Egyre jobban szeretnek minket az izraeli turisták

Magyarország négy éve folyamatosan részt vesz Tel Aviv és a térség legnagyobb turisztikai rendezvényén, az IMTM (International Mediterranean Tourism Market) kiállításon, mely idén 22. alkalommal, február 9. és 10. között várta a látogatókat.

A kiállítás területe évről évre nagyobb, tavaly már 4700 négyzetméteren, 370 standon 40 ország 1450 kiállítója vonultatta fel kínálatát. Nem csak a kiállítás területe, hanem az azt felkereső – szakmai és nagyközönségi látogatók – száma is évről évre nőtt. Tavaly már összesen 24.100 látogatót fogadtak, köztük 14.900 szakmai vendéget. Idén a tavalyinál is nagyobb érdeklődésre számítanak a szervezők.

A hazánk turisztikai vonzerőit bemutató magyar nemzeti standon a Magyar Turizmus Zrt. mellett 4 társkiállító, az Aria Hotel Budapest, a Hunguest Hotels, a Robinson Tours és az 1000 Út Utazási Iroda kínálta szolgáltatásait.

A magyar standot dr. Nagy Andor izraeli nagykövet nyitotta meg február 9-én. Az eseményt az Operettszínház táncosainak bemutatója színesítette. A Magyar Turizmus Zrt. vezetőségét Glázer Tamás turisztikai vezérigazgató-helyettes képviselte a kiállításon. A magyar standot felkereste Yariv Levin, Izrael turisztikai minisztere is.

Egyre többen jönnek hozzánk Izraelből

Magyarország egyre népszerűbb úti cél az izraeli utazók körében: a KSH adatai szerint 2015 első 11 hónapjában több mint 256 ezer vendégéjszakát töltöttek el hazánk kereskedelmi szálláshelyein az ázsiai országból érkezők. Ez közel 10%-kal haladja meg az előző év azonos időszakának adatát. Az izraeli lakosság utazási kedve évek óta nő. Míg 2000-ben 3,5 millió, 2011-ben közel 4,5 millió, 2013-ban pedig már közel 5 millió kiutazást tartott nyilván az izraeli statisztikai hivatal. Az utazások számának növekedésével a turisztikai kiadások összege is folyamatosan emelkedik, mely 2013-ban megközelítőleg 6 millió USD-t jelentett. Az izraeli utazók számára a tengerparti pihenés, a városlátogatás és az egészségturizmus a fő motivációk. Utóbbi kettő esetében Magyarországot is vonzó úti célként tartják számon. Hazánk esetében nem szabad megfeledkezni a családlátogatás, valamint a vallási motivációk jelentőségéről sem. Az utazás során a biztonság rendkívül fontos szempont az izraeli utazók számára.

A Magyar Turizmus Zrt. elsődleges célja, hogy növelje Magyarország láthatóságát az izraeli turisztikai piacon. Ennek érdekében a fiatalabb utazókat is hatékonyabban kívánja megszólítani a társaság, aminek kiemelt eszköze az online kommunikáció. A fiatalok mellett az orosz nyelvű izraeli közönség is fontos célcsoportja a marketingtevékenységnek. További cél a Budapest-központúság oldása, amelynek alapja az egészségturisztikai szolgáltatások mellett az aktív és ökoturizmus lehet. Mindezeken túl ki kell emelnünk hazánk gasztronómiai sokféleségét, melynek egyik kulcseleme a magyarországi zsidó konyha, amit szintén hangsúlyoznunk érdemes a kommunikációnkban. – foglalta össze az izraeli piacra irányuló nemzeti marketingtevékenység lényegét Glázer Tamás.


 Közel kétezer résztvevő a Tisza-tó körüli kerékpárversenyen

Közel kétezer résztvevő a Tisza-tó körüli kerékpárversenyen 

Új távokkal és felejthetetlen hangulattal ünnepelte 18. születésnapját a BSI kerékpáros eseménye.
Enyhítik a száj- és körömfájásjárvány korlátozása miatt hozott intézkedéseket

Enyhítik a száj- és körömfájásjárvány korlátozása miatt hozott intézkedéseket  

A korlátozáson kívüli területeket érintik a változások.
Ismét ellepték világszerte ismert influenszerek hazánkat

Ismét ellepték világszerte ismert influenszerek hazánkat 

Látogatásuk három napja alatt 22 helyszínen, 30 hazai szolgáltató segítségével mutatják meg hazánk élményeit.
A közlekedés napját szimulátorral és élménykamionnal ünnepli a szentendrei múzeum

A közlekedés napját szimulátorral és élménykamionnal ünnepli a szentendrei múzeum 

A BKV – a Magyar Autóklubbal együttműködve – az idén is csatlakozik a közlekedési kultúra napja programsorozathoz.
Új feladatkörök és bővülő csapat a Kartago Tours-nál

Új feladatkörök és bővülő csapat a Kartago Tours-nál 

Új értékesítési vezető érkezett a német hátterű utazásszervezőhöz.
Új vizuális megoldások a Szabadság Szigetén

Új vizuális megoldások a Szabadság Szigetén 

Új fejezet nyílik a Sziget életében, megőrizve a különleges atmoszférát és a változatos programokat, miközben látványos újításokkal is várják a látogatókat.
Befutóékszer és kávés pezsgés – izgalmas párosítás a 30. ALDI Női Futógálán

Befutóékszer és kávés pezsgés – izgalmas párosítás a 30. ALDI Női Futógálán 

„Ez Magyarország legszebb szabadidősport-rendezvénye”, hallhattuk az ALDI Futógála beharangozó eseményén május 8-án, a Cafe Frei BudaParton lévő egységében.
75 helyszín, 300 program, világsztárokkal – jön a SopronFest

75 helyszín, 300 program, világsztárokkal – jön a SopronFest 

Idén Sopronban indul a fesztiválszezon.
Különleges ereklyék a veszprémi Gizella-napokon

Különleges ereklyék a veszprémi Gizella-napokon  

Az idei Gizella Napok keretében, május 10-én és 11-én vezetett sétákon fedezhetjük fel a Szent Mihály Főszékesegyházat, ahol Szent István király hitvesének két ereklyéjét is őrzik.
Szipál 101: programsorozat a fotóslegenda nyomában

Szipál 101: programsorozat a fotóslegenda nyomában 

Hamarosan az ország több pontján is megtekinthető a Szipál-univerzum.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.