Startupok piacra segítésével erősíti a turizmus versenyképességét a Magyar Turisztikai Ügynökség és az IBM együttműködése.
Az ENSZ turisztikai világszervezete, a UNWTO idei Turizmus Világnapjának központi üzenete: turizmust mindenkinek, azaz biztosítsuk az utazás élményének egyetemes hozzáférését! Ebben a folyamatban az utazókat újszerű digitális megoldásokkal kiszolgáló startupoknak óriási a szerepük. Ezért is szentelte a Magyar Turisztikai Ügynökség a világnap alkalmából tartott sajtótájékoztatóját a turisztikai innovációnak. Ennek előmozdítása áll az MTÜ és az IBM között létrejött együttműködés középpontjában, melyről a felek együttműködési keretmegállapodást írtak alá.
Az innovatív együttgondolkodás közös platformjaként átadták a turistáknak az Akvárium Klub közelében elhelyezett #helloHungary multifunkcionális tájékozódási és élménymegosztó pontot is. A turizmus állami irányításának tavasszal bekövetkezett változása nemcsak szervezeti, szemléleti megújulást is tükröz. Az ágazat versenyképességének növelése, mely elsődleges célja az új vezetésnek, elképzelhetetlen az innovációk elősegítése nélkül. Az újszerű ötletek, fejlesztések kezdeti felkarolását az innovatív állam olyan befektetésnek tekinti, mellyel új piacokat teremt, s ezzel hozzájárul magas hozzáadott értéket előállító munkahelyek létrejöttéhez a turizmusban – mondta dr. Bienerth Gusztáv turizmussal kapcsolatos állami feladatok koordinálásáért felelős kormánybiztos a Turizmus Világnap alkalmából tartott sajtótájékoztatón. Újabb gazdasági sikertörténeteket várunk attól a megállapodástól, mely az információtechnológiai óriás IBM-mel jött létre – hangsúlyozta dr. Bienerth Gusztáv.
Az IBM immár 80 éve, amióta jelen van Magyarországon, támogatja az ország törekvéseit a kormányzati és az üzleti szféra hatékonyságának fejlesztésére, hozzájárulva a gazdasági teljesítmények javulásához az innováció, a kognitív technológiák eredményeinek átadásával - hangzott el a sajtótájékoztatón.
Az évek során az IBM olyan innovációs ökoszisztémát hozott létre Magyarországon, mely sikeresen fogja egybe a kezdeti fázisú, illetve az érett vállalkozásokat, a fejlesztőket és a felsőoktatásban még csak tanulókat annak érdekében, hogy együttműködjenek, új lehetőségeket ismerjenek meg, új kapcsolatokat és innovációkat hozzanak létre. Hiszünk abban, hogy ez az ökoszisztéma a turizmus számára is óriási lendületet adhat, hogy meglovagolja napjaink digitális hullámát – tolmácsolta a sajtótájékoztatón Szalay Péter, az IBM Magyarország ügyvezető igazgatójának üzenetét Pongrácz Ferenc délkelet-európai üzletfejlesztési igazgató. Az IBM ehhez olyan kezdeményezéseket kínál a turizmust is forradalmasító hazai startupoknak, mint a Global Entrepreneur Program. Ezzel az IBM úgy nyújt támogatást világszerte a helyi innovatív közösségeknek, hogy az IBM Cloud-on keresztül mentori segítséget, fejlesztési eszközökhöz és felhőszolgáltatásokhoz való hozzáférést biztosít.
A sajtótájékoztatón mutatták be a #helloHungary elnevezésű installációt, mely a városlakókat és az idelátogató turistákat újszerű, multifunkcionális tájékozódási és élménymegosztó pontként fogja szolgálni az Erzsébet téren, jelképezve egyúttal az ügynökség digitális innováció iránti elkötelezettségét is. A #helloHungary-élménypont nemcsak fotózkodásra kiváló, érintőképernyőin innovatív módon turisztikai információkhoz is hozzájuthatnak az érdeklődők. Frissen szerzett benyomásaikat pedig az ingyenes wifi szolgáltatásnak köszönhetően azonnal meg is oszthatják. A belváros új attrakciójaként szeptember 27-től előre láthatóan az év végéig elérhető digitális élménypont a tervek szerint folyamatosan új szolgáltatásokkal bővül.
Így készült a #helloHungary-felirat: