Extrém vendégigények a szállásokon: meztelen torna és vaddisznó zsigerelés

Az elmúlt évben sem unatkoztak a szállásadók, hiszen ha különleges kérésről volt szó, a vendégeknek gyakran szabadult el a fantáziája a Szallas.hu friss felmérése szerint.

A rendelt szolgáltatáscsomagon felüli extrák sorában a romantikus bekészítések a legtipikusabbak, de szép számban akadtak ennél is szokatlanabb vendégigények: volt olyan szállásadó, akit frissen elejtett vaddisznó zsigerelésére kértek fel, egy hotelben pedig októberben kellett karácsonyi hangulatot teremteni.

A vendég számára mindig az a legfontosabb, hogy a szálláshelyen ne érje csalódás, vagyis a nyaraló akkor elégedett, ha az, ami foglaláskor a képeken, leírásban szerepelt, végül úgy is lett. Persze olykor előfordulnak extra, sőt néha egészen extrémbe hajló kérések is. „A rendelt szolgáltatáscsomagon túl leggyakrabban születésnapi vagy romantikus lánykérés kapcsán kérik a szállásadó segítségét. Előbbinél tortát, pezsgőt hozatnak, olykor tűzijátékot rendelnek, míg lánykérés esetén a szoba virágszirmokkal történő teleszórását kérik a vendégek” – mondta Mészáros Judit, a Szallas.hu marketing menedzsere.

Ugyancsak tipikusnak mondható az ingyenfuvar a pályaudvarról a szálláshelyre, de apartmanok esetében még a bevásárlásban való segítségkérés sem ritka. A kisgyerekes családoknál bevett szokás a pár órás gyermekfelügyelet, mint ahogy az ebbel érkezők esetében is elő-előfordul, hogy a házi kedvenc felvigyázására kérik meg a vendéglátót.

Karácsonyi hangulat októberben

A szállásadók többsége szerint minden évben akad legalább 1-2 igazán meglepő és emlékezetes vendégigény. Ilyen volt például azé a fiatalemberé, aki a naturalizmus jegyében szeretett volna reggel meztelenül meditálni a hotel teraszán. Egy nagyobb rokonság karácsonyfát és ehhez társuló hangulatot „rendelt” októberben, vélhetően azért, mert ekkor tudták csak egy légtérbe terelni a rokonokat, míg egy céges kivonulás alkalmával a termékbemutatóhoz páncélautót kellett beszereznie a recepciósnak. „A vendégek többsége természetesnek veszi, hogy extrém kérésekkel fordulhat a szállásadók elé, így tett az a vadász is, aki az apartman tulajdonosát kérte meg arra, hogy a frissen elejtett vaddisznót kizsigerelje. A magányosan érkező férfiak sem nagyon lacafacáznak, ha este hölgytársaságra vágynak, a helyzet mielőbbi orvoslására a recepcióstól kérnek pironkodás nélkül segítséget” – mesélte Mészáros Judit.

Az emlékezetes esetek sorában persze akadnak igazán meghatók is. Egy vendéglátó például mindent előre leszervezett annak a német családnak, akik vadlovakat látni akaró nagybeteg kisfiúk álmát szerették volna valóra váltani. Ahogy a tulajdonos fogalmazott, a történések bearanyozták a napját, leírhatatlan érzés volt látni a gyermek örömét.

A celebek ritkábban, a gazdagabb „civil” hölgyek annál gyakrabban kérnek extrát

Minden 20. szállásadónak volt már dolga ismert emberrel, ám a beszámolók elsöprő többsége szerint velük mindig jól ki lehet jönni, sőt igényeik az „átlagvendéghez” képest egyáltalán nem kirívóak. „Nagy ritkán azért itt is akadnak különleges helyzetek, egy közismert férfi például nem volt hajlandó kitölteni a bejelentkező lapot, mondván, róla mindenki tudja, hogy kicsoda. Egy hölgyceleb pedig saját ágyneművel érkezett, s határozottan arra utasította a személyzetet, azonnal húzzák át arra a szobájában lévő textíliákat” – tette hozzá Mészáros Judit.

Ha az extrém kérések jellemző forrásait keressük, akkor kor és családi állapot alapján nincs markáns különbség, nemek, illetve az anyagi helyzet alapján már annál inkább. A Szallas.hu-nak nyilatkozó vendéglátók tapasztalatai alapján a gazdagabbak, illetve a hölgyek azok, akik az átlagnál jóval gyakrabban állnak elő különleges kéréssel. Akadt olyan jól szituált nő, aki a szálloda konyhájára ment ellenőrizni azt, hogy miből készül majd a napi betevő, egy másikat pedig a szomszédban lévő kakas kukorékolása zavart reggelente, a vendéglátó mindkét helyzetet megoldotta. „A szállásadók 99 százalékának még az ilyen és ehhez hasonló kérésekkel sincs gondja, szívesen segítenek, hogy a vendég jobban érezze magát, az extrákért nem kérnek pénzt, maximum annyit, amennyibe nekik került a vendég kívánságának teljesítése” – tette hozzá Mészáros Judit.

Forrás: Szallas.hu


SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.