17 szakmai szervezet fogott össze a magyar gasztroturizmusért

A magyar gasztronómia ügyét képviselő tizenhét szakmai szervezet, a Nemzetgazdasági Minisztérium, valamint a Magyar Turizmus Zrt. képviselői írták alá azt a deklarációt, amely a magyar turizmus és a gasztronómia erőteljesebb összefonódását és közös népszerűsítését szolgálja, és amely többek közt a közös elveket és célokat rögzíti. Az ünnepélyes aláírást és sajtótájékoztatót április 24-én a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeumban rendezték meg.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A nemzeti turisztikai marketingszervezet kezdeményezésére született meg a „Deklaráció a magyar gasztronómiáról” és egyben bejelentették, hogy elindult a Gasztroélmények éve 2016 hivatalos honlapja, a Gasztroelmeny.hu. Ezen az oldalon hazánk legteljesebb gasztronómiai eseményeinek naptára található meg, és ahol gyorsan és egyszerűen lehet böngészni több száz esemény közt egészen az év végéig.

Dr. Faragó Péter, az MT Zrt. vezérigazgatója szerint a Gasztroélmények éve 2016 egy ernyőkampány, melynek valamennyi kommunikációs csatornáját felhasználva, egészen december végéig népszerűsítik a magyar gasztronómiát, az év gasztroeseményeit határokon innen és túl.

A „Deklaráció a magyar gasztronómiáról” többek között azokat a közös alapelveket és célokat rögzíti, amelyek szem előtt tartásával és követésével a magyar gasztronómia hatékonyabban járulhat hozzá az országkép formálásához, a turisztikai kínálat bővítéséhez, valamint a helyi és regionális keresletélénkítéshez.

A turizmusban dolgozók mintegy 76 százaléka vidéki szolgáltatónál vállal munkát, a növekedés az ő árbevételeikben erőteljesen megmutatkozik. Hogy ez a kedvező tendencia fennmaradjon, fontos, hogy a SZÉP-kártya megmaradjon és további fejlődjön, mert az hangsúlyosan vidéken gyakorol pozitív hatást. Ezt dr. Ruszinkó Ádám, a Nemzetgazdasági Minisztérium turizmusért felelős helyettes államtitkára mondta, aki statisztikákkal támasztotta alá, hogy a belföldi turizmus kiegyensúlyozottan fejlődött 2015-ben.

A deklarációban többek között megfogalmazták, közös céljuk, hogy a friss alapanyagok az eddigieknél hangsúlyosabb szerepet kapjanak a hazai kínálatban, növeljék a fogyasztók körében a hazai élelmiszertermékek (hagyományos és kézműves termékek), valamint a kapcsolódó hungarikumok ismertségét és kedveltségét. Segítsék a tudatos fogyasztói magatartás erősödését, az egészséges táplálkozás elterjesztését, környezettudatos magatartásformák kialakulását. Céljuk, hogy ezt a helyét a magyar gasztronómia megőrizze, megerősítse, az ország egészére kiterjessze, és erről mind többen szerezzenek tudomást belföldön és külföldön egyaránt.

A deklarációt aláíró szervezetek vállalták a szakmai együttműködést, és azt, hogy kommunikációjukban helyet adnak a deklarációban foglalt alapelveknek és üzeneteknek.

Elérhető már a Gasztroélmények Éve weboldal, amely három nyelven biztosít korszerű online hátteret a tematikus évnek. A gasztronómiai eseménynaptárban napi bontásban láthatók a közeli események, míg a keresővel tetszés szerinti kritériumok alapján lehet szemezgetni a fesztiválok között. A kereső mellett a „Gasztroélmények Éve ajánlásával” kiemelt események között is lehet böngészni, amelyeket a Magyar Turizmus Zrt. a Magyar Fesztiválszövetséggel közösen választott ki.

Amelyik gasztroeseményen felfedezhető a Gasztroélmények Éve 2016 logó, az minőségi garanciát jelent az érdeklődőknek. A Magyar Turizmus Zrt. jól ismert szív alakú logója jelöli azokat az eseményeket, amelyekben szervezőként vagy egyéb módon tevékenyen részt vállal a társaság. Több újdonságot, blogbejegyzést, fesztivál toplistát is ajánl, a társaság online gasztrokiadványai és cikkei révén pedig a klasszikus, tájjellegű receptek is könnyen elsajátíthatók lesznek.

A honlap – nyelv- és küldőpiac-specifikusan, eltérő tartalommal – angolul és németül is elérhető a gastro.gotohungary.com, illetve a gastrolandungarn.com oldalakon. A Gasztroelmeny.hu honlap hangsúlyosan támaszkodik a Magyar Turizmus Zrt. által üzemeltetett közösségi felületekre, az Élmény itthon Facebook oldalra, valamint az Itthon.hu portálra.

A magyar gasztronómiáról szóló deklaráció aláírói: Biokontroll Hungária Non-profit Kft. Falusi és Agroturizmus Országos Szövetsége, Falusi Vendégasztal Szolgáltatók Egyesülete, Juh és Kecske Terméktanács és Szakmaközi Szervezet, Kisüsti Pálinkafőzők Országos Egyesülete, Magyar Biokultúra Szövetség, Magyar Bor Akadémia, Magyar Cukrász Iparosok Országos Ipartestülete, Magyar Fesztivál Szövetség, Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség, Magyar Nemzeti Kereskedőház, Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége, Magyar Vendéglátók Ipartestülete, Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal, Országos Fűszerpaprika Terméktanács, Stílusos Vidéki Éttermiség, valamint a Turisztikai és Vendéglátó Munkaadók Országos Szövetsége.


Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc

Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc  

Második éttermét nyitja a BURGER KING Zalában.
Dobja a mobilját a dobozba, és figyeljen szeretteire egy jó ebéd vagy vacsora közben!

Dobja a mobilját a dobozba, és figyeljen szeretteire egy jó ebéd vagy vacsora közben! 

Pihennek a mobilok, szárnyra kapnak a családi kapcsolatok - üzeni a VakVarjú éttermek stábja a Mobil Off Élmény On hét alkalmával.
Jöhet három izgalmas mocktail recept?

Jöhet három izgalmas mocktail recept? 

Hol vannak már azok az idők, amikor, ha nem akartunk alkoholt inni, akkor csak a víz vagy az üdítő marad?
Hol isznak a legtöbb alkoholt Európában?

Hol isznak a legtöbb alkoholt Európában? 

Van tippje? Most egy friss felmérés adatai alapján eláruljuk a helyes megfejtést. És annyit segítünk, hogy közreadunk egy fotót az első helyen végzett ország fővárosáról.
A Wolt elindítja saját hirdetési szolgáltatását

A Wolt elindítja saját hirdetési szolgáltatását 

A vállalat bejelentette hogy elindítja a Wolt Ads-et annak érdekében, hogy partnerei növekedését és láthatóságát felgyorsítsa.
Rekordszámú nevezés a nemzetközi pálinkaversenyen

Rekordszámú nevezés a nemzetközi pálinkaversenyen 

Érkezett párlat Romániából, Szlovákiából, Szerbiából és Horvátországból is.
Munkatársakat keres a Mere, az orosz diszkont cég

Munkatársakat keres a Mere, az orosz diszkont cég 

A két hónapja feladott hirdetésben a Mere beszerzési menedzser pozícióra keres munkatársakat.
Új kávépörkölő csúcstechnológiával - Budaörsön

Új kávépörkölő csúcstechnológiával - Budaörsön 

Április 11-én nyitotta meg kávépörkölő üzemét és oktatóstúdióját Budaörsön a teljes egészében hazai tulajdonú Roastar Zrt.
A Beatles grafikusa tervezett sörösdobozokat a híres sörmárkának

A Beatles grafikusa tervezett sörösdobozokat a híres sörmárkának 

A limitált kiadású dobozok Nagy-Britanniában már megvásárolhatók.
Hagyományos eljárással készült egyedi tételek a METRO Év Borai

Hagyományos eljárással készült egyedi tételek a METRO Év Borai 

A két borválogatás ezúttal az olasz Veneto, illetve a magyar Villány lankáin termett szőlőkből készült.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.