Egyre jobban szeretnek minket az izraeli turisták

Magyarország négy éve folyamatosan részt vesz Tel Aviv és a térség legnagyobb turisztikai rendezvényén, az IMTM (International Mediterranean Tourism Market) kiállításon, mely idén 22. alkalommal, február 9. és 10. között várta a látogatókat.

A kiállítás területe évről évre nagyobb, tavaly már 4700 négyzetméteren, 370 standon 40 ország 1450 kiállítója vonultatta fel kínálatát. Nem csak a kiállítás területe, hanem az azt felkereső – szakmai és nagyközönségi látogatók – száma is évről évre nőtt. Tavaly már összesen 24.100 látogatót fogadtak, köztük 14.900 szakmai vendéget. Idén a tavalyinál is nagyobb érdeklődésre számítanak a szervezők.

A hazánk turisztikai vonzerőit bemutató magyar nemzeti standon a Magyar Turizmus Zrt. mellett 4 társkiállító, az Aria Hotel Budapest, a Hunguest Hotels, a Robinson Tours és az 1000 Út Utazási Iroda kínálta szolgáltatásait.

A magyar standot dr. Nagy Andor izraeli nagykövet nyitotta meg február 9-én. Az eseményt az Operettszínház táncosainak bemutatója színesítette. A Magyar Turizmus Zrt. vezetőségét Glázer Tamás turisztikai vezérigazgató-helyettes képviselte a kiállításon. A magyar standot felkereste Yariv Levin, Izrael turisztikai minisztere is.

Egyre többen jönnek hozzánk Izraelből

Magyarország egyre népszerűbb úti cél az izraeli utazók körében: a KSH adatai szerint 2015 első 11 hónapjában több mint 256 ezer vendégéjszakát töltöttek el hazánk kereskedelmi szálláshelyein az ázsiai országból érkezők. Ez közel 10%-kal haladja meg az előző év azonos időszakának adatát. Az izraeli lakosság utazási kedve évek óta nő. Míg 2000-ben 3,5 millió, 2011-ben közel 4,5 millió, 2013-ban pedig már közel 5 millió kiutazást tartott nyilván az izraeli statisztikai hivatal. Az utazások számának növekedésével a turisztikai kiadások összege is folyamatosan emelkedik, mely 2013-ban megközelítőleg 6 millió USD-t jelentett. Az izraeli utazók számára a tengerparti pihenés, a városlátogatás és az egészségturizmus a fő motivációk. Utóbbi kettő esetében Magyarországot is vonzó úti célként tartják számon. Hazánk esetében nem szabad megfeledkezni a családlátogatás, valamint a vallási motivációk jelentőségéről sem. Az utazás során a biztonság rendkívül fontos szempont az izraeli utazók számára.

A Magyar Turizmus Zrt. elsődleges célja, hogy növelje Magyarország láthatóságát az izraeli turisztikai piacon. Ennek érdekében a fiatalabb utazókat is hatékonyabban kívánja megszólítani a társaság, aminek kiemelt eszköze az online kommunikáció. A fiatalok mellett az orosz nyelvű izraeli közönség is fontos célcsoportja a marketingtevékenységnek. További cél a Budapest-központúság oldása, amelynek alapja az egészségturisztikai szolgáltatások mellett az aktív és ökoturizmus lehet. Mindezeken túl ki kell emelnünk hazánk gasztronómiai sokféleségét, melynek egyik kulcseleme a magyarországi zsidó konyha, amit szintén hangsúlyoznunk érdemes a kommunikációnkban. – foglalta össze az izraeli piacra irányuló nemzeti marketingtevékenység lényegét Glázer Tamás.


Hamarosan Európa Fesztivál - a 20 éves EU-s csatlakozás ünnepe

Hamarosan Európa Fesztivál - a 20 éves EU-s csatlakozás ünnepe 

A Helló Európa! Fesztivál programjai a szabadság, az európaiság és a sokszínűség jegyében keltik életre Budapest ikonikus helyszíneit, köztereit és épületeit.
Szegeden rendezik a Hőlégballon Világbajnokságot

Szegeden rendezik a Hőlégballon Világbajnokságot 

A sportág legrangosabb versenyére a világ több mint 30 országából várnak résztvevőket.
Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon

Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon 

Kerékpáros kishajók teszik még vonzóbbá a Tisza-tavi aktív turizmust.
Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját

Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját 

A veszprémi Szent Mihály Főszékesegyház Szentháromság harangját 300 év után először mozdítják el a helyéről.
15 milliárd forintra pályázhatnak a hazai turisztikai ágazat szereplői

15 milliárd forintra pályázhatnak a hazai turisztikai ágazat szereplői 

Új programot indít a kormány a turisztikai szolgáltatók megsegítése érdekében.
Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben

Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben 

Május 12-én, vasárnap rendezi az "Alapítvány a Budapesti Állatkertért" a tavaszi Nevelőszülők Találkozóját, ahová mindenkit sok szeretettel várnak.
Famászó bajnokságot rendeznek Tatán

Famászó bajnokságot rendeznek Tatán 

Igen, ilyen is van: a Magyar Faápolók Egyesülete nemzetközi előírásoknak megfelelő famászó bajnokságot rendez Tatán, az Öreg-tó partján.
Erre kell számítania annak, aki munkát keres

Erre kell számítania annak, aki munkát keres 

Szinte minden vármegyében lelassult a munkaerő-felvétel.
A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot

A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot 

Egyre nehezebb helyzetben a munkáltatók.
Dívák és királyok, régi slágerek és holdfényes koncertek:  idén még sokszínűbb a Paloznaki Jazzpiknik

Dívák és királyok, régi slágerek és holdfényes koncertek: idén még sokszínűbb a Paloznaki Jazzpiknik 

Igazi világsztárok, hazai előadók legjava, kedvezményes belépők.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?