Ahmed Bahgat, az Anubis Travel ügyvezetője
Nemzetközi terjeszkedés várható
Tizenkét éve működik Magyarországon az Anubis Travel, amely az üdülőprogramok mellé az év második felétől már körutazásokat is kínál a világ minden részén. A társaság globális terjeszkedésbe is fog: hamarosan irodákat nyit Ausztriában, Csehországban és Jordániában.
Hogyan értékeli a tavalyi évet?
Az Anubis Travel árbevétele tavaly körülbelül húsz százalékkal nőtt a 2012. évihez képest. A legsikeresebb desztináció Egyiptom és Jordánia volt, mindkét úti célba heti két charterjáratot üzemeltettünk. Jól teljesített Mallorca, Rodosz és Kréta is, ezekre heti 80–130 főt utaztattunk. Burgaszba, Antalyára és Izraelbe hetente 30–50 utasunk volt. 2013-ban megkezdtük a beutazta- tást is Egyiptomból és Izraelből. Az idén célunk, hogy növeljük a forgalmunkat e két országból, és Jordániából is fogadunk vendégeket. A tavalyi év fontos eseménye volt még, hogy a Royal Jordanian légitársaság az Anubis Travelt bízta meg magyarországi képviseletével. Az együttműködés idén magasabb szintre lép, mivel 2014 júniusától elindul a közvetlen légi járat Budapest és Amman, illetve Aqaba között.
Milyen újdonságokat kínálnak 2014-ben?
A legtöbb úti célunk változatlan tavalyhoz képest, de erősítjük jelenlétünket Egyiptomban, Jordániában, Törökországban, Rodoszon, Krétán és Mal- lorcán. Új úti cél lesz az Anubis Travel kínálatában az üdülés az izraeli Eilatban, amelyet az aqabai charterünkre alapozva kínálunk az utasoknak, 8–11 és 12 napos változatokban. Szervezünk üdüléseket az Izrael földközi-tengeri partvidékén fekvő Netanyába és környékére is, és lesznek izraeli körutazásaink és hosszú hétvégéink is. Újdonság az idén a nagy izraeli körút és az izraeli hétvége jordániai/izraeli körutazással kombinálva. A legnagyobb „dobás” kínálatunkban 2014 második felében várható, amikor kijövünk a piacra a távoli földrészekre tervezett körutazásokkal (Észak- és Dél-Amerika, Távol- Kelet, Afrika). A Royal Jordanian új járatával számos más desztináció is elérhetővé válik a Távol- és a Közel-Keleten. Az Anubis Travel Hungary hozzákezdett a márka kibővítéséhez, száz százalékban helyi leányvállalatokat hozott létre a főbb célpiacokon, helyi irodával, biztosítással és alkalmazottakkal. Ezek az irodák teljesen önállóan működnek, de egységet alkotnak, jó árat biztosítanak a többi leányvállalatnak.
A nemzetközi hálózat milyen név alatt működik majd?
Az első külföldi leányvállalat Egyiptomban jött létre 2011-ben Anubis World Travel (AWT) néven, fő proflja amerikai, kanadai és magyar ügyfelek beutaztatása. A szigorú egyiptomi szabályok értelmében az AWT-nek 400 000 eurós utazási irodai biztosítékot kellett letétbe tennie. Tavaly jött létre az AWT Austria, amely idén június közepén kezdi meg működését. Az AWT jordán és cseh leányvállalata a tervek szerint idén év végén kezdi meg a működését. A cégcsoport további terjeszkedése elsősorban Nyugat-Európában és a legfőbb kiutazási célpontokban képzelhető el.Az AWT összes irodája beutaztatóként is működni fog, hiszen a globális hálózat révén az AWT kiváló árakat tud kiharcolni a helyi szállodákban és buszos vállalkozásoknál, így a lehető legjobb beutascsomagokat lesz képes összeállítani.
Milyen marketingeszközökkel támogatják a globális terjeszkedést?
Szeretnénk világszerte ismertté tenni az AWT márkát, ennek érdekében kihasználjuk az Anubis Travel Hungary meglévő médiapartneri szerződéseit például az RTL Klubbal, a Viasat 3-mal és 6-tal, a Juventus rádióval és másokkal. Az AWT vélhetően az egyetlen magyarországi gyökerekkel rendelkező tour-operátor, amely célba veszi Nyugat-Európát és a globális piacokat!
Az egyiptomi születésű szakember turizmust és egyiptológiát tanult Kairóban, |