Közel ezer fő vett részt az MTÜ által szervezett borkurzuson

A Magyar Turisztikai Ügynökség kóstoló tréningsorozatot szervezett az MTÜ Borkollégium standon az OMÉK kiállítás keretében. A borkurzusok során közel ezer fő sajátította el a szakszerű borkóstolás alapismereteit. A Magyar Turisztikai Ügynökség és a Borkollégium által közösen szervezett program célja volt, hogy a borkóstolási alapismeretek átadása révén minél szélesebb körben elterjedjen a kulturált borfogyasztás szemlélete.

A Magyar Turisztikai Ügynökség és a Borkollégium az öt napos kiállításon napi négy alkalommal tartott borismereti programot. A tréningeket a Borkollégium elismert, nemzetközi borakadémikus előadói vezették a boriskola oktatási anyagai alapján, köztük Mészáros Gabriella, a magyarországi boroktatás egyik úttörője.

Az előadásokat ingyen, de előzetes regisztrációhoz kötve hallgathatták meg az érdeklődők. A 60 perces oktatásokon kötetlen hangulatban, 4 kiváló magyar boron keresztül ismerkedhettek meg a látogatók a borkóstolás alapjaival.

Az öt nap során 13 borvidék összesen 38 bora került terítékre. Az oktatók minden kurzuson végigvezették az érdeklődőket a legkülönbözőbb borstílusokon - kurzusonként más-más négy bor által –, a pezsgőktől a könnyű és testesebb fehéreken, illetve vörösökön át a desszertborokig.

A kóstolók során a borok történetének elmesélése által a hallgatóság közelebb kerülhetett az egyes régiók gasztronómiájához, kultúrájához is. A kóstolt borok segítségével a hazai borvidékekről és azok turisztikai vonzerejéről is szó esett, ezzel is népszerűsítve a magyar vidék turisztikai értékeit is. 

Az MTÜ bor- és gasztromarketing tevékenységének egyik kiemelt célkitűzése, a kulturált borfogyasztás és az egyedi gasztronómiai kínálat nyújtotta élmény értékelésének elérése. Cél, hogy Magyarországon a fogyasztók magukénak érezzék a hazai kulináris kultúrát, beleértve a borokat, megismerjék melyik földrajzi régióhoz mely borstílusok köthetők.

A kurzusok közt lehetőség nyílt az ország gasztronómiai kínálatába is betekintést nyerni, hiszen az MTÜ standja mellett megtalálhatóak voltak együttműködő partnerük, a Stílusos Vidéki Éttermiség faházai, amely egyesület tagéttermei az OMÉK-on megjelenő kistermelők alapanyagait felhasználva alkották meg ételeiket.

A stand vonzerejét Torzsa Gabi és Horváth György akusztikus produkciója növelte, akik a tréningek között élő zenei aláfestést nyújtottak. Az információgazdag előadások, a kiváló minőségű borok és a Borkollégium nyomtatott útmutató anyagai mellett a zenei élmény is hozzájárult ahhoz, hogy a látogatók inspirációt kapjanak a magyar borok és borvidékek további felfedezéséhez.


Séfváltás a Lidl Konyha élén

Séfváltás a Lidl Konyha élén 

Nem akárki érkezik a cégcsoport konyhájára: egy Michelin-díjat kapó ifjú séf váltja a korábbi, Michelin-csillagos konyhát irányító séfet.
Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia

Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia 

A Visegrádi Alap támogatásával létrejött nemzetközi eszmecserére öt országból érkeztek előadók és résztvevők.  
Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban

Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban 

Újabb büfékocsik, bővülő ételkínálat, nemzetközi ízek várják a látogatókat.. és persze pizza és hamburger minden mennyiségben.
Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye

Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye 

Reflektorfényben a magyar borok.
Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat

Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat 

Az MNGSZ 2023-ban alapította a Debrecen és Magyarország ikonikus séfjéről elnevezett Boros László-díjat., amelyet április 30-án adnak át az idei kitüntetettnek.
Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál

Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál 

Immár hatodik alkalommal kerül megrendezésre a már-már hagyománnyá avanzsált sétáló kóstoló. 
Mi lesz a borvidékekkel?

Mi lesz a borvidékekkel? 

Az éghajlatváltozás a világ borvidékeinek hetven százalékát alkalmatlanná teheti szőlőtermesztésre.
Vanília égbolt

Vanília égbolt 

Vanília minden mennyiségben - izgalmas más fűszerek, sosem gondolt párosítások kíséretében.
Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen

Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen 

Merész döntés volt a versenyre nevezni egy piacra került új termékkel - de bejött.
Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc

Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc  

Második éttermét nyitja a BURGER KING Zalában.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?