Európa első, okostelefonnal vezérelt szállodája

A holnap szállodája Budapesten, a Nyár utcában nyílt meg idén tavasszal.

A TMRW Hotels (Tomorrow Hotels) applikációval vezérelt, négycsillagos színvonalú KViHotel 40 szobája a 21. század leginnovatívabb megoldásaival készült, a TMRW Hotels okostelefon-applikáció segítségével a foglalástól a kicsekkolásig a vendégek kezébe adja az irányítást.

Hazai startupfejlesztés

Két év informatikai fejlesztés és építkezés után Budapesten üzemel Európa első négycsillagos színvonalú és a vendég okostelefonja által vezérelt okoshotelje, amely a legújabb utazási trendek és a jövő elvárásai alapján a holnap utazói számára kínál egyedülálló szállodaélményt.

A Bulinegyed szélén található KViHotel (Key Vision a Vision for the Future-ből származtatva) a TMRW Hotels applikáció segítségével majdnem teljesen személyzet nélkül működik, szinte minden funkciót a vendég irányít a saját okostelefonja segítségével. Ez a kontinensen egyedülálló megoldást jelent a szabadidős és üzleti utazók számára egyaránt. Az alkalmazás megvalósulási modellje szabadalmi eljárás alatt van.

A telefon a kulcs minden szolgáltatáshoz

A TMRW Hotels úttörő, Androidra és iOS-re letölthető mobilapplikációjának köszönhetően a szállóvendégek minden szolgáltatást egyetlen gombnyomással vehetnek igénybe: az alkalmazás segítségével foglalhatnak szobát, majd sorban állás nélkül, akár már érkezés előtt 48 órával bejelentkezhetnek, kiválasztva az emeletet és a szobát.

A telefon a Bluetooth-kapcsolat révén egyben a szobakulcs is, késő éjszakai érkezés esetén pedig a vendég telefonja nyitja a szálloda főbejáratát is. A szállóvendég a TMRW alkalmazással vezérelheti többek között a hűtést-fűtést, akár 10 ezer kilométerrel távolabbról is beállíthatja előre a szoba kívánt hőfokát az érkezése időpontjára. A TMRW Hotels applikációból kérhető extra takarítás, vagy akár virtuálisan is kitehető a „ne zavarjanak” tábla. A vendég az applikáción keresztül fizethet, rendelhet taxit, miközben a fizetési folyamatait is nyomon követi. Ezeken kívül a kijelentkezés is a saját mobilról történik, nem szükséges hozzá sorban állni, és a számla rendezése is az applikáció segítségével intézhető. A bankkártyával történő fizetés (PayPalen keresztül is) egyaránt biztonságos és kényelmes, természetesen a számla a megadott e-mail címre online érkezik.

A vendégek mindehhez a szálloda egész területén széles sávú, ingyenes wifit vehetnek igénybe, az alkalmazás használatát pedig szöveges segítség és videó is támogatja. A TMRW Hotels appon keresztül a TMRW virtuális ügyfélszolgálata is non-stop rendelkezésre áll, bárhol is legyen a vendég, a szálloda diszpécserszolgálata bármilyen platformon elérhető (Facebook Messenger, Whatsapp, Skype, iMessage stb.), de a vendég akár telefonon is útbaigazítást, tanácsot kérhet.

Takarítás: algoritmus szerint

A housekeeping munkáját is jelentősen leegyszerűsíti és optimalizálja a TMRW alkalmazás: a szobalányok munkarendjét egy előre megírt algoritmus szerint, az okostelefonjukra telepített TMRW HK alkalmazás szervezi, és a rendszer osztja ki számukra a teendőiket. Így a feladatokat leosztó okostelefon egyúttal munkaeszközzé is vált. Prioritást kap az a szoba, ahová aznap új vendég érkezik: a távozó vendég kijelentkezésekor a TMRW HK ennek a szobának a takarítását helyezi a takarítási lista elejére, és amint elkészül a szoba, a TMRW Hotels alkalmazás push üzenetben értesíti is a szobát elfoglalni készülő és már bejelentkezett szállóvendéget, hogy lakóegysége immár beköltözhető. A szobalányok feladatlistáját a prioritások figyelembevételével a TMRW HK applikáció készíti el, és a változásokról folyamatosan értesíti a személyzetet.

Harmóniában a belső tér a külső designnal

A TMRW Hotels alkalmazást elsőként használó és a digitális újdonságok intenzív használóit megcélzó KViHotel belsőépítészete is a legfrissebb trendeket idézi. A szobákban az antracitszürke és sárga, valamint a kék és zöld színkombinációk dominálnak. A 18–36 négyzetméter közötti alapterületű lakóegységeknek három típusa van: superior, deluxe és junior suite. A szobák egyedi dísze egy háromrétegű fali üvegbetét, amely különleges megvilágításával fiatalos hangulatot teremt. A földszinten található három szoba pedig a belső udvari kertrészre nyíló terasszal rendelkezik. A teraszról jól látható a szálloda udvari homlokzatát díszítő falfestmény, mely ismét digitális trükköt rejt: az okostelefon kameráját ráirányítva, a LARA AR applikáción keresztül szemlélve életre kel a falkép, és a megjelenő videó segítségével elmagyarázza a TMRW Hotels applikáció használatát.

Magyarországon elsőként fejlesztett és alkalmazott, hoteleknek készült szoftveres megoldás más, akár új, akár már működő szállodákban is alkalmazható.

A döntés oka

A Magyar Turisztikai Ügynökség a Digitális innovációs különdíjat ítélte oda az okostelefonnal vezérelhető szállodai megoldásért, a díjat Osváth Eszter, az MTÜ cégcsoporthoz tartozó Turisztikai Marketingkommunikációs Ügynökség vezérigazgatója adta át. Osváth Eszter: A digitalizációnak rendkívül nagy hatása van és lesz a jövőben is a turisztikai iparágra. A digitális technológia alkalmazása olyan új turisztikai kínálatot eredményezett, amely sokkal attraktívabb, hatékonyabb és fenntarthatóbb, mint korábban. Olyan technológiákat látunk és használunk ma már mindennap az élet minden területén, így többek között a turizmusban is, amelyekről akár csak egy-két évtizeddel ezelőtt is még álmodni sem mertünk volna. Az új technológiák ráadásul ma már nem csupán a fiatalabb korosztály döntési folyamatait és igényeit alakítják át, hanem azt látjuk, hogy egyre nagyobb hatással van minden korosztályra, így az sem meglepő, hogy az idősebbek körében is egyre többen az internet és az okostelefonok segítségével hozzák meg utazási döntéseiket, ezek segítségével fedezik fel úti céljuk kínálatát akár előzetesen, indulás előtt, akár azután, hogy megérkeztek az adott helyre.

Hiszünk abban, hogy a világ átalakulása a kihívások mellett mindig új lehetőségeket is nyit, és a trendekkel, a digitális fejlődéssel járó változásokat a szektornak a saját szolgálatába kell állítania, ezért az MTÜ célja olyan innovatív turisztikai megoldás díjazása volt, amely teljes mértékben figyelembe veszi a jelenlegi és jövőbeni gazdasági, társadalmi és környezeti hatásokat, valamint a turisták, az iparág, a környezet és a befogadó közösségek igényeit, és emellett különleges, rendhagyó elképzelésre épít. A fenntarthatóság jegyében olyan szolgáltatások bevezetését szeretnénk támogatni, amelyek segítségével jelentősen növelhetők a bevételek, és ezzel egyidejűleg fenntartható a kedvező ár-érték arány.

Forrás: Vendég & Hotel


Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely

Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely 

Szálloda, gasztronómia és wellness terén Európa legjobbjai közé választották a Minaro Hotel Tokaj MGallery-t.
Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén

Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén 

Az Accor prémium nemzetközi szállodamárkája, a Pullman Hotels & Resorts november 1-jétől Szabó Áront nevezte ki a Pullman Budapest szálloda új igazgatójának.
Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel

Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel 

Az egykori négycsillagos hotelben már a felújítási munkálatok is elkezdődtek.
Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón

Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón 

November 16-án tartották a Heritage Hotels of Europe Awards gáláját, amelynek során Európa történelmi szállodáinak legjobbjait ünneplik.
Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival

Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival 

A Hotel Divinus*****Superior az Everguest egyik legösszetettebb projektje.
„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon

„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon 

A „Zöld Szálloda” cím mellett a Mövenpick BalaLand az elmúlt év során további rangos díjakat is elnyert.
Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából

Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából 

Az idén januárban Bécsben megrendezésre kerülő eseményen az iparág vezetői találkoznak, hogy feltárják a vendéglátás jövőjét meghatározó kulcsfontosságú trendeket, kihívásokat és lehetőségeket.
Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten

Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten 

Alapvetően üzleti utazókat és szabadidős vendégeket várnak Best Western (BW) hotelekbe – a lánchoz 19 márka, 4 ezer taghotellel, több mint 100 országban szerepel az ernyőmárka egységeiként
Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora

Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora 

Új korszak kezdetéhez érkezett a Hotel Gellért, Budapest egyik legismertebb és legkedveltebb történelmi épülete, hiszen októberben megkezdődött a szálloda felújítása.
Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál?

Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál? 

A szántódi ötcsillagos szálloda üzemeltetői szerint év végéig kitarthat a nyártól kezdődő, októberben kissé alábbhagyó, de még mindig jelentős utazási kedv.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.