hirdetés
hirdetés

Fejlesztések és kihívások a természeti térségekben

A Budapesti Metropolitan Egyetem Turizmus Menedzsment mesterszakán, a Desztináció- és örökségmenedzsment specializáción tanuló végzős hallgatók a hazai természeti térségek fejlesztésével foglalkoztak, Dr. Sziva Ivett szakirány- és kutatásfelelős vezetésével. Az eredményeket a hallgatók 2016. május 14-én, prezentációs napjuk keretében mutatták be.

hirdetés

A több irányú fejlesztés helyzetelemzés, pozicionálás, hálózati tervezés, élménytervezés, márkastratégia és kommunikációs stratégia kialakítását foglalta magában. A hallgatók egymás versenytársainak nevezhető térségekkel foglalkoztak az együttműködő versenyzés (így pl. információk, kutatási eredmények megosztásának, közös gondolkodás, ötletelés) gyakorlása érdekében a következő desztinációkban: Bükk, Mátra, Pilis, Zempléni-hegység, Salgótarján és Medves-fennsík, Aggteleki-karszt.

A hallgatói projektek és kutatások vezetője, Dr. Sziva Ivett számított a kihívásokkal teli munkára, amely során az egyik nagy kérdés az volt, vajon a természeti egységekben működő TDM szervezetek mennyire képesek a tájegység előnyeit felismerni és kihasználni, továbbá a versenyző együttműködés dinamikáját stratégiai szemszögből látni és kezelni. Sajnálatos tapasztalat volt az, hogy a természeti egységek kevéssé használják ki a földrajzi lehatárolás adta lehetőségeket, és ritka a tudatos (pl. a térség közös fejlesztéséért induló, a versenyzést bizonyos kiemelt kérdések – többek között fejlesztések, márkázás, online kommunikáció - esetében letenni tudó, fejlett, hosszú távú, a pályázatokon átívelő) együttműködés.

A hallgatók záró projektjükben a desztinációk márkázását végezték el feltáró célú, kérdőíves kutatásuk során, amelynek alapjait (lehetőség, nyitottság alapján) a TDM szervezetekkel egyeztették. A kutatás során márkaértékek, márkaszemélyiségek, logó- és szlogentervek kerültek kialakításra, azon tapasztalattal, amely során a kérdőív eredményei esetenként felülírták a hallgatók által korábban látni vélt összefüggéseket, és a kutatás „mit gondolnak mások igazán rólunk” kérdése bátor megismerésének fontosságára hívták fel a figyelmet. Mindezen tanulságok reményeik szerint hasznos fejlesztési irányokat jelenthetnek a desztinációk részére, ezért az eredményeket nagy örömmel osztják meg az érintetett szervezetekkel és az érdeklődőkkel.

A hallgatói csapat oktatóikkal
A hallgatói csapat oktatóikkal

(A fotón balról jobbra: Balázs-Bécsi Krisztina, Gulyás Gábor, Berende Alexa, Buda Anikó, Szakácsi Kitti, Wagner Frida, Lányi Rita, Révi Anna, Serény Oktávia Éva, Zádor Andrea, Péter Timea, Szabados-Kraft Anima, Kelemen Gábor, Dr Sziva Ivett (kutatásvezető és konzulens oktató), Dr Kulcsár Noémi (opponens oktató), Kis-Nagy Gergő, Tárnoki Dániel, Krausz Tímea, Takács Diána, (a fotón nem látható, de a projektben részt vett) Sárpataki Emőke)

(forrás: Turizmus Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Figyelem - új mailcímek!

Felhívjuk figyelmüket, hogy email-címeink megváltoztak. Közleményeiket, híreiket, meghívóikat a  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  és a  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  email-címekre várjuk. Központi email-címünk: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. .

A korábbi email-címeinkre küldött tartalmak nem jutnak hozzánk. Kérjük, az új email-címekre frissítsék a listáikon a nevünk mellett az adatokat. Köszönjük!

hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

Friss lapszámunk fókuszában a szezonnyitás és a fenntarthatóság áll.

Találkozzunk a Facebookon!

Partnerünk