Meghódítja Amerikát az Igazságos Betyár

Tavaly karácsonykor a WAMP-on mutatkoztak be a nagyközönség előtt a magyaros mintájú, mégis modern Folqa figurák, idén pedig már külföldi megrendelőjük révén az USA boltjaiban is feltűnnek.

A magyarországi szuvenír- és designshopokban egyre gyakrabban találkozhatunk a marcona, nagybajuszú, mégis bájos Folqa figurákkal, az Igazságos Betyárral, a Rátermett Csikóssal, a Természetbarát Nádvágóval és további társaikkal.

A magyaros népi mintákat kortárs dizájnnal és minőségi kivitelezésben idéző tízcentis műgyanta figurák egyértelműen a hazai szuvenír-kínálat újhullámát képviselik. Ezt ismerte fel az Észak-Amerikában és Európában közel 3000 bolttal jelenlévő TJX áruházlánc, és válogatta be karácsonyi árukészletébe a Folqa figurákat.

A Fortune500-as ranglistán 125., tőzsdén is jegyzett nagyvállalat az Egyesült Államok keleti partján található bolthálózatában alakít majd ki külön részleget Kelet-Európa trendi kincseiből. Így a Folqa figurák egyúttal Magyarországot is képviselik.

„Amellett, hogy óriási megtiszteltetésnek és sikernek éltük meg a megrendelést, értékes tapasztalatot is szereztünk az exportálással járó folyamatok és szükséges teendők terén” – mondta Juhász-Váczi Heni, a Folqa Collectiont gyártó és forgalmazó fóti Souvenir Brands Kft. ügyvezetője.

„Folqáék” – ahogy a hazai boltosok ismerik őket – sűrű évet tudhatnak maguk mögött: a tavalyi WAMP-on történő sikeres bemutatkozás után az országos értékesítési helyekkel való megállapodások következtek, felkészülve a nyári turistaszezonra. Eközben konyhai termékekkel is megjelentek, kiterjesztve a figuraként ismert Folqa Collection márkát, felhasználva a betyárt, a fazekast, a paprikamolnárt, és a többi közkedvelt karaktert.

„Azt gondolja mindenki, hogy a turistaszezon elmúltával leül a piac, ám ez egyáltalán nincs így” – meséli Juhász-Váczi Heni. Az őszi és karácsonyi kiállítások és vásárok mellett a céges ajándékszezon is beköszönt, közeleg a Design Hét, és mind emellett a további nemzetközi terjeszkedéssel járó feladatok kötik le az idejüket. Hamarosan Sopronban mutatkoznak be osztrák szakmabelieknek a Design Terminál jóvoltából.

„Távolabbra tekintve dédelgetett álmunk egy Folqa franchise hálózat, ehhez bizonyára kockázati tőkét fog kelleni bevonnunk, ez valószínűleg annál is nagyobb változást hoz majd az életünkben, mint amekkora most ez az amerikai megrendelés volt.”


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?