Egy fürdőt is lehet gazdaságosan üzemeltetni!

Sok-sok plusz szolgáltatással.

Többek között ezt is hangsúlyozta Egészségturizmus Magyarországon, helyzetkép és lehetőségek című előadásában Dr. Ruszinkó Ádám, a Magyar Egészségturizmus Marketing Egyesület elnöke az Utazás Kiállítás pénteki konferenciáján. A szakember nagyon részletes statisztikát vonultatott fel a hazai gyógyturizmus közelmúltjából. Tavaly 2,546 millió vendégéjszakát regisztráltak gyógy- és további 5 milliót wellness szállodákban Magyarországon. A gyógyhotelek bevételei pedig 48, 570 milliárd forintra rúgtak, ami több mint 50 százalékos növekedést jelent az elmúlt 4-5 évben. A fürdők 41, 096 millió vendéget fogadtak 2017-ben. A fürdőszolgáltatásokból származó bevételek azonban messze elmaradtak a fürdőkhöz tartozó szálláshelyekétől. A küldőterületek listáin a gyógyhotelek esetében Oroszország a globális visszaesés ellenére tartja magát a második helyen Németország és Ausztria között, a wellness hoteleknél pedig Ausztria, Szlovákia és Németország a dobogósok.

Ruszinkó Ádám hangsúlyozta, hogy a szép eredményeket már az I. Széchenyi Terv fejlesztései megalapozták és az azóta folyamatosan fejlődő infrastruktúrának nagyban köszönhető a jelenlegi siker. Kiemelte, hogy ahhoz, hogy ne legyen veszteséges egy fürdő, sokféle profitcentert kell, érdemes benne működtetni a wellness és beautyszolgáltatásoktól kezdve, a saját fejlesztésű spatermékek eladásán át a  vendéglátásig. Utóbbi forgalma, ha saját üzemeltetésben tartja az ember, sokszorosa lehet a jegyárbevételeknek - emelte ki Ruszinkó.

Azt is elmondta, hogy az EU már nem ad forrásokat fürdőfejlesztésre, de a Magyar Turisztikai Ügynökségben napirenden van egy pályázat létrehozása erre a célra. A lobbytevékenységek között elengedhetetlennek tartja az áfacsökkentést, és azt, hogy megemeljék a gyógyvízkassza keretét, mivel a 2012 óta érvényes árakból rendkívül nehéz kigazdálkodni a fürdőknek a kezeléseket. A szakember feltette a kérdést, hogy hogyan szeretnénk így megmaradni a nemzetközi egészségturisztikai versenyben, ha még megbízható belföldi keresletet sem tudunk elérni?

Az orvosi turizmus világszinten 140 milliárdos piacából a hazai mikrovállalkozások, zömmel fogorvosok, kisebb gyógyászati központok hosszú távon csak állami szerepvállalással tudnak maguknak kihasítani egy szeletet - véli a szakember. "Egyelőre hazánkat alacsony áraiért választják az orvosi beavatkozásra hozzánk utazók, de ha ki szeretnénk kerülni az olcsójános szerepből, és feltornászni árainkat a nyugati árszínvonal 60-70 százalékára, élményt is kell a csípőprotézis mellé nyújtanunk. Ehhez pedig az orvostársadalom és a turizmus aktív összefogására lesz szükség" - állapította meg Ruszinkó.


Dr. Kvarda Attila, a Hévízgyógyfürdő és Szent András Reumakórház főigazgatója előadásában azt emelte ki, hogy gyógy- és a wellness turizmusban csak azokat a terápiákat szabad alkalmaznia a szolgáltatóknak, amelyek bizonyítottan hatásosak, csak így tudnak hitelesek maradni. A sikeres gyógyturizmus zálogának látja az egyes betegségekre kifejlesztett speciális masszázsterápiák elterjedését is. Úgy véli továbbá, hogy a hidroterápia méltatlanul elhanyagolt ága a wellness kezeléseknek, holott ha a szolgáltatók áldoznának a megfelelő technológiákra és innovatív berendezésekre, jól jövedelmezhetne ez az üzletág.


Lajkó Ferenc, a Hévízi Szobakiadók Szövetsége ismertette Hévíz helyi szintű, önkormányzati pályázatát, amely a magánszállásadók számára nyújt vissza nem térítendő támogatást. A pénzt a házak minőségi fejlesztésekre költhetik, illetve arra, hogy csatlakozzanak egy országos minőségbiztosítási rendszerhez. A pályázat a szállásadók, a vendégek és a város érdekeit egyaránt szolgálj. Célja, hogy elő- és utószezonban jobb kihasználtságot biztosítson a magánszálláshelyeknek, elősegítse színvonaluk javulását, ezáltal pedig a vendégforgalom és az idegenforgalmi adó mértékének növelését és emelje az önfoglalkoztatásban résztvevő lakosok számát. Idén a harmadik pályázati év jön, és a napokban járt le a pályázatok leadásának határideje és több mint 100-an pályáztak. Az érintettek az előző időszakban befizetett vendégéjszakák utáni idegenforgalmi adó 50 százalékáig igényelhettek támogatást. A pályázattal elnyert támogatásoknak köszönhetően eddig 6 hévízi szállásnak sikerült megszereznie a 2,3,4 koronás besorolást nyújtó Nemzeti Tanúsító Védjegyet, ezzel a legtöbb koronás szállással a város büszkélkedhet.

Forrás: Turizmus Online


Egészségnap a hévízi Hotel Európa Fit****superior vendégtereiben

Egészségnap a hévízi Hotel Európa Fit****superior vendégtereiben 

Második alkalommal hirdette meg a szálloda egész napos, ingyenes programját május 11-én, szombaton.
Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Új szállodai brand érkezik Budapestre

Új szállodai brand érkezik Budapestre 

Ez lesz a nemzetközi márka első magyarországi tagja.
Beszámoló a hazai szállodások tavaszi (59.) közgyűléséről / 2. rész

Beszámoló a hazai szállodások tavaszi (59.) közgyűléséről / 2. rész 

Az MSZÉSZ május 14-én, a Grand Hotel Esztergomban tartott szakmai találkozójának három érdekes előadásáról számolunk be.
Újabb lazulós skybar nyílt a BudaParton

Újabb lazulós skybar nyílt a BudaParton 

Buda legújabb skybarja a Radisson BudaPart tetején várja vendégeit.
Egy híján 60: Esztergomban tartották tavaszi (59.) közgyűlésüket a hazai szállodások

Egy híján 60: Esztergomban tartották tavaszi (59.) közgyűlésüket a hazai szállodások 

Helyszíni beszámoló a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) tavaszi közgyűléséről.
így kötelezte el magát a fenntarthatóság mellett az Év zöld szállodája

így kötelezte el magát a fenntarthatóság mellett az Év zöld szállodája 

Hazánk vezető márkái közül többen is kiemelkednek ezen a téren, amikor pedig a különböző szektorból érkező magyar márkák összefognak, akkor születnek az igazán jó megoldások.
Egy éves a Mövenpick BalaLand Resort Lake Balaton

Egy éves a Mövenpick BalaLand Resort Lake Balaton 

Az első évben több, mint 50.000 vendég látogatott el Szántódra, az egyedülálló tematikával rendelkező, családbarát hotelbe.
Katolikus kulturális központból szálloda: új üzemeltetőnél a D50

Katolikus kulturális központból szálloda: új üzemeltetőnél a D50  

Az Eventrend Group üzemelteti a továbbiakban a D50-et.
Új vezérigazgató két budapesti Marriott-ház élén

Új vezérigazgató két budapesti Marriott-ház élén 

Angela Saliba a Budapest Marriott Hotel és a Millennium Court, Marriott Executive Apartments új vezérigazgatója.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.