Saját légitársaság nélkül maradt Ciprus

„A Cyprus Airways-nek semmi reális kilátása nem volt arra, hogy állami támogatások nélkül életképessé váljon” - írta az Európai Bizottság január 9-én, mintegy egyéves vizsgálatát lezáró döntésében. A Bizottság bő 65 millió eurónyi állami apanázs visszafizetésére kötelezte a 93,7%-ban állami tulajdonú céget, az pedig lehúzta a rolót, csődeljárást indított maga ellen.

A Cyprus Airways nehézségei a válságos 2009. évben kezdődtek, 2007-től kezdve azonban több ízben is kapott a vállalat állami apanázst, tőkeinjekciót.  2007-ben hagyott jóvá a Bizottság egy átszervezési segélycsomagot 95 millió euró értékben. 2012-ben Ciprus a légitársaságnak nyújtandó 73 millió eurónyi hitelről tett bejelentést az EU-nak. Ennek néhány részletét - 34,5 millió eurót - kötelezettségét megszegve azelőtt kifizette az állam a vállalatnak, hogy megvárta volna a Bizottság állami segítségre vonatkozó vizsgálatát. Ugyanebben az évben 31,3 milliós tőkeinjekciót ígértek a Cyprus Airways számára. A következő évben mintegy 103 millió euró adófizetői pénzt ment a nehézségei miatt a Heathrow-i slotjait is eladó légitársaság átszervezésére. A csomag részét képezte egyebek mellett a 31,3 milliós tőkeinjekció is. 2014 februárjában a Bizottság újabb vizsgálatot kezdeményezett, melynek során, közel egy évvel később arra jutott, hogy a Cyprus Airways a belé öntött állami milliók teremtette, az uniós szabályok szerint jogosulatlan versenyelőny ellenére sem képes a lábán önállóan megállni.

A 6 Airbus A320-asból álló flottával rendelkező Cyprus Airways megvételére tavaly nyáron többen is jelentkeztek, köztük a Ryanair és a görög Aegean is. Előbbi a csőd hírének hallatára rögtön a légitársaság segítségére is sietett, hogy kisegítse a Cyprus Airways összeomlása miatt pórul járt utasokat; nem ingyen. 


Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét

Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét 

A péntek hajnali járat kényszerleszállást hajtott végre Varsóban.
Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket

Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket 

A magyar fiatalok nemcsak álmodoznak, hanem tudatosan készülnek arra is, ha valami nem a tervek szerint alakul.
Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól

Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól 

A NAV felhívja a figyelmet a készpénzre is.
Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein

Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein  

Még vizsgálják a katasztrófa okait.
Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek

Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek  

Tizenegy balatoni állomáson a peronokat szektorokra osztják az utasok segítése érdekében.
Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak

Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak 

A Wizz Air ismét elnyerte a World Finance Sustainability Awards 2025-ös „Legfenntarthatóbb diszkont légitársaság” címét.
A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról

A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról 

A légitársasággal szemben azt követően indítottak vizsgálatot, hogy a hétfői Dubaj-Budapest járat törlése miatt több tucat magyar utas maradt ellátás nélkül a Közel-Keleten.
Jó hír: két díjmentes kézipoggyász lehet hamarosan a fedélzeten

Jó hír: két díjmentes kézipoggyász lehet hamarosan a fedélzeten 

Az Európai Unió törvényhozói kedden szavaztak arról a javaslatról, amely betiltaná a légitársaságok számára, hogy díjat számítsanak fel az utasok kis kézipoggyászáért.
Szerdán fennakadások a Budapest-Miskolc vasútvonalon

Szerdán fennakadások a Budapest-Miskolc vasútvonalon 

A MÁV-csoport közleménye alapján.
A Wizz Air Dubajban hagyott utasokat, a kormányhivatal már vizsgálja az esetet

A Wizz Air Dubajban hagyott utasokat, a kormányhivatal már vizsgálja az esetet 

Budapest Főváros Kormányhivatala vizsgálatot indított a légitársasággal szemben, jelentették be kedden.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.