Ellephetik a magyarok Budapestet

A válaszadók 71,7 %-a tervez utazni 2021-ben a TÁRKI és az Everguest felmérése szerint. Háromból két ember belföldön szeretne kikapcsolódni idén: sosem látott népszerűségnek örvend a Balaton és hatalmas lehetőséget kaphat Budapest. Belán Miklós, az Everguest turisztikai tanácsadó cég ügyvezető igazgatójának számításai szerint, akár 1 millió magyar utazhat a fővárosba, ha több kulturális programmal és jó ár-érték aránnyal várják őket.

Az Everguest turisztikai tanácsadó cég megbízásából készített felmérést a TÁRKI, a kikapcsolódás céljából utazó felnőtt magyar lakosság utazási szokásairól. A reprezentatív kutatásban olyanokat kérdeztek, akik az elmúlt 2 évben részt vettek legalább egy alkalommal többnapos belföldi vagy külföldi turisztikai célú utazáson.

A válaszadók 71,7%-a tervez utazni 2021-ben a koronavírus-járvány visszaszorulása esetén: 10,7% külföldre, 40,2% belföldre, 20,8% pedig külföldre és belföldre is utazna nyaralási célból úgy, hogy legalább egy éjszakát távol tölt az otthonától. Ezzel szemben 18,4% határozottan nem szeretne utazni, 9,8% bizonytalan a kérdésben.

A megkérdezettek több, mint harmada (34,2%) a koronavírus-járvány időszakában úgy döntött, hogy nem utazik. Ennek a döntésnek az elsődleges oka a járvány miatt bevezetett utazási korlátozások, vagyis a válaszadók szerettek volna utazni, de ez nem volt lehetséges. 29,4% a járványtól való félelem és nem az utazási korlátozások miatt nem utazott, további 18% pénzügyi megfontolásból, 3,6% pedig időhiány miatt döntött az otthonmaradás mellett.

Számos érdekesség mellett, a kutatásból az is kiderült, hogy a magyar vendégek számára fontos mások véleménye és szívesebben utaznak olyan helyekre, ahol a korábbi értékeléseket megválaszolják.

A belföldi turizmus valaha volt legerősebb időszaka jöhet

„A belföldi turizmus előtt kiváló lehetőség áll, ugyanis már lesznek védettséggel rendelkező külföldi vendégek, de még sokan lesznek, akik idén itthon maradnak. A hosszan tartó bezártság után óriási lesz az utazási kedv, a megtakarításaikat felhalmozó magyarok pedig hajlandóak lesznek többet is költeni a belföldi utazásuk során. A nyitástól számítva a valaha volt legerősebb időszaka jöhet a belföldi turizmusnak, az itthon elköltött pénz pedig a gazdaság újraindításához is nagy segítséget fog nyújtani.” – mondta Belán Miklós, az Everguest ügyvezető igazgatója.

A balatoni utazási kedv nagyon magas: 67,1% kifejezetten szeretne menni 2021-ben a Balatonra.

„Balaton óriási népszerűségnek örvend és hasonló telítettségre és még magasabb árakra lehet számítani, mint tavaly ugyanekkor. Érdemes minél korábban lefoglalni idei nyaralásunkat, hiszen az árak csak emelkedni fognak” – tanácsolta a szakember.

Minden 5. magyar utazó meglátogatná Budapestet

A kutatásban kiemelt fókuszt kapott Budapest, mint az a város, amely a legnagyobb károkat szenvedte el az elmaradó vendégek miatt. A Budapestre érkező turisták 89%-a általában külföldi, 11%-a pedig belföldi vendég. A pandémia hatására az elmúlt több, mint egy évben padlóra kerültek a fővárosi vendéglátóhelyek, idén azonban pozitív változás következhet be – véli a szakember.

A turisztikai tanácsadó cég megbízásából készült felmérés válaszadói leginkább kulturális programokra (mozi, színház, kulturális örökség, komolyzenei koncert) és gasztronómiára költenek: 36,1-36,5% jelölte meg ezeket a válaszlehetőségeket.

„A budapesti turizmust és vendéglátást tekintve soha vissza nem térő alkalom van előttünk a belföldi vendégkör megszólítására. A kutatás rávilágít, hogy a jelenlegi helyzetben majdnem minden 5. magyar utazó szívesen menne Budapestre kikapcsolódás céljából és további majdnem 20%-ot lehetne motiválni ugyanerre, ha megfelelő rendezvények és kulturális programok lennének szervezve. Ez azt jelenti, hogy akár több, mint 1 millió magyar belföldi vendégre is számíthat idén Budapest, ehhez viszont a szakmai és állami szervezetek megfelelő együttműködése szükséges” – mondta Belán Miklós.

Kulturális programokra és kommunikációra van szükség

„Hozzávetőlegesen háromból két ember jelölte azt, hogy kulturális programok miatt utazna legszívesebben Budapestre. Második helyen szerepeltek a fürdők és harmadik helyen a gasztronómia. Azok közül, akik nem terveznek Budapesten nyaralni idén, több, mint 30%-nyian jelölték meg válaszul azt, hogy megfelelő kulturális programok mégis arra motiválnák őket, hogy Budapestre jöjjenek kikapcsolódni. Így összességében kijelenthetjük, hogy a legfontosabb teendő most a megfelelő programok megtervezése kivitelezése és nagy horderejű kommunikálása lenne a legcélravezetőbb eszköz a fővárosi turizmus erősítéséhez” – nyilatkozta Belán Miklós, az Everguest alapítója.

Csökkenő árak a fővárosban

A szakember szerint minden bizonnyal lesz változás a budapesti árak tekintetében. A covid miatti, a hosszan tartó lezárások, sajnos végleges bezárásra kényszerítettek több szállodát és éttermet is, ami a kínálat csökkenését eredményezi. Ugyanakkor a szállodáknak és vendéglátóhelyeknek muszáj alkalmazkodniuk a kereslethez, ami a szűkebb külföldi vendégkör miatt alacsonyabb lesz. Ez az árak csökkenését eredményezi.

„A szálláshelyeknek is alkalmazkodniuk kell a változó kereslethez és jó ár-érték arányú ajánlatokkal kell előrukkolniuk. Látunk remek külföldi példákat is. Bécs például egységes áron kínálja szálláshelyeit a belföldi vendégkör számára, míg Oroszországban megtérítik a belföldi utazási költségek 20%-át” – emlékeztetett Belán Miklós.

Budapest vendégkörének jelentős része külföldiekből áll, így a belföldi vendégkör a korábbi forgalmat nem pótolhatja, ugyanakkor megfelelő intézkedések bevezetésével elengedő lehet ahhoz, hogy újrainduljon a fővárosi turizmus és az utazókra épülő szolgáltató és vendéglátószektorl” – zárta Belán Miklós.


Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját

Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját 

A veszprémi Szent Mihály Főszékesegyház Szentháromság harangját 300 év után először mozdítják el a helyéről.
15 milliárd forintra pályázhatnak a hazai turisztikai ágazat szereplői

15 milliárd forintra pályázhatnak a hazai turisztikai ágazat szereplői 

Új programot indít a kormány a turisztikai szolgáltatók megsegítése érdekében.
Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben

Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben 

Május 12-én, vasárnap rendezi az "Alapítvány a Budapesti Állatkertért" a tavaszi Nevelőszülők Találkozóját, ahová mindenkit sok szeretettel várnak.
Famászó bajnokságot rendeznek Tatán

Famászó bajnokságot rendeznek Tatán 

Igen, ilyen is van: a Magyar Faápolók Egyesülete nemzetközi előírásoknak megfelelő famászó bajnokságot rendez Tatán, az Öreg-tó partján.
Erre kell számítania annak, aki munkát keres

Erre kell számítania annak, aki munkát keres 

Szinte minden vármegyében lelassult a munkaerő-felvétel.
A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot

A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot 

Egyre nehezebb helyzetben a munkáltatók.
Dívák és királyok, régi slágerek és holdfényes koncertek:  idén még sokszínűbb a Paloznaki Jazzpiknik

Dívák és királyok, régi slágerek és holdfényes koncertek: idén még sokszínűbb a Paloznaki Jazzpiknik 

Igazi világsztárok, hazai előadók legjava, kedvezményes belépők.
Vissza a múltba jövő hétvégén, Hévízen!

Vissza a múltba jövő hétvégén, Hévízen! 

A következő hétvégén visszatérhetnek a múltba a látogatók egy eseménysorozat keretében Hévízen.
Jöhetnek az ötletek, hogy mivel dobjuk fel Budapestet!

Jöhetnek az ötletek, hogy mivel dobjuk fel Budapestet! 

Jó hír a vállalkozó kedvű, városukat szerető budapestieknek: 2024-ben ismét lesz Budapest Tuning ötletpályázat!
Túrázni hívja a fiatalokat a Valmart és a Pick

Túrázni hívja a fiatalokat a Valmart és a Pick 

A PICK tavaszi kampánya arra buzdítja az embereket, hogy mozduljanak ki a négy fal közül

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.