17 szakmai szervezet fogott össze a magyar gasztroturizmusért

A magyar gasztronómia ügyét képviselő tizenhét szakmai szervezet, a Nemzetgazdasági Minisztérium, valamint a Magyar Turizmus Zrt. képviselői írták alá azt a deklarációt, amely a magyar turizmus és a gasztronómia erőteljesebb összefonódását és közös népszerűsítését szolgálja, és amely többek közt a közös elveket és célokat rögzíti. Az ünnepélyes aláírást és sajtótájékoztatót április 24-én a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeumban rendezték meg.

A nemzeti turisztikai marketingszervezet kezdeményezésére született meg a „Deklaráció a magyar gasztronómiáról” és egyben bejelentették, hogy elindult a Gasztroélmények éve 2016 hivatalos honlapja, a Gasztroelmeny.hu. Ezen az oldalon hazánk legteljesebb gasztronómiai eseményeinek naptára található meg, és ahol gyorsan és egyszerűen lehet böngészni több száz esemény közt egészen az év végéig.

Dr. Faragó Péter, az MT Zrt. vezérigazgatója szerint a Gasztroélmények éve 2016 egy ernyőkampány, melynek valamennyi kommunikációs csatornáját felhasználva, egészen december végéig népszerűsítik a magyar gasztronómiát, az év gasztroeseményeit határokon innen és túl.

A „Deklaráció a magyar gasztronómiáról” többek között azokat a közös alapelveket és célokat rögzíti, amelyek szem előtt tartásával és követésével a magyar gasztronómia hatékonyabban járulhat hozzá az országkép formálásához, a turisztikai kínálat bővítéséhez, valamint a helyi és regionális keresletélénkítéshez.

A turizmusban dolgozók mintegy 76 százaléka vidéki szolgáltatónál vállal munkát, a növekedés az ő árbevételeikben erőteljesen megmutatkozik. Hogy ez a kedvező tendencia fennmaradjon, fontos, hogy a SZÉP-kártya megmaradjon és további fejlődjön, mert az hangsúlyosan vidéken gyakorol pozitív hatást. Ezt dr. Ruszinkó Ádám, a Nemzetgazdasági Minisztérium turizmusért felelős helyettes államtitkára mondta, aki statisztikákkal támasztotta alá, hogy a belföldi turizmus kiegyensúlyozottan fejlődött 2015-ben.

A deklarációban többek között megfogalmazták, közös céljuk, hogy a friss alapanyagok az eddigieknél hangsúlyosabb szerepet kapjanak a hazai kínálatban, növeljék a fogyasztók körében a hazai élelmiszertermékek (hagyományos és kézműves termékek), valamint a kapcsolódó hungarikumok ismertségét és kedveltségét. Segítsék a tudatos fogyasztói magatartás erősödését, az egészséges táplálkozás elterjesztését, környezettudatos magatartásformák kialakulását. Céljuk, hogy ezt a helyét a magyar gasztronómia megőrizze, megerősítse, az ország egészére kiterjessze, és erről mind többen szerezzenek tudomást belföldön és külföldön egyaránt.

A deklarációt aláíró szervezetek vállalták a szakmai együttműködést, és azt, hogy kommunikációjukban helyet adnak a deklarációban foglalt alapelveknek és üzeneteknek.

Elérhető már a Gasztroélmények Éve weboldal, amely három nyelven biztosít korszerű online hátteret a tematikus évnek. A gasztronómiai eseménynaptárban napi bontásban láthatók a közeli események, míg a keresővel tetszés szerinti kritériumok alapján lehet szemezgetni a fesztiválok között. A kereső mellett a „Gasztroélmények Éve ajánlásával” kiemelt események között is lehet böngészni, amelyeket a Magyar Turizmus Zrt. a Magyar Fesztiválszövetséggel közösen választott ki.

Amelyik gasztroeseményen felfedezhető a Gasztroélmények Éve 2016 logó, az minőségi garanciát jelent az érdeklődőknek. A Magyar Turizmus Zrt. jól ismert szív alakú logója jelöli azokat az eseményeket, amelyekben szervezőként vagy egyéb módon tevékenyen részt vállal a társaság. Több újdonságot, blogbejegyzést, fesztivál toplistát is ajánl, a társaság online gasztrokiadványai és cikkei révén pedig a klasszikus, tájjellegű receptek is könnyen elsajátíthatók lesznek.

A honlap – nyelv- és küldőpiac-specifikusan, eltérő tartalommal – angolul és németül is elérhető a gastro.gotohungary.com, illetve a gastrolandungarn.com oldalakon. A Gasztroelmeny.hu honlap hangsúlyosan támaszkodik a Magyar Turizmus Zrt. által üzemeltetett közösségi felületekre, az Élmény itthon Facebook oldalra, valamint az Itthon.hu portálra.

A magyar gasztronómiáról szóló deklaráció aláírói: Biokontroll Hungária Non-profit Kft. Falusi és Agroturizmus Országos Szövetsége, Falusi Vendégasztal Szolgáltatók Egyesülete, Juh és Kecske Terméktanács és Szakmaközi Szervezet, Kisüsti Pálinkafőzők Országos Egyesülete, Magyar Biokultúra Szövetség, Magyar Bor Akadémia, Magyar Cukrász Iparosok Országos Ipartestülete, Magyar Fesztivál Szövetség, Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség, Magyar Nemzeti Kereskedőház, Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége, Magyar Vendéglátók Ipartestülete, Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal, Országos Fűszerpaprika Terméktanács, Stílusos Vidéki Éttermiség, valamint a Turisztikai és Vendéglátó Munkaadók Országos Szövetsége.


Pezsgők és aszúk arzenálja várja e héten a pesti ötcsillagos házban

Pezsgők és aszúk arzenálja várja e héten a pesti ötcsillagos házban 

Hagyományos érlelésű pezsgőkből és tokaji aszúkból rendez kóstolót a Winelovers december 27-én, a budapesti Hotel Intercontinentalban.
Közönségdíjas a Master Good karácsonyi tévéreklámja

Közönségdíjas a Master Good karácsonyi tévéreklámja 

Az egyik szakmai portál közönségdíját vehették át.
Friss felmérés: a töltött káposzta toronymagasan vezet, mögötte a halászlé és a rántott hús is dobogós

Friss felmérés: a töltött káposzta toronymagasan vezet, mögötte a halászlé és a rántott hús is dobogós 

Mindez az Europion reprezentatív felméréséből derül ki, amelynek során a magyar lakosság karácsonyi és újévi szokásait, valamint a magyarok kedvenc ételeit, filmjeit, zenéit vizsgálták.
Hamarosan Budapesten is nyílik egy Time Out Market

Hamarosan Budapesten is nyílik egy Time Out Market 

2025-ben megnyílhat az első olyan gasztronómiai és kultúrális központ, amely már a világ több nagyvárosában létezik.
Hová tart a világ? Már a méregdrága Dubai csokiban sem bízhat az ember

Hová tart a világ? Már a méregdrága Dubai csokiban sem bízhat az ember 

A baden-württembergi élelmiszer-ellenőrző hatóságok Dubai csokikat vizsgált meg, és arra jutottak, hogy azok nemkívánatos anyagokat tartalmaztak.
Magyar Bormarketing Ügynökség: év végi összegzés

Magyar Bormarketing Ügynökség: év végi összegzés  

A Magyar Bormarketing Ügynökség (MBÜ) mintegy 70 projektet valósított meg 9 országban a most búcsúzó esztendőben.
A hazai tulajdonú, Horeca-szegmensben jelen lévő cégcsoport idei eredményei

A hazai tulajdonú, Horeca-szegmensben jelen lévő cégcsoport idei eredményei 

A magyar tulajdonú cégcsoport éves gazdasági összefoglalója.
Magyar felhasználótól jött idén az ételkiszállító legnagyobb rendelése

Magyar felhasználótól jött idén az ételkiszállító legnagyobb rendelése  

Rekordgyorsan, kevesebb mint 4 perc alatt kiszállított étel, egy millió forintos bevásárlás és közel ezer leadott rendelés egy felhasználótól: több rendhagyó eredmény is született 2024-ben a foodoránál.
Kiderült, idén milyen ételekből rendeltük a legtöbbet

Kiderült, idén milyen ételekből rendeltük a legtöbbet 

Egy kisebb jéghegyet és 3 és fél tonnányi macskaalmot szállítottak ki az idén a futárok.
Kihirdették az idei év legjobb mézét

Kihirdették az idei év legjobb mézét 

Egy szolnoki akácméz lett idén a győztes befutó.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.