A május 1-jén induló járat hétköznaponként kétszer, hétvégénként pedig napi egyszer közlekedik. A nagyjából 30 perces utat egy SAAB 340-es típusú 33 személyes turboprop repülőgép repüli. A Debrecenből kora reggel induló járat a délelőtti Ferihegyi gépekhez viszi az utasokat, a délutáni géppel pedig az esti járatokat lehet elérni. A repüléstörténeti jelentőségű belföldi járat annak köszönhetően jöhetett létre, hogy a Malév gazdasági okokból bizonyos rövid távú járatait alvállalkozókkal üzemelteti. Így választották ki az OLT légitársaságot a Budapest–Ljubljana járat napi kétszeri üzemeltetésére. Mivel az OLT gépei Debrecenben állomásoznak, a ljubljanai járat teljesítéséhez egyébként is meg kellett volna tenniük a Debrec e n – B u d a - pest szakaszt, így lehetővé vált, hogy a Malév az OLT-tal karöltve újraindítsa a belföldi üzemelést. Gönci János, a Maláv vezérigazgatója elmondta, ha beválik az együttműködés, úgy a Malév további lehetőségeket keres más vidéki repterek bekapcsolására is. Az IBUSZ is együttműködési megállapodást kötött az Airport-Debrecen Kft.-vel. Ennek célja, hogy az IBUSZ a nyári charterjáratai mellett a téli időszakban is indítson járatokat Debrecenből különböző sí- és egzotikus területekre. Az együttműködés során a két fél közös marketingakciókat bonyolít majd le.
Képünkön: Kósa Lajos debreceni és Demszky Gábor budapesti városvezető, Gerd Weber OLT-vezér társaságában