Extrém vendégigények a szállásokon: meztelen torna és vaddisznó zsigerelés

Az elmúlt évben sem unatkoztak a szállásadók, hiszen ha különleges kérésről volt szó, a vendégeknek gyakran szabadult el a fantáziája a Szallas.hu friss felmérése szerint.

A rendelt szolgáltatáscsomagon felüli extrák sorában a romantikus bekészítések a legtipikusabbak, de szép számban akadtak ennél is szokatlanabb vendégigények: volt olyan szállásadó, akit frissen elejtett vaddisznó zsigerelésére kértek fel, egy hotelben pedig októberben kellett karácsonyi hangulatot teremteni.

A vendég számára mindig az a legfontosabb, hogy a szálláshelyen ne érje csalódás, vagyis a nyaraló akkor elégedett, ha az, ami foglaláskor a képeken, leírásban szerepelt, végül úgy is lett. Persze olykor előfordulnak extra, sőt néha egészen extrémbe hajló kérések is. „A rendelt szolgáltatáscsomagon túl leggyakrabban születésnapi vagy romantikus lánykérés kapcsán kérik a szállásadó segítségét. Előbbinél tortát, pezsgőt hozatnak, olykor tűzijátékot rendelnek, míg lánykérés esetén a szoba virágszirmokkal történő teleszórását kérik a vendégek” – mondta Mészáros Judit, a Szallas.hu marketing menedzsere.

Ugyancsak tipikusnak mondható az ingyenfuvar a pályaudvarról a szálláshelyre, de apartmanok esetében még a bevásárlásban való segítségkérés sem ritka. A kisgyerekes családoknál bevett szokás a pár órás gyermekfelügyelet, mint ahogy az ebbel érkezők esetében is elő-előfordul, hogy a házi kedvenc felvigyázására kérik meg a vendéglátót.

Karácsonyi hangulat októberben

A szállásadók többsége szerint minden évben akad legalább 1-2 igazán meglepő és emlékezetes vendégigény. Ilyen volt például azé a fiatalemberé, aki a naturalizmus jegyében szeretett volna reggel meztelenül meditálni a hotel teraszán. Egy nagyobb rokonság karácsonyfát és ehhez társuló hangulatot „rendelt” októberben, vélhetően azért, mert ekkor tudták csak egy légtérbe terelni a rokonokat, míg egy céges kivonulás alkalmával a termékbemutatóhoz páncélautót kellett beszereznie a recepciósnak. „A vendégek többsége természetesnek veszi, hogy extrém kérésekkel fordulhat a szállásadók elé, így tett az a vadász is, aki az apartman tulajdonosát kérte meg arra, hogy a frissen elejtett vaddisznót kizsigerelje. A magányosan érkező férfiak sem nagyon lacafacáznak, ha este hölgytársaságra vágynak, a helyzet mielőbbi orvoslására a recepcióstól kérnek pironkodás nélkül segítséget” – mesélte Mészáros Judit.

Az emlékezetes esetek sorában persze akadnak igazán meghatók is. Egy vendéglátó például mindent előre leszervezett annak a német családnak, akik vadlovakat látni akaró nagybeteg kisfiúk álmát szerették volna valóra váltani. Ahogy a tulajdonos fogalmazott, a történések bearanyozták a napját, leírhatatlan érzés volt látni a gyermek örömét.

A celebek ritkábban, a gazdagabb „civil” hölgyek annál gyakrabban kérnek extrát

Minden 20. szállásadónak volt már dolga ismert emberrel, ám a beszámolók elsöprő többsége szerint velük mindig jól ki lehet jönni, sőt igényeik az „átlagvendéghez” képest egyáltalán nem kirívóak. „Nagy ritkán azért itt is akadnak különleges helyzetek, egy közismert férfi például nem volt hajlandó kitölteni a bejelentkező lapot, mondván, róla mindenki tudja, hogy kicsoda. Egy hölgyceleb pedig saját ágyneművel érkezett, s határozottan arra utasította a személyzetet, azonnal húzzák át arra a szobájában lévő textíliákat” – tette hozzá Mészáros Judit.

Ha az extrém kérések jellemző forrásait keressük, akkor kor és családi állapot alapján nincs markáns különbség, nemek, illetve az anyagi helyzet alapján már annál inkább. A Szallas.hu-nak nyilatkozó vendéglátók tapasztalatai alapján a gazdagabbak, illetve a hölgyek azok, akik az átlagnál jóval gyakrabban állnak elő különleges kéréssel. Akadt olyan jól szituált nő, aki a szálloda konyhájára ment ellenőrizni azt, hogy miből készül majd a napi betevő, egy másikat pedig a szomszédban lévő kakas kukorékolása zavart reggelente, a vendéglátó mindkét helyzetet megoldotta. „A szállásadók 99 százalékának még az ilyen és ehhez hasonló kérésekkel sincs gondja, szívesen segítenek, hogy a vendég jobban érezze magát, az extrákért nem kérnek pénzt, maximum annyit, amennyibe nekik került a vendég kívánságának teljesítése” – tette hozzá Mészáros Judit.

Forrás: Szallas.hu


Igazgatóváltás a Hotel Clark Budapest élén

Igazgatóváltás a Hotel Clark Budapest élén 

A Hotel Clark Budapestben a munkát idén májustól Lakézi András vezeti, aki Lukács Istvánt követi az igazgatói székben.
Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje

Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje 

Építészeti vizualizációval készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje.
Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.