hirdetés
hirdetés

Kezd elfajulni a ferihegyi poggyászvita

A Wizz Air felszólította a Malév Ground Handlinget, hogy a WIZZ-utasok esetében azonnal függessze fel alvállalkozója, a Budport szolgáltatásainak használatát, a Budport máris reagált.

hirdetés

A Wizz Air változtatásokat vezet be a budapesti utaskezelési szolgáltatójával kapcsolatban, amelyre azután került sor, hogy kiderült, az alvállalkozó több esetben nem felelt meg a légitársaság elkötelezettségének, hogy barátságos és gördülékeny utazási élményt biztosítson utasainak - szól a Wizz Air sajtóközleménye.

A WIZZ-szolgáltatásokat úgy, mint a helyszíni jegyértékesítést, a poggyászfeladást és ellenőrzést, valamint a reptéri utasfelvételt Budapesten a Malév Ground Handling vagy annak valamely alvállalkozója végzi. A Wizz Air minden beszállítójának és azok alvállalkozóinak is meg kell felelniük a légitársaság normáinak. Miután több panasz érkezett a budapesti reptéren történő poggyászellenőrzés miatt, a Wizz Air a kézipoggyász ellenőrzési folyamatot érintő változtatásokat vezet be földi kiszolgáló partnerével, a Malév Ground Handlinggel közösen.

Diederik Pen, a fapados légitársaság üzemeltetési igazgatója elmondta, hogy az utasaiktól érkező panaszok következtében felülvizsgálták a poggyászellenőrzési és díjbeszedési folyamatot a budapesti reptéren. Földi kiszolgáló partnerüket, a Malév Ground Handlinget felszólították, hogy a WIZZ-utasok esetében azonnal függessze fel alvállalkozója, a Budport szolgáltatásainak használatát. Ezen kívül felkérték a teljes útvonalhálózatuk mind a 104 repülőterén földi kiszolgáló partnereiket, hogy a poggyászméretek vizsgálatakor az ésszerűség és a méltányos rugalmasság jegyében engedjék fel a kézipoggyászokat a fedélzetre akkor is, ha a fogantyú vagy a kerekek kilógnak a méret vizsgálatára alkalmas keretből. Végrehajtják továbbá az online, a repülőtereken és a beszállókártyákon elhelyezett információs anyagaik teljes körű felülvizsgálatát, hogy biztosítsák, utasaik helyesen értelmezik poggyászszabályzatukat.

Az ügyben megkerestük a Wizz Airt, akik elmondták: A Malév Ground Handling a Wizz Air szerződött földi kiszolgáló partnere, ők biztosítják a szolgáltatást, ez a döntés most arra vonatkozik, hogy a Malév GH ne adja ki a feladatokat az egyik alvállalkozójának, a Budportnak.

Reagált a Budport

A Budport Airportalnak eljuttatott közleményében elmondta, hogy az alvállalkozót folyamatosan auditálta a légitársaság, mely során elsősorban a kézipoggyászokra vonatkozó szabályokat vizsgálták. A legutóbbi, november 3-i ellenőrzés során a Wizz Air 69%-ra értékelte a Budport munkáját, melyet azzal indokolt, hogy "több kisméretű kézipoggyász a nagyobb csomagok mellett díjtalanul felkerült a fedélzetre". Így a Budport nem érti a Wizz Air döntését, és úgy gondolja, hogy a légitársaság rájuk próbálja hárítani az utasok szempontjából indokolatlanul szigorú kézipoggyász-szabályzat negatív hatásait.

hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai