hirdetés

Papírcsomagolásba öltözik a Heinz ketchup

De a ruhacsere sokkal nehezebb, mint előre gondolták.

hirdetés

Egy Pulpex nevű céggel közösen fejleszt tökéletesen újrafeldolgozható palackot a Heinz. Az új, környezetbarát csomagolás alapanyaga 100 százalékban fenntarthatóan beszerezhető fapép lesz.

A környezetbarát kiszerelések gyártásában jártas Pulpexet a Diageo támogatja, és az előbbi cég a szeszipari óriás számára egy whisky-s papírpalackot már le is gyártott.

Fotó: Heinz
Fotó: Heinz
 

A papírpalackgyártás két éllovasának számító Pulpex és Paboco előtt álló legnagyobb kihívás egy olyan környezetbarát bevonat kifejlesztése, amely az érintkezés miatti kölcsönös degradációt elkerülendő a tartalmat a csomagolástól tartósan el tudja különíteni. Ezek a bevonatok jelenleg általában műanyagból készülnek, ami miatt a tartályok reciklálása komoly akadályokba ütközik. A Pulpex a BASF-fel közösen éppen ezért egy olyan belső borítás kialakításán dolgozik, amit állítólag PET-mentesnek lehet majd tekinteni. Mind ezzel együtt egyelőre nem tudni, hogy a Heinz ketchup befogadására szolgáló Pulpex palackban pontosan milyen burkolat tölti majd be a szeparáló közeg szerepét.

Miguel Patricio, a Kraft Heinz vezérigazgatója úgy véli, hogy egy, a vállalat ikonikus paradicsomszószához készített papírpalack bevezetése sokat segíthet a zöldítő törekvések megvalósításában. A cégvezető szerint a csomagolási hulladék keletkezése az egész iparágban súlyos problémát jelent, amit mindenkinek meg kell oldania.

A Pulpex vezérigazgatója, Scott Winston közlése alapján a Heinz csupán egyike azon rengeteg esetleges ügyfélnek, amelyek a cég technológiáját hasznosítani tudják. A társaság vezetője szerint a papír alapú csomagolásban rejlő potenciál hatalmas, és mindenki csak nyerhet azzal, ha egy, a Heinzhez hasonló méretű, háztartási cikkeket gyártó vállalat felkarolja ezt az élvonalbeli technológiát.

 

 

(forrás: Econo Times / Packaging Europe / Store Insider)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

A legnagyobb versenytársak ma a turizmusban azok az ágazatok, amelyek elhalásszák az értékes munkaerőt. Ebben a versenyben a képzés a legnagyobb fegyver. Ez őszi lapszámunk egyik fókusztémája.

Találkozzunk a Facebookon!

Érintik az Ön vállalkozását az elszabaduló energiaköltségek?

Partnerünk