Vargabetűk után papírforma?

Nyáron az utazási irodák 15 százalékkal szűkítették charterkapacitásaikat a magyar piacon: 300–320 ezer székről jóval 300 000 alá csökkent az összkontingens, amelyet így is csak hatalmas árengedményekkel sikerült értékesíteni. A télre is óvatosan terveznek az utazásszervezők. A legtöbbek célja a szinten tartás, de olyan iroda is akad, amely jelentősen csökkenti kontingenseit. Új úti cél nincs a piacon, a debreceni indulás továbbra is csak a nyári árualapban alternatíva, az utasok növekvő árérzékenységét kihasználva megjelenik azonban egy újdonság, a repülőtéri vásárlás lehetősége: a „buy and fly”. Az utolsó pillanatos döntések idén nemcsak a keresletre, hanem a kínálatra is jellemzőek: lapzártánkig még nem dőlt el, hogy hány szereplős lesz a charter légi fuvarozók piaca.

A Malév nyáron jelezte az irodáknak, hogy a 2008/2009-es téli szezonra nem, vagy csak korlátozott mértékben tud charterkapacitást kínálni a számukra. „Ennek oka, hogy a Malév elsődlegesen fő tevékenységére, a menetrendi utasszállításra kívánja használni erőforrásait, másrészt pedig a légitársaság számára a jelenlegi gazdasági környezetben – a charterpiacon megnövekedett kockázatokat is figyelembe véve – a charterpiac által elfogadható meglehetősen nyomott áron a Malévnek nem éri meg az üzlet. Az utazási irodák részéről tapasztalható nyomás hatására azonban mégis úgy döntött a légitársaság, hogy kölcsönösen előnyös üzleti feltételek esetén a bérlők rendelkezésére bocsát néhány gépet” – tájékoztatta lapunkat Németh Krisztina, a Malév szóvivője. Bíró Gyöngyi, a légitársaság üzletkötője hozzátette, hogy a tárgyalások még folyamatban vannak, a szerződések egyelőre még nem kerültek aláírásra.

A charterpiac mindezzel együtt némileg már átrendeződött, mert akadnak olyan egykori Malév-partnerek, amelyek már szerződtek a télen kétpólusúvá szűkülő charterpiac másik nagy szereplőjével, a Travel Service-szel, vagy menetrend szerinti járatokon garanciában kötöttek le helyeket. A még nem szerződött, hagyományos Malév- partnerek (Aeroviva, OTP Travel) kitartanak a légitársaság mellett, de megállapítható, hogy a téli charterkapacitások nagyobb részét a Travel Service-től vásárolták a hazai utazásszervezők.

A tárgyalások azonban nem zajlottak zökkenőmentesen. „A Malév bejelentésével, hogy kiszáll a charterezésből, egy időben zajlott a nyersolaj világpiaci árának jelentős megugrása. A kerozin drágulásával jelentősen emelkedtek a költségeink, ezért úgy döntöttünk, hogy árat emelünk” – magyarázta lapunknak Farkas Attila, a Travel Service ügyvezető igazgatója. Az utazásszervezők eltérő módon látták a téli szezont megelőzően kialakult helyzetet. Volt, aki burkolt áremelésnek értékelte az illetékemelést, és úgy érezte, a Travel Service kihasználja, hogy a Malév kivonulásával jóformán egyeduralkodói pozícióba kerül a magyar charterpiacon. Emiatt olyan lehetőségek is felmerültek az irodák körében, hogy betelepítenek a magyar piacra egy külföldi chartercéget, amely bázist hozna létre Ferihegyen. Volt olyan irodavezető, aki viszont úgy látta, hogy a nemzetközi konkurencia megjelenésétől tartva és a magyar túraszervezőkkel való hosszú távú üzlet reményében – amely a légitársaságnak is jól felfogott érdeke – éppen ellenkezőleg, a tűréshatáron belül emelte árait a Travel Service. „Miután láttuk, hogy a kerozinpótdíj bevezetésének terve sokkolta az irodákat, és úgy tűnt, a drágítás alatt megrogyna a most amúgy is ingatag piac, végül úgy döntöttünk, hogy a tavalyi feltételekkel, a tavalyi árakon ajánljuk ki gépeinket” – tesz pontot a történet végére Farkas Attila.

Évek óta tendencia, hogy a financiálisan rizikós charterbérlés, a gyenge lábakon álló magyar gazdaság és a szűkös fizetőképes kereslet egyaránt a kisebb kockázatú megoldások felé orientálja a túraszervezőket: ilyen például a garanciális helyek lekötése a menetrend szerinti járatokon. Madeirára régóta nem indul már charter Budapestről, a menetrend szerinti járatok kerültek előnybe. A marokkói charterlánc a téli szezonban 2006- ban indult utoljára. A Marokkóspecialista Budavár Tours télen a racionalizálás jegyében menetrend szerinti járatokon programozza a desztinációt. Ebben az évben novembertől áprilisig 600 fő számára vásárolt block seateket. A Neckermann és a Safari Travel közös mauritiusi charterjárata sem indul az idén, mivel a minőségi szálláshelyek hiánya miatt évről évre kisebb érdeklődés mutatkozott a desztináció iránt, és nem voltak gazdaságosan üzemeltethetőek a bérelt járatok.

Samui, átszállás nélkül

A téli úti célokat tekintve nem sok változás van. Új desztináció nem kerül a piacra, és továbbra is Thaiföld marad a tél slágere, odaindulnak a sokbérlős charterek is. Akad azonban iroda, ilyen például a Tensi Tours, amely a délkelet-ázsiai programok dömpingjétől tartva csökkenti kapacitásait a térségbe, és inkább karibi útból kínál többet. A karibi térségbeli kínálatát egyébként több iroda is bővítette.

Idén az utazásszervezők a Malév bangkoki menetrend szerinti járatainak megszűnésével visszatérnek a gyökerekhez, és újra összeállnak, hogy chartert béreljenek thaiföldi programjaikhoz. Idén két Bangkok- Phuket lánc indításáról tárgyalnak az irodák, amelyekhez közösen bérelnek gépet a Travel Service-től. Mivel ez nem széles törzsű, a menetidő a kötelező technikai leszállások miatt némileg hoszszabb, mint az eddigi menetrend szerinti járatok esetében. Számos iroda van, amely menetrend szerinti járatokon is leköt garantált helyeket. Ha minden jól megy, a magyar chartertörténetben először átszállás nélkül is eljuthatnak a charterutasok a thaiföldi Koh Samuira, mivel az Aeroviva megállapodott a Bangkok Airwayszel, hogy a tervek szerint a Malévtől bérelt járatai leszállhassanak a légitársaság repülőterén.

Az utóbbi években számos más egzotikus úti célt is repültek Budapestről közösen bérelt közvetlen charterjáratokkal az utazásszervezők. Srí Lanka, Maldívszigetek, Kuba és Mexikó váltakoztak. Az elmúlt télen azonban már nem adott széles törzsű gépet a Malév erre a célra. A Travel Service idén igyekezett pótolni a hiányt, és felajánlotta, hogy prágai bázisáról idetelepít egy 250 székes Boeing 767–200-as típusú gépet a szezonra. A túraszervezők azonban nem éltek a lehetőséggel, mivel a széles törzsű gépek üzemeltetésének magasabb fajlagos költségei miatt túlságosan drága lett volna az egy főre eső jegyár, és attól is tartottak, hogy a kereslet sem bizonyul elegendőnek a járatok gazdaságos üzemeltetéséhez. Így számos távoli úti cél esetében maradnak az európai átszállással kínált vagy a bécsi indulású menetrend szerinti járatok, amelyeken block seat helyeket vásárolnak az utaztatók.

„A magyar utasoknak a határok megszűnésével már attól sem kell tartaniuk, hogy a közlekedési dugók miatt lekésik az indulást, ezért a bécsi indulású járatok szerepe a schengeni csatlakozással felértékelődött. Ezt mi ki is használtuk a marketingben” – mondta el lapunknak Fixler András, az ISRAM Hungary ügyvezető igazgatója. Bécsből például a Madeirára irányuló menetrend szerinti utasforgalom is jelentősen megélénkült az utóbbi időben. Az Aerovivánál is – részben a charterpiaci helyzet változásaiból adódóan – nagyobb szerephez jutott a bécsi indulás. Idén négy helyett három charterláncot indítanak, viszont charteres úti céljaikat bécsi indulású menetrend szerinti járatokon is kínálják. Utasaikat transzferbuszokkal szállítják az osztrák repülőtérre.

Buy and fly van, sícharter nincs

A Neckermann Magyarország, a Kartago Tours és a Magyar TUI évek óta él az anya-, illetve testvércégük nyújtotta előnyökkel, így kevésbé vannak rászorulva a hazai piac nyújtotta charterkapacitásokra. A Neckermann a német konszernhez tartozó charter-légitársaság, a Condor Frankfurtból induló járataira hordja rá a magyar utasokat a Lufthansa járatain, a Kartago Tours az Exim Toursszal közösen indít chartereket a karibi térségbe Prágából, ahová a CSA menetrend szerinti járataival jutnak el Budapestről utasaik, a Magyar TUI pedig anyacége Bécsből felszálló chartereit budapesti csatlakozással, illetve bécsi indulással kínálja. Egyiptom szerepe több okból is felértékelődik az idei télen: nagy hatótávolságú chartergép híján, de leginkább a megfizethetőség kedvéért egy közeli sláger úti célt is igyekeznek kínálni az irodák. Az észak-afrikai állam könnyen megközelíthető charterjáratokkal, a rövidebb út miatt alacsonyabb az üzemanyagköltség is, és az ország ezen a nyáron kiugróan népszerű volt a magyarok körében. Eddig hét charterláncról tudunk a Thomas Cook Air, a Best Reisen, a Kartago Tours, az Anubis Travel és az OTP Travel üzemeltetésében, de várható még, hogy az Anubis Travel további láncokat is indít – például a tavaly télen sikeresen debütált Sharm el-Sheik- Aqaba útvonalon – erről azonban lapzártánkig nem kívántak nyilvánosságra hozni részleteket.

Piaci átrendeződést sejtet, hogy a Neckermann és a TUI egyaránt hangsúlyozza viszonteladói számára, hogy ne csak a kész csomagokat foglalják, hanem ajánlják fel utasaik számára a személyre szabott programok lehetőségét is. Ezzel a prémiumutasok igényeire, az egyre népszerűbb, úgynevezett építőkocka-turizmussal berendezkedett utaztatók, például a Der Tour példáját követik. Az idei nyáron különösen nagy volt a kereslet a last minute utakra, így várhatóan kedvelt lesz a Nyugat- Európában már ismert, itthon pedig most debütáló „buy and fly” koncepció a Best Reisentől, amelynek lényege, hogy az utasok a repülőtéren azonnali indulással válthatnak jegyet az el nem kelt garanciális charterhelyekre, és szabad kapacitás függvényében szállást is foglalhatnak.

„Ami tavaly még jó ötletnek tűnt, az ma már elképzelhetetlen. Az emberek idén tényleg csak az árakat figyelik, és nem áldoznak arra, hogy gyorsabban és kényelmesen érjék el a síterepeket” – mondja Urbantsok Gábor, az Unitravel ügyvezető igazgatója, aki tavaly új, torinói sícharterláncához a Malévtől bérelt volna gépeket. Az újdonság bevezetése azonban érdeklődés hiányában elmaradt. A túraszervező már csak 2,1 millió forintos kötbér kifizetésével tudta lemondani a megrendelt járatokat, amelyek körülbelül 20 százalékát a Neckermann állta, mivel garanciában kötött le helyeket az Unitravel tervezett járatain. Mivel úgy tűnt, a Malév nem ajánl fel kapacitást a télre, eddig ad hoc charterekkel programozott máltai szilveszteri programjait is menetrend szerinti járatokon, garanciális helyekkel bonyolítja az utazásszervező, amely egzotikus árualapját jelentősen bővíti: először programozza Tanzániát, Balit és Vietnamot a Qatar Airways menetrend szerinti járatain.

Új Best-iroda Ferihegyen

A Best Reisen immár hagyományosan két katalógust (Egzotikus Utazások és Repülős Utazások) és különálló árlistát jelentetett meg a télre. A társaság óvatosan tervez, a hazai gazdasági környezetet szemlélve nem remél túl nagy növekedést – hangsúlyozta lapunknak Zám Tibor irodavezető, aki azonban az idei év eddigi eredményeivel elégedett, hiszen cége az első háromnegyed évben 15 százalékos forgalomnövekedést realizált az elmúlt év azonos időszakához képest. Fő egzotikus desztinációjuk továbbra is Thaiföld, ahová a Travel Service charterjárataival viszik utasaikat, és garantált helyeket vásároltak a Turkish Airlines menetrend szerinti járatain. Hagyományosan chartereznek a téli szezonban Tunéziába, Egyiptomba és Grand Canariára. Menetrend szerinti járatokkal programozzák Madeirát, a Maldív-szigeteket, Dubait, Indiát, Srí Lankát, Mexikót, Kubát, Mauritiust, Balit és új úti célként a TAP portugál légitársasággal a Zöldfoki- szigeteket. Kubában idén először magyar nyelvű telepített idegenvezető is utasaik rendelkezésére áll. A túraszervezőnek nem célja a saját hálózat bővítése, azt azonban már régóta tervezi, hogy a budapesti repülőtéren nyisson egy irodát. Ehhez már megvannak az engedélyei, és a fiók október elejétől működik majd a Ferihegy 2A-n a repülőtér nyitva tartásával megegyezően naponta reggel 5-től este 11-ig két műszakban két-két munkatárssal. A reptéri iroda elsődleges célja az utasok magasabb színvonalon történő kiszolgálása, de az új fiók az értékesítésben is nagy szerephez jut majd: az utasok itt találják meg az ultra last minute „buy and fly” ajánlatokat.

Megújulás előtt a Magyar TUI

A Magyar TUI-nál a vártnál roszszabbul teljesített a nyáron a repülős üzletág: 20 százalékkal, kevesebb mint 21 000 alá csökkent az utasszám, és a télre is nagyon viszszafogottan készülnek, hiszen megfelezték kapacitásaikat, és a tavalyi 2000 utas helyett mindössze 1000- re számítanak. Az autós üzletág ezzel szemben jól muzsikált a nyáron: az utasszám öt százalékkal 40 000-re gyarapodott, és a forgalom ennek duplájával, mintegy tíz százalékkal 4,6 millió euróra nőtt a piaci átrendeződésnek köszönhetően, az utasok ugyanis az apartmanok helyett egyre inkább a magasabb árú szállodákat foglalják. Csákány Csaba, a Magyar TUI ügyvezető igazgatója a jövő nyártól a repülős szegmensben is komoly fellendülést vár. Optimizmusát arra alapozza, hogy komoly márkaépítési kampányba kezdenek, és igyekeznek széles körben megismertetni a TUI nevet, ami a piacra lépéskor némileg elmaradt, újrapozicionálják a Guletet, amelynek árualapját – tekintve, hogy foglaltsága évek óta alulmúlta a várakozásokat – az idei télre a TUI és a TUI Prémium katalógusokba integrálták Tenerife kivételével, amely a Gulet Light névre keresztelt programfüzetben kapott helyet, ezenkívül pedig nagy meglepetésekkel is készülnek. Az idei télen az utazásszervező a Travel Service charterjáratain Tenerifét, Hurghadát és Sharm el-Sheiket programozza, bécsi indulással a Maldív-szigetekre és Dominikára kínál garantált helyeket anyacége charterein, amelyek Budapestről repülős csatlakozással is választhatók. Block seateket menetrend szerinti járatokon is kötöttek le Tenerifére, Mexikóba, Kubába és Jamaicára, így ezek a viszonteladók számára nem lekérésre, hanem közvetlenül a rendszerben foglalhatók. A társaság menetrend szerinti járatokon utaztat még Dubaiba, Mauritiusra, a Maldív-szigetekre és Dominikára is. Az idén hangsúlyozottan fókuszálnak a versenyképes árakra, és minden úti cél esetében kiszámolták, hogy átlagosan mennyivel kedvezőbbek áraik a piacon eddig megjelent termékekénél. A tavaly nyáron nagy sikerrel bevezetett, személyre szabott és csupa luxusszolgáltatást felvonultató prémiumtermékeiket idén télen is értékesítik, külön programfüzetben. A Terra autóskatalógusban újdonság náluk, hogy a felnőttsíbérletek árát is feltüntetik, és négyfős, családi árakat is kialakítottak.

Egész éves szülinap a Neckermannál

„A nyári 15 százalékos jubileumi kedvezmény meghozta gyümölcsét, ezért a télen is folytatjuk ezt az akciót” – mondta el katalógusbemutatójukon Békefi Veronika, a Neckermann Magyarország ügyvezetője, és hozzátette, hogy már augusztus közepén elérték a tavaly októberi utaslétszámot, az alacsony árak miatt az eredmények azonban elmaradnak a 2007-estől. A Béres Alexandra ötletei és fitneszprogramja nyomán tavaly négy országban bevezetett klubkoncepció nagy sikernek örvendett, ezért a télre már Egyiptomban, és alkalomszerűen síközpontokban, 2009 nyarától pedig Tunéziában is bevezetik a Klub Oázis terméket. Az utazásszervező a télre minden eddiginél szélesebb árualappal rukkolt elő, és idén először programozza síelős úti célként Lengyelországot. Mediterrán repülős úti céljaik – a charterekkel kínált Gran Canaria, Tenerife, Egyiptom és a menetrend szerinti járatokkal programozott Madeira és Málta – között egy év szünet után újra feltűnt Ciprus, ahová kiemelt szilveszteri ajánlatokat, sőt angol nyelvoktató programokat is kínálnak szintén menetrend szerinti járatokon bécsi átszállással. A tour-operátor egzotikus desztinációinak köre 15-re bővült, kiegészülve a tavaly nem szereplő Seychelles-szigetekkel, Brazíliával, Venezuelával, Tobagóval és Costa Ricával, amelyeket menetrend szerinti járatokkal repülnek. Charterrel idén négy úti cél, Kenya, Zanzibár és Thaiföldön belül Bangkok és Phuket lesz elérhető velük. Mauritiusi charterláncuk nem indul az idén, kenyai karácsonyi ad hoc chartereik viszont most először már Zanzibárig közlekednek. A Neckermann téli városlátogató katalógusában bővült a bécsi, prágai, londoni, párizsi és római szálláshelykínálat, és új úti célként megjelent Drezda, Malaga, Strasbourg és Reykjavík.

Fókuszban a karibi térség

A Kartago Tours a már megszokott, saját bérlésű budapesti (Egyiptom, Tunézia, Brazília, Zöld-foki-szigetek), illetve az Exim Toursszal közös prágai indulású (Kuba, Dominika, Venezuela, El Salvador) charterjáratai mellett idén először Prágából Mexikóba is kínál üdülő- és körutasprogramokat, venezuelai nyaralóvendégeinek perui körutat is felajánl, aki pedig El Salvadorba utazik, Hondurasban és Roatan szigetén is választhat nyaralást. Újdonságként szerepelnek árualapjukban a karib-tengeri hajóutak kubai, venezuelai és dominikai indulással. A thaiföldi programokat a Travel Service egyik bangkoki charterláncán programozza. Az ISRAM-nál évek óta választható a madeirai utazás bécsi indulással, illtve átszállással. A tour-operátornak Grand Canariára, Lanzarotére és Tenerifére is az Austrian Airlines Bécsből induló menetrend szerinti járataira vannak garantált helyei, Dominika, Punta Cana és Barbados úti célokba pedig a Condor menetrend szerinti járatain vásárol block seateket. Dominika és Barbados új színek az ISRAM palettáján, a társaság az utóbbi értékesítéséhez nagy reményeket fűz, hiszen kevés magyar túraszervező programozza. Mivel az ISRAM-nak szinte megegyezik a téli és a nyári árualapja, tavaly úgy döntött, idén már csak egyetlen, egész évre szóló katalógust jelentet meg, és csak árlistából dob piacra télit és nyárit.

Citromfesztivál és helisí

Az olcsóbb charterüzemelés mellett az Aeroviva – a menetrend szerinti repülőtársaságokkal szervezett útjait – az igényesebb ügyfélkör számára „Aeroviva Prémium Utazások” elnevezéssel kínálja. A társaság együttműködésre szánta el magát az OTP Travellel és a Vistával is: a stratégiai együttműködés keretein belül a két utaztató saját borítóval ellátott katalógusában az Aeroviva árualapja szerepel.

„A tavalyi téli szezonnal megegyező nagyságrendben kötöttünk le kapacitásokat a télre, és optimisták vagyunk, ugyanis biztatóak az előfoglalások. Thaiföldre a Travel Service charterjáratán vásároltunk block seateket. Mivel Mauritiusra nem indul charterlánc az idei télen, átszerveztük árualapunkat. Az arra tervezett kontingenseinket menetrend szerinti járatokon kötöttük le, így bővültek tavalyi kapacitásaink Dominikába, Kubába, Mexikóba, Indonéziába, Indiába és Srí Lankára” – tájékoztatta lapunkat Komora Zoltán, az IBUSZ turisztikai üzletág-igazgatója.

Az egyéni utasok igényeire berendezkedett német DERTOUR magyarországi képviselete, a DERTOUR Hungária gazdag üdülő és körutas választékkal jelent meg az idei télre, mivel számukra a most következő hónapok jelentik a főszezont. 22 DERTOUR katalógusuk az európai és a távoli desztinációkat egyaránt felölelik, 5 Meier's programfüzetük csak a távoli úti célokat tartalmazza. Az utazásszervező menetrend szerinti járatokkal kínálja programjait. Síutakat az Egyesült Államokba és Kanadába is szerveznek, Kanadában a helikopteres sízés unikumnak ígérkezik. „Ázsiában nincs olyan ország, amelyet ne programoznánk, a piacon szinte a legversenyképesebb árakon. Afrikai árualapunkban olyan ritkaságok találhatók, mint Ruanda, Namíbia és Botswana. A téltől növekedést várunk, hiszen ebben a szezonban szűkebb a magyar kiutaztatói piac, és kevesebb a versenytársunk is” – mondta el lapunknak Wilberding Katalin, a társaság ügyvezető igazgatója.

A Fehérvár Travel új Egzotikus utazások című programfüzetéből idén sem hiányozhat Thaiföld, Japán, az Arab Emirátusok és Omán, Egyiptom, Dél-Afrika, USA, Mexikó, Brazília, Argentína, Chile, valamint a még újdonságnak számító Peru és Bolívia. Emellett autóbuszos utazásokat is ajánl az iroda a következő hónapokra. Idén már Salzburgba is szervez kirándulást az adventi időszakra. Aki a szilvesztert külföldön töltené, választhat, hogy az Olasz Riviérára, Rómába, Dalmáciába vagy Párizsba utazik a Fehérvár Travellel. A Velencei Karneválra idén három- és négynapos csomagtúrát is kínálnak, és a nizzai virágkarneválra és az egyedülálló mentoni citromfesztiválra is utaztatnak. A katalógus húsvétra és az áprilisi időszakra több mint húszféle programot ajánl, amelyek decembertől foglalhatók majd.

A budapesti indulású charterláncok és ad hoc charterek menetrend tervezete a 2008/2009 -es téli szezonban


így újítja fel utaskabinjait az Emirates

így újítja fel utaskabinjait az Emirates 

A flotta felújítását teljes egészében a légitársaság saját központjában végzik, ahol a hét minden napján, 0-24 órában több mint 250 fős szakembergárda dolgozik.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek

Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek 

Az elektronikus kártya ugyanannyiba kerül majd, mint a korábbi jegy.
Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat

Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat 

Az elkerülő út 3,6 kilométer hosszú, és mostantól az Ágfalvi utat köti össze az M85-ös gyorsforgalmi úttal, közel az osztrák-magyar határhoz.
Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél

Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél 

A Neste-től rendel fenntartható üzemanyagot a légitársaság.
Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését

Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését 

A budapesti repülőtér a világ repülőterei között is egyedülálló ezen a téren.
Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál

Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál 

Delegáció miatt ideiglenes korlátozások és lezárások.
Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.