Tovább húzódik a Malév felszámolásának befejezése

Folyamatban lévő bírósági eljárások és a Bombardier CRJ200-as repülőgép eladásának nehézségei is hátráltathatják a Malév felszámolásának menetrendjét, így a tervezett június 30-i határidőre nem biztos, hogy befejeződhet a felszámolás - közölte a Nemzeti Reorganizációs Nonprofit (NRN) Zrt.

A Malév felszámolója szerint bíznak abban, hogy a felszámolás lezárásáig el tudják adni a repülőt. A HA-LNA lajstromú, 15 ezer órát repült gépért a felszámoló 3,6 millió dollárt (817 millió forintot) kért, alkatrészként való értékesítése nem merült fel.

A többi vagyonelemre az NRN folyamatosan írja ki a pályázatokat, jelenleg a balatonlellei üdülőre és az abban lévő vagyontárgyakra, dolgozói lakáskölcsönökre és a Külügyminisztériummal szemben fennálló követelésekre lehet pályázni.

Konzorcium nyerte a pályázatokat

Korábbi pályázatokon személyautókat, speciálisan a repülőgépekre gyártott szőnyeget, fémdetektort, bankjegyvizsgáló berendezést, catering eszközöket, rakomány-ellenőrző röntgent, promóciós eszközöket hirdettek meg. Ezekre három érvényes pályázat érkezett, a nyertes végül egy konzorcium lett, a szerződést aláírták, a pénzt a pályázó kifizette, de az átadás-átvétel áprilisig is elhúzódhat, mivel a repülőtér teljes területén, elszórva vannak az értékesített tárgyak.

9,1 milliárdnyi követelés

A Malév egykori dolgozóinak elmaradt juttatásaival kapcsolatban az NRN azt közölte, hogy a jelenleg még fennálló követelés bruttó 9,1 milliárd forint, ebből 2,6 milliárd a nettó munkabér, a többi pedig a munkabért terhelő adó és járulékfizetési kötelezettség. Hozzátették: a felszámolási vagyon a dolgozói követelések mintegy 27 százalékára nyújtana fedezetet: 2,5 milliárd forint vagyonból mintegy 700 milliót lehetne a dolgozóknak átutalni, 1,5 milliárd forint az államkasszába kerülne adók és járulékok formájában.

A fizetési ütemezésről a bérekkel kapcsolatos bírósági eljárások miatt a felszámoló nem tudott tájékoztatást adni.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az MTI megkeresésére azt közölte: a 2,6 milliárdos munkabérkövetelést a több mint ezer fős létszám és a magas átlagkeresetek okozzák. A dolgozók a bérüket és az állásidőre járó juttatásukat 2012. januárra és februárra a Malév saját forrásaiból megkapták, a márciusi és áprilisi béreket a bérgarancia alapból folyósították, de ennek mértéke személyenként 1 millió forint lehet, ezért egyes munkavállalók már a márciusi bérüket sem kapták meg teljes mértékben. Az alapból összesen 1,36 milliárd forintot fizettek ki.

Közölték továbbá: a járandóságok kifizetésének ütemére a felszámolónak nincs befolyása a folyamatban lévő perek miatt. Jelezték: a követelések kiegyenlítésére a törvényi előírásoknak megfelelően a bérgarancia alap biztosíthat fedezetet.

A Malév 2012 február 3-án reggel 6 órakor állt le 66 év működés után, felszámolásának határidejét a bíróság legutóbb az idén hosszabbította meg június végéig.

A légitársaság egykori munkavállalói március 29-re, a Malév 68. születésnapjára demonstrációt szerveztek, mert az érdekvédelmi szervezetek szerint több mint ezer volt Malév dolgozó még mindig nem kapta meg jogos jussát.

Forrás: MTI


Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?