Szavai alátámasztására a kapcsolódó jelentésben beszédes adatként támaszkodnak a bevételi mutatókra, miszerint a városnak a turizmusból származó bevételei nagyobb mértékben nőttek, mint a közvetlen vendégforgalom. Az elmúlt évben 13,2 millió vendég költése 759 millió euró turisztikai bevételt jelentett a városnak. Míg a vendégek száma az előző bázisévhez képest 164 százalékkal nőtt, addig a bevételek reálértéken ezt jóval meghaladó, 172 százalékos gyarapodást mutatnak – olvasható ki a Bécsi Turisztikai Hivatal elemzéséből. Amíg a tavalyi vendégéjszakák száma a rekordévnek számító 2019-es év háromnegyedét jelentik, addig a bevételek már az ekkor realizált forgalom 84 százalékára tehetők - írja a GD Consulting.
Az elmúlt esztendőben a vendégek négyötöde külföldről érkezett Bécsbe. Feltűnő és örvendetes a magas költési hajlandósággal rendelkező amerikai beutazás gyors magára találása. Tavaly a németek után már az amerikai látogatók generálták a legnagyobb külföldi vendégforgalmat a császárvárosban. Az amerikai piac helyreállását Norbert Kettner azzal indokolja, hogy a járványidőszakban egyetlen percre sem hagytak fel a jelentős küldő-piacaikon az aktív jelenléttel és kampányokkal. Ennek hatást mutatja, hogy az elmúlt év utolsó két hónapjában az eredmények már minden tekintetben túlszárnyalták a 2019-es év azonos adatait.
A piaci jelenlét erősítésére idén 16,25 millió eurós (6,4 milliárd! forintnak megfelelő) marketing büdzsé áll Bécs rendelkezésére, hogy tovább erősítse a luxus- és minőségi szegmensben Bécs nemzetközi pozícióját. A büdzséből külön 3,25 millió eurós keret különítettek el a kongresszusi turizmus pályázati alapba, illetve 1,78 millió eurót a filmalapba, amelyet a Bécsbe irányuló nemzetközi kongresszusok és filmforgató csoportok támogatására lehet fordítani. A bécsi látogatógazdaság-stratégia további célja, hogy konzekvensen erősítsék a környezeti fenntarthatóságot, és a jelenleg 133 környezetvédelmi tanúsítvánnyal rendelkező szolgáltató száma tovább gyarapodjon.
Forrás: GD Consulting