A német utazási szakma erős fellépése

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) a 45. Germany Travel Mart TM (GTM) szakmai rendezvényen, 2019. május 12–14. között Wiesbadenben, több mint 500 szakember és döntéshozó vett részt a nemzetközi utazási szakma részéről, illetve minden fontos küldőpiacról számos szakmai újságíró érkezett. . A kétnapos workshop végén a DZT egy helyszíni felméréssel értékelte ki az értékesítési rendezvény sikerét a német kiállítók körében: eszerint 19 százalékuk először prezentálta kínálatát a GTM-en, 81 százalékuk legalább másodszor vett részt, több mint 38 százalékuk pedig már több mint tizedszer állított ki a rendezvényen. 

A szakmai vásár értékelése még pozitívabb, mint az előző évben: a kiállítók 98 százaléka elégedett vagy nagyon elégedett volt a résztvétellel (2018: 94 százalék). Ezen felül 94 százalékuknak áll szándékában, hogy 2020-ban is részt vegyen a GTM-en. Összességében a kiállítók 85 százaléka jó vagy nagyon jó platformnak tartja a GTM-et az üzletkötésekhez. A résztvevők 80 százaléka a nemzetközi key accountokkal folytatott beszélgetések során legalább hat új kapcsolattal gazdagodott, több mint 50 százalékuk pedig több mint tíz új üzleti partnerre tett szert.

Az „Educational Programme” keretén belül a DZT és partnerei információkkal látták el a nemzetközi vendégeket a legújabb németországi trendekkel, fejlődésekkel és turisztikai termékekkel kapcsolatban. A RheinMain CongressCenterben megrendezett kétnapos workshopon a résztvevők kereken 300 kiállítóval találkozhattak a hotelszakma, a beutaztató ügynökségek, a szállító cégek, illetve a helyi és regionális turisztikai szervezetek részéről, akik a nemzetközi szakmai közönségnek bemutatták a kínálatuk sokszínűségét és minőségét. Az online „Networking Tool” segítségével előzetesen kereken 18 ezer időpontot egyeztettek a résztvevők.

A kiállítók az idén különös dicsérettel illették az akadálymentes lebonyolítást, illetve a helyszíni szervezői segítséget. Pozitív fogadtatásban részesült még a tömegközlekedési eszközök használata és az útvonalak rövidsége Wiesbadenben.

Időszerű rendezvényszervezés: kommunikáció a közösségi médiában és „green event”

Annak érdekében, hogy a rendezvény a lehető legszélesebb körben elérhető legyen, a DZT idén ismét bevonta a közösségi média csatornákat – mint például Twitter (Hashtag #gtm19) – a kommunikációjába.

A DZT már 2012-óta „green event-ként”, azaz zöld rendezvényként szervezi meg a GTM-et. A 45. GTM szintén figyelembe vette a fenntarthatóság aspektusait. Ezek például a résztvevők környezetbarát utaztatása a vasút segítségével, a regionális forrásokat felhasználó catering cégek, az egyszer használatos edények mellőzése vagy a tömegközlekedés bevonása a szervezésbe.

Kupaátadás a záró eseményen

A hagyományoknak megfelelően a vendéglátó város a záró eseményen átadta a GTM-kupát a következő vendéglátó desztinációnak, Mecklenburg–Elő-Pomerániának.

A következő GTM 2020. május 10–12. között Rostockban és Schwerinben kerül megrendezésre. 


Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással

Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással  

A részvételhez csupán az ivie városnéző alkalmazást kell letölteni.
Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója

Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója 

London kiváló vasúti összeköttetésekkel rendelkezik a környező városokba, ahol számtalan csábító egynapos kirándulási helyszín található.
Osztrák paradigmaváltás a turizmusban

Osztrák paradigmaváltás a turizmusban 

A turizmussal kapcsolatos fontos kérdésekre adhat választ Ausztria több kezdeményezése és kiállítása.
Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban

Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban 

Olaszország legkiválóbb múzeuma adott otthont a magyar alkotásoknak a Milan Design Week alatt.
Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében

Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében 

A holland város a turisták által eltöltött éjszakák számát is korlátozza.
Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban

Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban 

Az előzetes foglalások alapján biztosra vehető: idén is sok magyar vakációzik az Adrián.
Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról

Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról 

DZT: év kezdetétől február végéig az előző év ugyanezen időszakához képest 7,8 százalékos a növekedés.
Aquapark nyitás Šibenikben

Aquapark nyitás Šibenikben 

Június elején új, egész évben nyitva tartó attrakcióval gazdagodik a horvátországi Šibenik.
Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon?

Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon? 

Él egy Suju Kali nevű 50 éves elefánt Nepálban, aki több mint 30 éve szállít turistákat, és sok elefánthoz hasonlóan ő is szorong, sőt, néha agresszív az idegenekkel. A következőkből kiderül, miért.
A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába

A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába 

A The Boring Phone elnevezésű, valóban nem sokat tudó készülék e héten, a Milano Design Weeken debütált.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?