Magyar turista, a visszatérő vendég

A magyarok harmada több alkalommal is visszatér ugyanarra a településre nyaralásai alkalmával, és ha teheti, minden ötödik ember ugyanoda foglal szállást, ahol egyszer már elégedett volt a kiszolgálással – derült ki az idén negyedik alkalommal meghirdetett Év Szállása verseny statisztikáiból. A díj odaítélése több mint 9 ezer belföldi és 125 ezer külföldi szálláshely közül, 442.200 vendégértékelés és a szakmai zsűri véleménye alapján történik.

A Szallas.hu negyedik alkalommal indítja útjára a legjobb szálláshelyeket, illetve a turisztikai szempontból legvonzóbb településeket díjazó Év Szállása versenyt. A szállásfoglaló oldal statisztikái szerint a magyarok harmada választja akár több alkalommal is ugyanazt a települést úti célul. Budapest, Siófok és Hajdúszoboszló a top 3 város, ahova a legszívesebben térünk vissza utazásaink alkalmával. Minden ötödik magyar pedig a jól bevált szálláshelyeket se cseréli le, a vendégházak és az apartmanok körében a legmagasabb a visszatérők aránya. „A vendégértékelések fontosságát és hitelességét mutatja, hogy a visszajáró nyaralók aránya is magasabb a vélemények alapján kiemelkedően teljesítő szálláshelyeken” – magyarázta Szigetvári József, a Szallas.hu ügyvezetője. Szintén meghatározó az úti cél kiválasztásakor a szálláshely elhelyezkedése (65%) és neve (20%) – derül ki a verseny szakmai partnere, a Google legfrissebb, hotelekre irányuló keresési adataiból. Online vásárláskor pedig döntő szempont az ár (51%) és a korábbi látogatók személyes véleménye (28%).

Megszokás vagy babona?

A szállásadók törzsvendégei nemcsak a helyszínhez ragaszkodnak, hanem jól bevált szobájukhoz és szokásaikhoz is, például az étteremben készülő kedvenc ételeikhez. A visszajárók közül a legtöbben ugyanazt a szobát kérik, de akad olyan is, aki az elsőre megismert ágyneműhöz is ragaszkodik, és az étteremben is csak a „saját” asztalnál hajlandó enni, és minden évben ugyanazt készítteti a séffel. „A szállásadók számára a törzsvendégek különleges értékkel bírnak, ezért minden esetben igyekeznek előre felkészülni az érkezésükre, és maradéktalanul kielégíteni kéréseiket” – tette hozzá Szigetvári József.

A külföldi turisták közül a németek és lengyelek választják leginkább a már jól bevált szálláshelyeket, jellemző, hogy több tíz éve szinte családi barátként térnek vissza ugyanabba a vendégházba vagy apartmanba.

Kiderül, ki lesz a Turizmus Szakma Példaképe

Az Év Szállása és Az Év Turisztikai Települése mellett, idén is külön díjazzák Az Év Családbarát Szálláshelyét és Az Év Turisztikai Attrakcióját, az OTP Bank különdíját pedig az Év Innovatív Szálláshelye érdemelheti ki. Az idei évben először az Év Szállása verseny keretében választják meg a Turizmus Szakma Példaképét, akinek személyéről a szálláshelyek jelölései alapján a szakmai zsűri dönt. Utóbbit idén Horváth Vilmos, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke, Hegedűs Attila, a BDO ügyvezetője, Szigetvári József, a Szallas.hu ügyvezetője, Szántó Zoltán, a Turizmus Trend főszerkesztője és Böjte Éva, Az Év Szállása 2015 nyertesének képviselője, a Hotel Kapitány szállodaigazgatója alkotja.

Az Év Szállása verseny keretében 2016. november 4-ig lehet voksolni, majd a zsűri szakmai értékelését követően az elismeréseket a november 24-i gálán vehetik át a díjazottak, melynek háziasszonya Ördög Nóra lesz.

Forrás: Szallas.hu


Újabb négy ház a Hilaris Hotels portfóliójában

Újabb négy ház a Hilaris Hotels portfóliójában 

Négy magyarországi szálláshellyel bővül a szállodalánc.
Megkezdődött a 44. Országos Borverseny

Megkezdődött a 44. Országos Borverseny 

Mintegy 2700 palack bor versenyez.
Már fogad vendégeket Hévíz legújabb szállodája

Már fogad vendégeket Hévíz legújabb szállodája 

Az ötcsillag superior minősítésű hotel 285 szobájában több mint 600 vendéget tud fogadni.
Turisztikai fejlesztés Nógrádban

Turisztikai fejlesztés Nógrádban 

Jelentős felújításon esik át az 1973 óta működő Salgó Hotel.
Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen

Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen 

A Hunguest Hotels szállodaláncnál a lánc számos szállodája teljes körűen megújult, köztük hévízi egységeik is.
Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken

Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken 

A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint eddig 2,4 millió belföldi és 2,6 millió nemzetközi turistát regisztráltak a hazai szálláshelyek.
Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén

Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén  

Két észak-magyarországi szálláshely nyerte el ma a nemzetközi Good Travel Seal minősítést, amelyet a világ egyik vezető fenntarthatósági turisztikai értékelőrendszereként tartanak számon.
MSZÉSZ márciusi trendriport – kevesebb belföldi vendég, mint tavaly

MSZÉSZ márciusi trendriport – kevesebb belföldi vendég, mint tavaly 

Márciusi trendriport a KSH adatai alapján.
Brandváltás ennél a patinás fővárosi szállodánál

Brandváltás ennél a patinás fővárosi szállodánál 

A Mövenpick bejelentette a Mövenpick Hotel Budapest Centre megnyitását.
Újra nyitva a családok és a wellness rajongók kedvence: a Hunguest Flóra

Újra nyitva a családok és a wellness rajongók kedvence: a Hunguest Flóra 

Évekkel ezelőtt, fejlesztés céljából zárt be az egri Hunguest Hotel Flóra azért, hogy 2024. december 18-án megújult külsővel és belsővel születhessen újjá.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.