Hétéves csúcson a ciprusi turizmus

Sikeres évet zárt Ciprus 2012-ben, a turistaforgalom a mediterrán szigetországban elérte a hét évvel ezelőtti csúcsot.

A gazdasági nehézségek ellenére, illetve azzal szemben, hogy a tavalyi évtől 3,5%-os visszaesést vártak, javulni tudott Ciprus idegenforgalma, írja a TourismReview. A gazdasági visszaesés kezdete óta a turizmus volt az egyetlen olyan ágazat, amely javulni tudott, szakértők szerint a bővülés eltart 2015-ig.

A szigetet felkereső turisták száma 2012-ben 3 százalékkal nőtt egy évvel korábbhoz képest, ami leginkább az orosz turistáknak köszönhető, akik 42 százalékkal többen utaztak Ciprusra. 2012-ben összesen 2,46 millió turistát fogadott a sziget, amelyből az orosz vendégek száma közel 224 ezer volt.

A brit turisták száma 6 százalékkal esett vissza, de Nagy-Britannia 1,02 millió vendégérkezéssel továbbra is Ciprus legjelentősebb küldőpiaca maradt. Oroszország a küldőrszágok között a második helyre lépett elő, a harmadik legtöbb vendéget küldő ország Németország, a negyedik pedig Görögország volt tavaly. A német vendégek száma 8,5%-kal, a görögöké 4,1%-kal esett vissza 2011-hez képest. A legnagyobb visszaesést a csehektől tapasztalta a szigetország: számuk a 2011-es 20 576-ról 14 741-re csappant.

A teljes tavalyi évre vonatkozó bevételekről még nincsenek adatok, a januártól szeptemberig tartó időszakban azonban a turizmusból származó bevételek elérték az 1,61 milliárd eurót, szemben a 2011-es azonos időszaki 1,45 milliárd euróval. 2011-ben három éves csúcsot ért el Ciprus turisztikai betévele, ami a pénzügyi válság ellenére meghaladta a 1,749 milliárd eurót. Minden idők legjobb éve pedig 2001 volt, amikor 2,69 millió vendéget fogadtak, akik 2,17 milliárd eurót költöttek.

Magyarországról 2012-ben 12.850 fő utazott Ciprusra, tájékoztatott a szigetország idegenforgalmi hivatalának képviselet-vezetője, Ács Viktória. Ez 9,5%-os növekedést jelent 2011-hez viszonyítva, tette hozzá. Az idei évben a forgalom további növekedésére lehet számítani, mivel a 2013-as nyári szezonban duplájára nő a repülőgépek száma az alábbiak szerint:

Ryanair heti 2 járat Pafosra (2012-ben heti 2)

Wizzair heti 4 járat Larnakára (2012-ben heti 2)

Travel Service charter heti 1 járat (2012-ben nem volt charter).


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?