Ro_malev cikkek
Repkednek a milliárdok
A magas kerozinárak és a lassuló világgazdaság miatt egymás után kerülnek nehéz helyzetbe a légitársaságok. A Malév a kapacitások szűkítésével, létszámleépítéssel és a flotta átalakításával igyekszik válaszolni a kihívásokra. Közben az orosz kormány úgy döntött, megmenti a Malév-tulajdonos Abramovics oroszországi érdekeltségét, a szeptember elején fizetésképtelenné vált Air Uniont.
Keresettek a „nyerő városok” a Malévnél
A Malév szeptember 15-én kezdődött „Nyerő városok!” marketing akciója már az első 15 napban 1,2 millió euró bevételt generált a társaság számára. A Malév kampánya a hazai és külföldi piacokon egyaránt hamar népszerűvé vált, a foglalások száma folyamatosan nő.
Sötét vonzerők
Világszerte virágzik az ún. „sötét turizmus”, a temetők, a hajdani harcmezők és régi börtönök sok esetben turisztikai vonzerőkké váltak. De hol van a határvonal az egészséges kíváncsiság és a kegyeletsértés között? Cikkünkben felvázoljuk a fontosabb trendeket, és ahol lehet, a hazai kínálatból is válogatunk.
Turbulencia a charterpiacon
Jelentősen megváltozott a Malév piaci stratégiája a tavaly tavaszi privatizáció
óta. A légitársaság kivonult a charterpiacról, szűkítette menetrendjét,
mindezek következményeként pedig a flotta is átalakul. E fejlemények az
utazási irodákra is komoly hatással vannak.
Vargabetűk után papírforma?
Nyáron az utazási irodák 15 százalékkal szűkítették charterkapacitásaikat a magyar piacon: 300–320 ezer székről jóval 300 000 alá csökkent az összkontingens, amelyet így is csak hatalmas árengedményekkel sikerült értékesíteni. A télre is óvatosan terveznek az utazásszervezők. A legtöbbek célja a szinten tartás, de olyan iroda is akad, amely jelentősen csökkenti kontingenseit. Új úti cél nincs a piacon, a debreceni indulás továbbra is csak a nyári árualapban alternatíva, az utasok növekvő árérzékenységét kihasználva megjelenik azonban egy újdonság, a repülőtéri vásárlás lehetősége: a „buy and fly”. Az utolsó pillanatos döntések idén nemcsak a keresletre, hanem a kínálatra is jellemzőek: lapzártánkig még nem dőlt el, hogy hány szereplős lesz a charter légi fuvarozók piaca.
Új online szolgáltatások a Malévnél
A Malév utasai immár otthonról is becsekkolhatnak
járatukra és lehetőségük
van online jegymódosításra, a légitársaság
weboldalán.
Gratulálunk a Pro Turismo-díjazottaknak!
Gyenesei István, turizmusért felelős önkormányzati miniszter szeptember 25-én ünnepélyes keretek között átadta a Pro Turismo díjakat az Országház Delegációs termében.
Egy éve a Oneworlddel a Malév
A Malév egy évvel ezelőtt, április 1-jén csatlakozott a oneworld szövetséghez.
Mcleod Ganj
A Himalájában, 1760 méteres magasságban helyezkedik el Mcleod Ganj Dharamsala felett.
Elköltözött a Malév New York-i értékesítési irodája
A Malév amerikai értékesítési irodája december 1-jén elköltözött.
Kampányok és kedvezmények
A Malév 2007. április 1-jei csatlakozása a oneworld szövetséghez mind a társaság, mind az utasok számára sok előnnyel járt – derült ki a tegnapi sajtótájékoztatón S-P O’Mahony, a Malév értékesítési és marketing igazgatójának beszédéből.
Damaszkuszba repül a Malév bejrúti járata
A bejrúti eseményekre való tekintettel a Malév határozatlan időre felfüggeszti üzemelését a bejrúti repülőtérre, helyette a bejrúti MA 240/241-es járat a további értesítésig változatlan járatszámon és időpontban a damaszkuszi 2-es terminálra érkezik, illetve innen indul.
Asztali örömök az Észak-Alföldön
Az Észak-Alföld igazi Hungarikum: a puszta – benne a Hortobágy, – az egyetlen olyan tájforma, amelyet Európa magyarnak ismer. Szatmár és a Bereg pedig élő múzeumként mutatja meg, hogyan nézett ki a török uralom előtti Magyarország településszerkezete. A táj és ősisége természetesen meghatározza a helyi ételeket is: nem véletlen, hogy a pásztorok gulyása, a nemzetközileg legismertebb magyar étel éppen e régióhoz kapcsolódik.
Menetrend szerint Debrecen és Ferihegy között
Harmincnyolc év után újra belföldi járatot indít a Malév Budapest és Debrecen között, az OLT légitársaság együttműködésével.
Dubaiban bővít a Kempinski
A Kempinski-lánc fogja üzemeltetni a 2008-2009-re Dubai-ban felépülő Palm Jumeirah és Emerald Palace nevű szállodákat a Palm Jumeirah elnevezésű mesterséges szigeten.
Malév: irány a Oneworld
Nem úgy és nem akkor, de megtörtént a rég várt lépés: május végén a Malév szándéknyilatkozatot írt alá az egyik globális légi szövetséghez való csatlakozásról.
Túlzsúfolt repülőterek Európában
Látszólag minden rendben, a Malév budapesti járatára időben kezdődik a beszállás a frankfurti repülőtéren. Már a felszálláshoz készülünk, amikor megáll a repülő, és a légtér zsúfoltsága miatt pihenőre kényszerülünk. Végül 40 perces késéssel érkezünk meg Budapestre. Ismerős jelenet? A jövőben a forgalom növekedése miatt még gyakrabban kényszerülhetünk haszontalan várakozásra a legforgalmasabb európai repülőtereken.
Lízingelt gépekkel is sikeres az Aerosvit
Tavaly ünnepelte fennállásának tizedik évfordulóját az Aerosvit ukrán nemzeti légitársaság, a fiatal fuvarozó azonban regionális terveket szövöget: 2008-ra Középés Kelet-Európa első öt légitársasága közé, 2012-re pedig az első háromba szeretne bekerülni – hangsúlyozta lapunknak Pásztor Gyula, az Aerosvit regionális igazgatója.
Cél: a hatvanas évek szintje
Több mint negyven vidéki repülőterünk közül a sármellékit és a debrecenit fejlesztik regionális központtá állami pénzből néhány éven belül. A többi szerepe az lenne, hogy kiszolgálja ezeket, saját kistérségébe indítson illetve onnan fogadjon járatokat, illetve hobbi- és sportcélokat szolgáljon. Infrastruktúrájuk általában hiányos, de komolyabb – európai uniós – forrásra csak 2007-ben számíthatnak.
Portugália sokszínű kínálata
Portugália egyre népszerűbb a magyar utazók körében, különösen amióta menetrend szerinti járat is összeköti a két ország fővárosát. Legtöbb honfitársunk Lisszabont, a központi régiót és a Tejo völgyét keresi fel.
Interkontinentális éltanulók
A Daily Telegraph brit napilap a „Legjobb menetrendszerinti légitársaság” díjat adományozta a SIA-nak utazási felmérésén, amelynek során 8,5 millió olvasó jó véleményét összesítették.
Dobogós az Austrian
Az utóbbi néhány évben drámai módon növelte piaci részesedését Magyarországon az Austrian Airlines. Míg három évvel ezelőtt a hatodik helyet mondhatta magáénak az osztrák nemzeti fuvarozó a légitársaságok hazai versenyében, 2004 utolsó hónapjaira már a Malév és a Lufthansa után a dobogó harmadik helye az övék. A piaci előretörés okairól Heintz Götz, az Austrian Airlines magyarországi igazgatója nyilatkozott lapunknak.