Minden 4. szállásfoglalás mobilról érkezik

Minden 4. szállásfoglalás mobilról érkezik 

Kiugróan jó negyedévet tudhat maga mögött a belföldi turizmus, s úgy tűnik, hogy a nyári szezon sem okoz majd csalódást – a Szallas.hu adatai szerint már most akadnak a 100%-os foglaltságot közelítő időszakok. A magyarok körében az elkövetkezendő hónapokban Siófok lesz a leggyakoribb választás, a szállásfoglalást pedig már minden 4. esetben mobileszközről intézik.

Hosszabb időre utazik és többet költ belföldön a magyar turista 

Kiugróan jó negyedévet tudhat maga mögött a belföldi turizmus, s úgy tűnik, hogy a nyári szezon sem okoz majd csalódást – a Szallas.hu adatai szerint már most akadnak a 100%-os foglaltságot közelítő időszakok. A magyarok körében az elkövetkezendő hónapokban Siófok lesz a leggyakoribb választás, a szállásfoglalást pedig már minden 4. esetben mobileszközről intézik.

Tényleg ciki a magyar turista? 

A viselkedésünk árulja el leginkább a magyarságunkat, ha külföldön járunk – derült ki a Szallas.hu felméréséből. Minden harmadik embert ért már meglepetés amiatt, hogy egy idegen országban valaki megértette a magyarul elhangzott szavakat.

Ilyen a magyar turista - a Szállás.hu új reklámfilmje 

Június 8-án indul a Szallas.hu legújabb reklámkampánya, amely kevésbé megbotránkoztató, mint a korábbi években, de most is igyekszik görbe tükröt tartani a nézők elé. 

Mobillal nyaral a magyar 

Elenyészően kevesen vannak, akik teljesen kikapcsolják a telefonjukat nyaralás alatt – derült ki a Szallas.hu felméréséből. Minden negyedik embert zavarja a pihenésben, ha hangosan telefonálnak a közelében.

Mások telefonálása zavar, de mi is mobilozunk a nyaraláson 

Elenyészően kevesen vannak, akik teljesen kikapcsolják a telefonjukat nyaralás alatt – derült ki a Szallas.hu felméréséből. Közben viszont minden negyedik embert zavarja a pihenésben, ha hangosan telefonálnak a közelében.

48 ezer forint: ennyit költenek szállásra a magyarok 

A tavalyinál 10 százalékkal több vendég kereste fel a belföldi szálláshelyeket az első negyedévben, miközben átlagosan 48.204 forintot, az egy évvel korábbinál 11 százalékkal többet költöttek szállásra - derül ki a Szallas.hu adataiból.
Oxigénkabin és antigravitációs pingpongterem is lesz a Marson épített szállodában

Oxigénkabin és antigravitációs pingpongterem is lesz a Marson épített szállodában 

A szállásközvetítő oldalak közt elsőként a Szallas.hu-nak sikerült stratégiai megállapodást kötnie a már tesztútját tervező Mars-expedíció szervezőivel, így a jövőben a magyarok számára is elérhetővé válik a vörös bolygón történő szállásfoglalás.

Tűzifával fizettek volna a szobáért 

Virág és pezsgő bekészítése a szobába, késő esti fuvar egy buliba, esetleg szexpartner keresése – mi számít extrém kérésnek a szálláshelyeken? – tette fel a kérdést felmérésében a Szallas.hu. Bár van, aki egy plusz törölközőért is díjat számít fel, a szállásadók többsége szívesen segít vendégeinek.

Márciustól már 5 kontinensre utaztat a magyar szállásközvetítő 

66 százalékos növekedéssel 1,34 milliárdos árbevételt ért el 2014-ben a Szallas.hu Csoport. A cég által kínált szálláshelyek száma – egy nemrégiben kötött stratégiai megállapodásnak köszönhetően – átlépte a 100 ezres számot, az oldalon idén már 5 kontinensre foglalható szállás magyar nyelven. 

Bedrótozott szálláshelyek 

Elvétve akadnak igazán előremutató, a vendégek kényelmét 21. századi módon szolgáló szállodai informatikai és telekommunikációs megoldások Magyarországon. Ugyanakkor a szálláshelyen „kívül” már az internet diktál, csak a szállásadók saját weboldala átlagosan a forgalom harmadáért „felel” – derült ki a Szallas.hu és a Samsung közös felméréséből.

Idén tovább erősödhet a belföldi turizmus 

10 százalékkal bővült tavaly a belföldi turizmus, az idén 9 százalékos növekedés várható a Szallas.hu adatai alapján. 

Celebbel és wellnesszel lehet jól eladni a szabad szobákat 

Szép számban akadnak olyan szálláshelyek Magyarországon, amelyek már most telt házzal várják a szilvesztert. Leginkább az extra programokat és esetleg ismert embereket is felvonultató csomagajánlatok népszerűek a magyarok körében a Szallas.hu friss adatai szerint. Az ünnepek idején is gyakran választjuk a fürdővárosokat kikapcsolódás céljából, a szilveszteri szállásra pedig átlagosan 15 ezer forintot költünk fejenként.

Magyar cégre figyel Európa 

Több mint tíz év után újra magyar nyertese van a Deloitte Közép-Európai Technology Fast 50 versenyének. A régió leggyorsabban fejlődő technológiai vállalatának járó díjat a 2007-ben Miskolcon alapított Szallas.hu kapta meg.

Október 23-án Egerbe megy a magyar 

Az augusztus második felében beköszöntő ősz sem tudta visszafogni a turizmus bővülését a harmadik negyedévben. A legtöbb vendég Siófokon töltötte az időt – jellemzően 2 éjszakát –, s átlagosan 40.710 forintot költött. Ősszel a termálfürdővel rendelkező városok kerülnek előtérbe, az október 23-i hosszú hétvégén például Eger számíthat a legnagyobb rohamra.

Brad Pittről és Liptai Claudiáról fantáziálnak a magyarok 

A magyar nők Brad Pittről, a férfiak Liptai Claudiáról fantáziálnak a Szallas.hu legfrissebb felmérése szerint, amelyben azt kérdezték, melyik hírességet vinnék magukkal egy romantikus hétvégére.

Fizetés nélkül lép le a csaló pár a hazai szállodákból 

Eddig bizonyítható módon 4 budapesti szállodából távozott fizetés nélkül egy csaló pár, a kár a Szallas.hu eddigi felmérése alapján meghaladja a 3 millió forintot. A pár férfi tagja ellen egyébként már egy másik ügyben is nyomozást folytat a Nemzeti Nyomozó Iroda, különösen nagy értékben elkövetett csalással kapcsolatban.

Kiderült, mennyire szeretnek a magyarok borravalót adni 

A magyarok nagy része megszokásból ad borravalót, de maga akar dönteni annak mértékéről, a többség ezért elutasítja a számlába beépített szervizdíjat – derült ki a Szallas.hu friss felméréséből. A kézbe adott jutalom mértékének meghatározásakor egyébként a kedves, segítőkész kiszolgálás fontosabb, mint a szolgáltatás minősége.

Újabb rekord a belföldi turizmusban 

Továbbra is lendületben van a belföldi turizmus, a Szallas.hu adatai alapján 10 százalék feletti volt a bővülés a második negyedévben 2013 hasonló időszakához képest. Nemcsak többször, de átlagosan többet is költöttünk, amiben a SZÉP-kártya felhasználása is kulcsszerepet játszott.

Nem csak csókolóznak a Balatonban 

Szabadság, új helyszín és egy kis víz – csak ennyi kell a jó szexhez a Szallas.hu felmérése szerint. Több mint tízezer résztvevő válaszai alapján a magyarok többször bújnak össze a nyaralás alatt, ráadásul ilyenkor merészebbek is: hétből egy ember szeretkezett már a szállodai szobán kívül, igaz, sokszor nem zavartalanul. Az izgalmakat keresők számára a wellnessrészlegek és a vízpartok a legvonzóbbak, s utóbbinál a vadállatok okozzák a legtöbb váratlan meglepetést.

SZÉP-kártya: 200 ezer vendégéjszakányi összeget kell elkölteni május végéig 

A SZÉP-kártyával lefoglalt üdülések átlagos értéke és hossza alapján csaknem kétszázezer vendégéjszakára lenne elegendő az az összeg, amit legkésőbb május végéig el kell költeniük a kártyabirtokosoknak - közölte a Szallas.hu hétfőn.

Könnyebb lett az online szállásfoglalás a családok számára 

Tízből négy online szállásfoglalás apartmanba vagy vendégházba szólt 2013-ban, ami egyértelműen a családi utazások nagyobb népszerűségének köszönhető. A Szallas.hu ezért olyan fejlesztéseket vezetett be, amelyek a foglalást és a szállások adminisztrációját egyaránt megkönnyítik, a szállodák esetében pedig mostantól a valós idejű foglalás is elérhető.

Új értékesítési vezető a Szallas.hu Csoportnál 

Értékesítési vezetői pozíciót hozott létre a Szallas.hu Csoport hamarosan megújuló szolgáltatásához, a Szallasguru.hu diszkontáras közvetítő oldalhoz, melyet ez év márciustól Gonda Orsolya (39) tölt be. A turisztikai szektorban jelentős partnerkapcsolati és értékesítési tapasztalattal rendelkező szakember feladata lesz a tavaly kétszámjegyű növekedést elérő oldal prémium kínálatának bővítése.

2014-ben 6 százalékkal bővül a belföldi turizmus 

2014-re is jelentős bővülést vetít előre a 8 országban jelenlévő Szallas.hu a belföldi turisztikai piacon. A cég friss elemzése szerint mindez a SZÉP-kártya további elterjedésének, valamint a turisztikai szektorban tapasztalt innovációs kedvnek köszönhető.

Hosszasan élvezkedünk idén szilveszterkor 

Fogyóban vannak a szilveszteri programokkal készülő szálláshelyek a Szallas.hu friss statisztikái szerint. Az ünnepek idején a belföldi utazók valamilyen fürdővárost, míg a külföldiek jellemzően Budapestet látogatják meg, az átlagos napi költés 5-27 ezer forint között mozog. A legnépszerűbb extra egyébként a szilveszteri vacsora, és minden harmadik vendég csak január hatodikával áll ismét munkába.

Termékmenedzsert kapott a Szallasguru.hu 

A Szallas.hu termékmenedzsert nevezett ki a Szallasguru.hu diszkontáras közvetítői oldal piaci megerősítésére és markánsabb, önálló márka felépítésére.

Melyik hírességgel nyaralna együtt? 

Ha a magyarok elhívhatnának egy hírességet nyaralni, a legtöbben Liptai Claudiát választanák a Szallas.hu felmérése szerint. Rubint Réka szerezte meg a második helyet, de Brad Pitt és Richard Gere is bekerült a TOP10-be. Az Év Szállása verseny keretében készült kutatás alapján ugyanakkor hatból egy résztvevő soha nem nyaralna együtt celebekkel.

3-4 éjszakás volt az átlagos belföldi nyaralás 

Egyre kevesebben utaznak el egy egész hétre nyaralni, a magyarok többsége csak 3-4 éjszakára foglalt belföldi szállást az idei nyáron, de a kánikula kárpótolta a szállásadókat a hideg tavaszért – derült ki a Szallas.hu nyári statisztikáiból. Már minden ötödik foglaláskor SZÉP-kártyával fizettünk, a legnépszerűbb úti cél pedig Siófok volt.

Szoros a verseny az Év Szállása küzdelemben 

A várható eredmények mellett meglepő fordulatokat is hozott eddig a november közepéig tartó Év Szállása verseny: a települések közötti harcban például Balatonmáriafürdő megelőzte Siófokot. A legtöbb szavazatot gyűjtő 10 településből 9 fürdőváros, megyei szinten pedig a somogyi célpontok a legvonzóbbak az elmúlt két hónap több mint 11 ezer voksa alapján.

Folytatódik a Szállás.hu köpős reklámja 

A Szállás.hu nemrég megjelent köpős reklámja most egy közösségi kampánnyal folytatódik, amely során az ízléstelen reklámért lehet megbüntetni a cég vezérigazgatóját, írja a Kreatív.

Indul az Év Szállása verseny 

Nagyszabású online verseny indul az Év Szállása, az Év Turisztikai Központja és az Év Feltörekvő Turisztikai Központja címekért: június 24-étől a nyaralási szezon végéig lehet szavazni arra a szálláshelyre és településre, amelyet legszívesebben ajánlunk más utazóknak. Az ajánlásokért közel 7000 szálláshely és több mint 850 település verseng. 

Új marketing menedzser a Szallas.hu-nál 

A Szallas.hu új marketing menedzsert választott Mészáros Judit (25) személyében. A Symbol Budapesttől érkező szakember a korábban az ügyvezető által irányított, de új elemekkel bővített marketing feladatkört veszi át az immár 8 országban jelen lévő szállásfoglaló portálnál. 

Légzőkészülék, fogsor, feleség és egy ház ára 

Leggyakrabban ruháinkat hagyjuk el a magyar szálláshelyeken, de különlegesebb dolgokat is találtak már, például hajszárító burát, légzőkészüléket, fogsort, szexuális segédeszközt és egy ház árát nejlonzacskóban.

Tízből négy szállásfoglalást lemondtak 

Az ítéletidő a szállásadóknak is nagy károkat okozott, az utólagos átfoglalásokkal együtt a hosszú hétvégére lefoglalt szállások mintegy negyven százalékát törölték – derült ki a Szallas.hu legfrissebb adataiból. A portál online ügyfélszolgálatát sokan átmeneti szállást keresve hívták.

Partnert választott a szállásközvetítő 

A Be Social ügynökséget bízta meg Facebook-oldalának gondozásával a Szállás.hu. Az első jelentős közös munka a Valentin-napi kampány volt. 

Milyen volt 2012 a szállásportálokon? 

Egyik oldalon többen, hosszabb időre, de olcsóbban foglaltak tavaly, más oldalon több vendégéjszakáért többet is költöttek. Van, ahol az apartmanok, van, ahol a szállodai szobák mentek jobban. Összességében azonban elmondható, hogy mindenhol javult a forgalom 2011-hez képest. Összeállításunkban az Indulhatunk.hu, az Útisúgó és a Szallas.hu tavalyi évéről olvashatnak. 

Felfutóban a mobil szállásfoglalók aránya 

Jelenleg az online szállásfoglalások 8-9 százaléka érkezik mobilról, de folyamatosan növekszik azoknak az aránya, akik okostelefonon keresnek szállást. Nekik készült az az új mobil applikáció, amely kilistázza és utazás közben is könnyedén foglalhatóvá teszi a legközelebbi szabad helyeket.

Tripla áron alszunk az ősszel 

Átlagosan háromszor annyit költünk éjszakánként szálláshelyre ősszel, mint a nyári időszakban – derült ki a Szallas.hu statisztikáiból. A legnépszerűbb célpont a nyáron inkább hanyagolt Budapest, valamint Eger és Sopron.

Nem csökkent a belföldi forgalom a szállásportálokon 

Miközben a Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint országos szinten csökkenést mutat a belföldi turizmus, addig az online szállásfoglalási portálok ellentétes tendenciáról számolnak be.

Főleg a belföldi wellness kelendő ősszel 

Általában egy hétvégére tervezünk őszi kikapcsolódást, a wellness-típusú pihenési lehetőségeket keressük, és döntően belföldön – ez derül ki a Sanoma Media Budapest Zrt friss reprezentatív kutatásából.

Sokat fesztiválozunk, de keveset költünk 

Az emberek kétharmada látogat fesztiválokat, belépőjegyekre azonban keveset költenek: a fesztivállátogatók több mint fele legfeljebb 5000 Ft-ot költ el egy évben azért, hogy bejusson egy eseményre – többek között ez derült ki a Szallas.hu felméréséből.

Együttműködést kötött az [origo] és a Szallas.hu 

Az [origo] a Szallas.hu-t választotta Utazás rovatának szolgáltató partneréül. Az együttműködés keretében egy új, közösen üzemeltetett oldal jött létre a szallas.origo.hu címen.

Delegálható a huszallas.hu domain név 

Tegnap felkerült a domainabc.hu honlapra a huszallas.hu domain bejegyzése ügyében rendezett eljárás leírása és az ISZT TT döntése. Eszerint a domain bejegyzését kérő Fehér Tamás részére a huszallas.hu domain név delegálható, miután a Szallas.hu Kft. által tett jogi kifogást nem találta megalapozottnak a bizottság.

Elindult a YouTube.hu 

Március elsején elindult a YouTube magyar változata, a YouTube.hu - jelentették be a Google Magyarország sajtótájékoztatóján Budapesten.

Nemzetközi terjeszkedés, új marketingvezető a Szallas.hu-nál 

Nemzetközi terjeszkedésének támogatására új pozíciót hozott létre a Szallas.hu Kft.

Beszállt a Sanoma a szallas.hu-ba 

Ötven százalékos tulajdonrészt szerzett a Szallas.hu online szállásközvetítő oldalban a Sanoma Media Budapest Zrt.

Belföldi szállásfoglalás – egy éjszakás kaland? 

Jelentősen csökkent a szállodák népszerűsége a belföldi szállástípusok körében, míg az olcsóbb szolgáltatásokat kínáló apartmanok és vendégházak a tavalyinál több vendéget fogadtak – derült ki a Szallas.hu szezonzáró adataiból. A legnépszerűbb belföldi utazási célok idén is a fürdővárosok voltak, azonban a többség már csak egy éjszakát nyaral.
Feliratkozás a Turizmus Online hírlevelére

Álláshirdetések

Munkatársat vagy munkát keres?

Adja fel hirdetését a Turizmus Online portálon, a turisztikai szakma honlapján! Leendő kollégái is minket olvasnak - válasszon csomagjaink közül!