkalommal rendezik meg Nyugat-Ukrajna legnagyobb és legjelentősebb idegenforgalmi szakkiállítását és vásárát, a „TourEXPO"-t 2017. október 18. és 20. között a lembergi Művészetek Palotájában. 

Egyedülálló kisfilmet mutatott be a CNN a magyar cowboyokról 

Kivételes kisfilmet mutatott be a CNN a magyar cowboyokról, azaz a csikósokról az MTÜ szakmai együttműködésével. 

Megvannak az MTÜ és a National Geographic közös fotópályázatának győztesei 

A „Fedezd fel! – Éld át! – Fotózd le!” című pályázat célja volt, hogy a résztvevők képekben meséljenek hazánk sokszínűségéről, tájairól, településeiről, az itt élőkről – és persze saját magukról. A kiírásra 930 résztvevő pályázott közel 3000 fényképpel.

Sikeres az MTÜ nyári kampányfilmje 

Augusztus elején készült el a Magyarország Rád vár kampány image filmje, amely azonnal rendkívül népszerű lett, folyamatosan érkeznek a pozitív visszajelzések, és a közösségi oldalakon mindössze két hét alatt már 1.4 millió ember látta. Kifejezetten dicsérik a hozzászólók a zenei aláfestést is, és nagyon sokan kérdezték meg, hogy hol hallgatható meg az egész dal. Hamarosan megjelenik a teljes verzió, és terveink szerint a rádiók is játszani fogják.

1,6 millió embert ért el a legvirágosabb úti cél szavazás 

Kiemelkedően népszerű a Virágos Magyarország idei egyik újítása, a Legvirágosabb Úti Cél szavazás a Facebookon: 5 hét alatt 1,6 millió embert ért el, és majd 47 ezer szavazat érkezett az 5 kategóriában.

Mozgalmas őszre készül az MTÜ 

Nemzetközi turisztikai vásárokban és tematikus szakmai rendezvényekben gazdag őszre készül a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ). Mind a hivatásturizmus, mind a bor és gasztronómia, mind pedig a nagy utazási vásárok területén a legjelentősebb rendezvényeken való részvételre is készül az MTÜ és kiállító partnerei.

Rendhagyó kisfilm készült Magyarországról 

Magyarországot mint a vizek földjét mutatja be az a különleges 1 perces kisfilm, amelyet a CNN Create nevű csapata készített, és egy nyíltvízi úszó szemszögéből mutatja be az országot. 

A számvevőszéki vizsgálat szerint szabályosan működött az MTÜ 

Szabályos volt a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. (MTÜ) vagyongazdálkodása, a pénzügyi-számviteli és az ellenőrzési feladatok ellátása, a szervezet eleget tett a közzétételi kötelezettségének, működésének szabályozottsága ugyanakkor nem volt megfelelő az Állami Számvevőszék (ÁSZ) 2012. január 1. és 2015. december 31. közötti időszakra vonatkozó ellenőrzése alapján.

Henyecz Krisztina a Magyar Turisztikai Ügynökségnél folytatja 

2017 augusztusától a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezető kommunikációs szakértőjeként folytatja pályafutását.

Még nem késett le a Minőségi Díj pályázatról 

A megújult Magyar Turizmus Minőségi Díj idén meghirdetett pályázatára augusztus 31-ig lehet nevezni. Az érdeklődő szállodáknak és vendéglátóhelyeknek ehhez a minosegidij.itthon.hu-ról letölthető jelentkezési nyilatkozatot kell kitöltve visszajuttatni a [email protected] e-mail címre. A pályázati szakaszban az MTÜ munkatársai konzultációkkal is segítik a végleges pályázati anyag összeállítását.

Gömbsátorba és backstage túrákra hív a Szigeten az MTÜ 

Virtuális országjárással csábít felfedezésre a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a Sziget fesztiválon. A különleges túra a VOLT és a Balaton Sound fesztiválon is sikeres volt, több ezren vették fel a VR (virtuális valóság) szemüveget és járták körbe Magyarországot. 

17 ezer szavazat érkezett két hét alatt a Virágos Magyarország Közönégszavazására  

Két hét alatt több mint félmillió embert ért el a Facebookon a Virágos Magyarország Legvirágosabb Úti Cél nevű játéka, ahol a közönség döntheti el: melyik település tetszik neki a legjobban. Az első héten Zsebeháza lett a győztes, a második héten pedig Csemő, de a szavazás folytatódik, minden héten új kategóriában van lehetőség arra, hogy bárki zsűritag lehessen.

Új marketing igazgató az MTÜ-nél 

Augusztus elsejétől új marketing igazgató kezdi meg munkáját a Magyar Turisztikai Ügynökségnél Hideg András személyében. 

MTÜ: a vártnál nagyobb siker volt turisztikailag a Vizes VB 

A világ harmadik legnagyobb sporteseménye zajlott nálunk, amely a hazánkról kialakult képet pozitív irányba formálta. Ezt dr. Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója mondta kedden a Duna Arénában tartott sajtótájékoztatón.  

Milliárdokat költenek a turisták a vizes világbajnokság idején 

A várakozások szerint milliárdokkal több pénz áramlik a turizmusba a vizes világbajnokság idején – közölte Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója a Magyar Időkkel. 

Ismert emberek csatlakoztak a „Magyarország Rád vár” kezdeményezéshez 

Több ismert ember is csatlakozott a Magyar Turisztikai Ügynökség „Magyarország Rád vár" kampányához. A kezdeményezés célja, hogy turisztikai szempontból felhívja a figyelmet hazánk épített és természeti értékeire. Ebben segíti az ügynökséget többek között Mádai Vivien televíziós műsorvezető és Nagy László kézilabdázó is. A social felületeken a #fedezdfel hashtagre rákeresve az is kiderül, hogy Mádai Vivien és Nagy László mellett kik azok az ismert hazai személyiségek, akik belföldi utazásra ösztökélik a követőiket a Facebookon és az Instagramon.

Mutasd meg képekben a Te Magyarországodat! 

A National Geographic magazin a Magyar Turisztikai Ügynökséggel (MTÜ) együttműködve fotópályázatot indított 

Elindult a Bor Roadshow Tokajban 

A Magyar Turisztikai Ügynökség és a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának országos szakmai rendezvénysorozata hat borrégióba látogat el. 

Véleményvezérekkel dolgozik az MTÜ 

A Magyar Turisztikai Ügynökség nyári belföldi kampányának fontos résztvevői az influencerek, vagy más néven véleményvezérek. De kik azok az influencerek, és miért érdemes velük együttműködni turisztikai kampányokban is?

Többet utaznak és költenek utazásra a magyarok 

A magyar háztartások több mint fele, 51,1 százaléka tervez utazást idén nyáron, ez jelentős emelkedés 2012-höz képest, amikor mindössze 34,5 százalékuk tervezett valamilyen nyaralást. Folyamatosan emelkedik azok aránya, akik külföldre és belföldre is terveznek utazást a szezonban, és dinamikusan nő a nyaralásra szánt összeg: 4 év alatt 54 százalékkal emelkedett, a 2013-as 10 ezer forint körüli összeg helyett idén már átlagosan 16 ezer forintnál valamivel többet terveznek elkölteni fejenként és éjszakánként a háztartások. A legnépszerűbb magyar úti cél továbbra is a Balaton, külföldre pedig a legtöbben Horvátországba mennek nyaralni.

Virtuális és valódi országjárásra hív az MTÜ 

Virtuális és valódi országjárásra hív a Magyar Turisztikai Ügynökség a nyári fesztiválokon, először a most zajló VOLT Fesztiválon. Az MTÜ célja az, hogy a fesztiválok résztvevőinek felhívja a figyelmét: nem csak a színpadok környékén zajlik az élet, érdemes felfedezni fesztiválhelyszínek környékét is. A nyári fesztiválokra egy speciális, 360 fokos VR (virtuális valóság) túrával készül az MTÜ, így a VOLT Fesztivál, a Balaton Sound és a Sziget Fesztivál közönsége is megismerheti a környék látnivalóit. 

Rendelkezésre áll a 117 milliárd forint támogatás a kiemelt turisztikai térségekben 

A következő három évben a Balaton, a Sopron-Fertő, valamint a Tokaj-Felső-Tisza-Nyírség kiemelt turisztikai fejlesztési térségekben tervezett projektek megvalósításához 117 milliárd forintot biztosít a kormány, a források akár már holnaptól rendelkezésre állnak a legfrissebb Magyar Közlönyben is megjelent határozat értelmében - mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója sajtótájékoztatón szerdán Balatonfüreden. 

Budapesti Borbár Túra újratöltve 

A Magyar Turisztikai Ügynökség és a Wineglass Communication a tavalyi programsorozat sikerére való tekintettel 2017. július 6-án ismét megrendezi a Budapesti Borbár Túrát. Idén közel harminc helyszínen száz pincészet várja a bortúrázókat a fővárosban. Újítás tavalyhoz képest, hogy a borbárok tematikus programokkal is készülnek: a borkóstolás élménye mellé idén csatlakozik a gasztronómia és a zene is.

A magyarok több mint fele belföldi nyaralást tervez 

 A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) legfrissebb kutatása szerint a magyar háztartások több mint fele, 51 százaléka tervez főszezoni utazást, míg 2012-ben a megkérdezett háztartásoknak még csupán a 36 százaléka tervezte ezt - mondta Bánhegyi Zsófia, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese.

Magyarország Rád vár! - elindult az MTÜ új kampánya 

A Magyar Turisztikai Ügynökség több hónapos belföldi integrált kommunikációs kampányt indított. Az országos szemléletformáló kampány célja, hogy belföldi utazásra inspirálja a magyar utazni vágyókat. 

Legyen Magyarország az első választás 

Neves előadókkal és merőben új személettel összeállított képzési tematikával, konferencia keretében mutatkozott be a Corvinuson a Marketing és Média Intézeten belül most induló központ. Nem túlzás, aki meghatározó ebben a szegmensben, ott volt az „Attrakciófejlesztés és kreativitás szerepe a kulturális turizmusban” című teltházas rendezvényen, június 13-án.  

Mi a közös Legyesbényében, Tákosban és Érpatakban? 

Újabb kiemelt idegenforgalmi térségek kerültek meghatározásra a június 9-i Magyar Közlönyben.

A magyar turizmus legjobb évét várják az MTÜ-nél jövőre 

„Elmondhatjuk, hogy Magyrország kormánya minden eddiginél több forrást biztosít turizmusra — jelentette ki dr. Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ), vezérigazgatója június 9-i sajtótájékoztatóján, Budapesten. A jövő évi költségvetés parlamenti tárgyalása nyomán Guller szerint annak „egyik nagy nyertese a magyar turizmus” lehet.

Elkészült a magyar szuperfood térkép 

A Gasztrohősök a Magyar Turisztikai Ügynökséggel közösen indított kampányt a helyi, szezonális ételek és a hazai szuperélelmiszerek népszerűsítésére.

Mondjon igent! 

5 évvel ezelőtt indult útjára a Global Wellness Day Törökországból, hirdetve a saját lelki béke és harmónia megteremtését és megtartását. A szavakat tettek követték, és a mozgalom világnapján, amely idén június 10-re esik, már 100 ország 4000 településén szerveznek színes programokat szerte a világon.

Új országmárka kialakításán is dolgozik az MTÜ 

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) Paradigmaváltás a turizmusban címmel június 6-án, kedden Sopronban, a Liszt Ferenc Konferencia és Kulturális Központban indította el országos szakmai rendezvénysorozatát, amelynek több mint 10 állomása lesz, a következő konferenciát a Balatonnál három hét múlva rendezik.

''Magyarországot behúzzuk Budapest alá'' 

A tárgyalópartnerek megerősítették, hogy a legjobb pillanatban találkozik most a tudományos háttérmunkájáról egyre inkább ismert, dizájnereket, marketingeseket és turisztikai szakértőket tömörítő NEXT-csapat, illetve az ország-márkázással megbízott hivatalos marketing szervezet, az MTÜ.  

Országos szakmai rendezvénysorozatot indít az MTÜ 

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) Paradigmaváltás a turizmusban címmel elindítja országos szakmai rendezvénysorozatát. 

Az MTÜ szerint megkétszereződhet a turizmusban dolgozók bére  

Január elsejétől jelentősen emelkedhet a turizmusban dolgozók átlagjövedelme, ami az állam részéről áfacsökkentés, a munkaadók felől garanciavállalás útján valósulhat meg. Hamarosan döntés születik – jelentette ki a Magyar Időknek adott interjúban Guller Zoltán. 

Sikeres magyar bemutatkozás a London Wine Fairen 

Május 22. és 24. között Londonban találkozott a borszakértők színe java. A Magyar Turisztikai Ügynökség száz négyzetméteres standdal és kilenc társkiállítóval vett részt a London Wine Fairen. Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója a nemzetközi borszakmai vásáron arról beszélt, hogy a magyar borról egységes, de célpiaconként differenciált nemzetközi kommunikációt kell kialakítani.

A Virágos Magyarországért verseny fővédnöke lett Borbás Marcsi 

A sajtótájékoztatón Bánhegyi Zsófia, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) marketingkommunikációért felelős vezérigazgató-helyettese bejelentette, hogy Borbás Marcsi május 15-től fővédnöke a neves versenynek. A műsorvezető pedig elmondta, hogy a nevezési határidőt meghosszabbították május 31-ig.

Az MTÜ „Magyar házak” létrehozását tervezi a bezárt külföldi képviseletek helyett  

A MUISZ vacsorák rendezvénysorozat múlt heti helyszíne Gödöllő volt. A vacsora előadásaiból megtudtuk többek között, hogy az MTÜ „magyar házak” létrehozását tervezi a bezárt külföldi képviseletek helyett, a gödöllői kastély pedig hosszított nyitvatartással és változatlan árakkal várja az utazási irodákat 2018-ban is.

Ismét egy újabb feladatot testáltak az MTÜ-re 

Május 11-től a nemzeti ünnepek szervezésének koordinációja is a Magyar Turisztikai Ügynökséghez (MTÜ) került. Az MTÜ az új feladatkört a Hungarofest Nemzeti Rendezvényszervező Nonprofit Kft. bevonásával látja el, amelynek tulajdonosi jogait a jövőben az MTÜ gyakorolja — közölte csütörtökön az MTÜ.
Feliratkozás a Turizmus Online hírlevelére

Álláshirdetések

Munkatársat vagy munkát keres?

Adja fel hirdetését a Turizmus Online portálon, a turisztikai szakma honlapján! Leendő kollégái is minket olvasnak - válasszon csomagjaink közül!

Group travel: next stop the Grand Est!

Group travel: next stop the Grand Est! 

The Grand Est is a must-see destination for group travel lovers. With its historic cities and unspoilt natural landscapes, this rich, diverse region offers an unrivalled range of experiences.
Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.