A Baltikumban népszerűsítette a fővárost a BFTK

2018. május 22-24. között kerül megrendezésre a Travel Trade Roadshow Baltic a B2B Baltic.Travel PR cégszervezésében. Az egymást követően három helyszínen – Tallinn, Riga, Vilnius – megrendezésre kerülő workshopokon a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK) is részt vesz, Budapestet és ezzel együtt a főváros hivatalos turisztikai városkártyáját, a Budapest Cardot is népszerűsítve. A TTR Baltic állomásain a megelőző évben Litvániában 46, Lettországban 77, Észtországban pedig 50 utazási iroda képviseltette magát buyerként. A roadshow-n a BFTK Nonprofit Kft.-t Pap Mária turisztikai divízióvezető és Dedák Angéla hálózati vezető képviseli a turisztikai divízió részéről - tudtuk meg kedden a BFTK-tól.

2017-ben a budapesti kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma Litvániából 19,8%-kal növekedett a 2016. január-decemberi időszakhoz képest, Lettországból pedig – az airBaltic közvetlen járatának köszönhetően – 14,2%-os növekedést regisztrált a KSH. A légitársaság idestova nyolcadik éve üzemelő járatával lényegesen javult Magyarország megközelíthetősége, nem csupán a balti államokból, hanem – a kényelmes összeköttetésnek köszönhetően – Skandináviából, Oroszországból, sőt a FÁK országokból is. A magyar fővárosba 2017-ben a skandináv és a balti térségből mindösszesen 220.948 vendég érkezett, akik 643.151 vendégéjszakát töltöttek el Budapesten. Ez hozzávetőleg a német küldőpiac egész éves teljesítményének feleltethető meg. A roadshow célja a régióból Budapestre irányuló, ígéretes vendégforgalmi trend további dinamizálása.

A Baltikum, mint küldőpiac 2016-ig az MT Zrt. skandináv képviselete alá tartozott, így a régió összességében egy rendkívül fizetőképes piacnak számít. Az időközben megváltozott feltételek mellett, turisztikai képviselet bezárása, miatt aktuálissá vált új partnerek felkutatása, viszonteladók akvirálása a skandináv és a balti térségből. A BFTK a háromnapos road show során mintegy 50 új üzleti partner bevonását kívánja realizálni a Budapest Card értékesítésébe a feltörekvő úticélként számon tartott baltikumi piacon. Az adott piacról mélyebb ismeretekkel bíró B2B Baltic Travel számos helyi és regionális, valamint ázsiai és tengerentúli referenciával rendelkezik az értékesítés-szervezés és üzleti tanácsadás területén.

A háromnapos roadshow során a baltikumi szakemberek a magyar fővárost elegáns és élettel teli, sokszínű és biztonságos közép-európai desztinációként ismerhetik meg, amely olyan élményígéretekkel csábít, mint a megelevenedő történelem és világörökség, a római, törökkori és újkori fürdőkultúra, a „fin-de-siècle” életérzéssel párosuló kávéházi miliő, a Kelet és Nyugat békés találkozópontját megjelenítő spirituális-vallási örökség és az egyedien izgalmas filmforgatási helyszínek. De Budapesthez olyan hívószavak is kapcsolódnak, mint a bravúros sportsikerek, a multikulturalitás, a különleges bejárási módok elérhetősége, a lépten-nyomon felbukkanó zöld oázisok, valamint a mindinkább gyermek- és családbarát turisztikai kínálat. Mindezeket a hívószavakat élményszerűvé „csomagolva”, egy-egy tematikus egység köré felépítve nyújtja át olvasóinak a BFTK hamarosan megjelenő „Brilliant Budapest” kiadványa. Az invitatív kiadvány a nyár elején jut el a Budapestinfo Point irodákba.

A Baltikumból Magyarországra irányuló vendégforgalom volumene szempontjából meghatározó a Riga-Budapest légihíd. A 2018-as nyári menetrendi időszak kezdetétől, március 28-tól az airBaltic a világ egyik legkorszerűbb sugárhajtású utasszállítóját (Bombardier) állította forgalomba ezen az útvonalon, így jelentősen lerövidült a menetidő a két város között, 2 óra 20 percről 1 óra 55 percre. Az airBaltic ma az egyetlen légitársaság, amely közvetlen, menetrendszerinti légijárattal köti össze a Baltikumot Budapesttel. Ugyanakkor a szakma döntéshozói számolnak azzal, hogy a közeli jövőben valamelyik, a magyar piacon meghatározó diszkont légitársaság rárepül az airBaltic által kiszolgálatlanTallinn-Budapest, illetve Vilnius-Budapest útvonalakra.

Budapest desztinációs marketing szervezete, hagyományos nagy küldőpiacai kiszolgálása mellett, üzleti kapcsolatokat teremt más ígéretes küldőországok utaztató irodáival is. A mostani roadshow-ról a BFTK tájékoztatta a diplomáciai képviseleteket, külgazdasági attasékat is, akik helyi sajtókapcsolataik mozgósításával támogatják Budapest népszerűsítését a balti államokban.


Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója

Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója 

London kiváló vasúti összeköttetésekkel rendelkezik a környező városokba, ahol számtalan csábító egynapos kirándulási helyszín található.
Osztrák paradigmaváltás a turizmusban

Osztrák paradigmaváltás a turizmusban 

A turizmussal kapcsolatos fontos kérdésekre adhat választ Ausztria több kezdeményezése és kiállítása.
Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban

Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban 

Olaszország legkiválóbb múzeuma adott otthont a magyar alkotásoknak a Milan Design Week alatt.
Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében

Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében 

A holland város a turisták által eltöltött éjszakák számát is korlátozza.
Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban

Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban 

Az előzetes foglalások alapján biztosra vehető: idén is sok magyar vakációzik az Adrián.
Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról

Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról 

DZT: év kezdetétől február végéig az előző év ugyanezen időszakához képest 7,8 százalékos a növekedés.
Aquapark nyitás Šibenikben

Aquapark nyitás Šibenikben 

Június elején új, egész évben nyitva tartó attrakcióval gazdagodik a horvátországi Šibenik.
Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon?

Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon? 

Él egy Suju Kali nevű 50 éves elefánt Nepálban, aki több mint 30 éve szállít turistákat, és sok elefánthoz hasonlóan ő is szorong, sőt, néha agresszív az idegenekkel. A következőkből kiderül, miért.
A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába

A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába 

A The Boring Phone elnevezésű, valóban nem sokat tudó készülék e héten, a Milano Design Weeken debütált.
Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell

Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell 

Három új kiállítás, ahol átélhetjük az osztrák életérzést.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.