Regionális szemlélet és új külképviseleti koncepció a Magyar Turizmus Zrt.-nél

Egy év kihagyás után idén is megrendezte Szakmai Nyílt Napját a Magyar Turizmus Zrt., a budapesti Akvárium Klubban tartott eseményen összegyűltek a turisztikai iparág jeles szereplői, akik találkozhattak az MT Zrt. külképviselőivel is.

Ruszinkó Ádám: fontosak a diplomáciai kapcsolatok

Dr. Vetter Szilvia, a Magyar Turizmus Zrt. kommunikációs vezetőjének köszöntőjét követően dr. Ruszinkó Ádám turizmusért felelős helyettes államtitkár tartotta meg beszédét, melynek során beszámolt a felfelé ívelő hazai turizmusról, és reményét fejezte ki, hogy idén sikerül elérni a tízmilliós turistaérkezést 25 millió vendégéjszakával és 350 milliárd forintos költéssel. Elmondta, hogy küldőország tekintetében a top 10-es piac kissé átrendeződött: míg tavaly második helyen álltak az oroszok vendégéjszakaszám tekintetében, idén már csak a nyolcadikok, viszont a brit turisták által hazánkban eltöltött vendégéjszakák száma ugrásszerűen megnőtt, így a német küldőpiac után a brit lett a második, harmadik helyen Ausztria szerepel, a negyedik és ötödik pedig a lengyel és a cseh piac. Kína jelenleg a 17. helyen áll, az általuk hazánkban eltöltött vendégéjszakák száma azonban több mint 40%-kal bővült. Ruszinkó Ádám elmondta: a turisztikai mellett az állami szerepvállalás és a diplomáciai kapcsolatok is fontosak, jelenleg főként az orosz, kínai, indiai és a vietnami piacon – egy héten belül két kínai delegációt is fogadtunk, a China International Travel Mart turisztikai vásáron pedig többek között India turizmusért felelős miniszterét is meghívta Magyarországra Ruszinkó Ádám. A helyettes államtitkár kiemelte, hogy a Magyar Turizmus Zrt. határidőre beadta a GINOP-os pályázatát, így a nemzetközi turisztikai marketingre fordítható forrás várhatóan jelentősen bővülni fog jövőre, a turisztikai célelőirányzat is emelkedni fog, valamint a tervek szerint a SZÉP-kártyákon „ragadt”, vagyis a munkavállalók által fel nem használt összegek egy részét is turisztikai célokra lehetne hasznosítani a SZÉP-kártyát biztosító cégek beleegyezésével – ezzel akár 500-600 millió forintot is lehetne éves szinten nyerni. Ruszinkó Ádám szót ejtett a külképviseletek fontos szerepéről is – kiemelte, hogy minden olyan ország, város, ahol magyarok élnek, potenciális helyszín például rendezvények szervezésére, de azt is hozzátette, hogy a mai – többek között a migránsválság és a terrorfenyegetettség által keltett – bizonytalan helyzetben különösen lényeges azt hangsúlyozni, hogy Magyarország biztonságos úti cél, vagyis ide nyugodtan jöhetnek a turisták.

Dr. Faragó Péter: új külképviseleti koncepció

Dr. Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója a jelenlévőknek elmondta: mára a gazdaság húzóágazatává vált a turizmus, jelenleg is rekordév áll előttünk mind turistaérkezés, mind vendégéjszaka tekintetében. A vezérigazgató is a külképviseletek fontosságát hangsúlyozta: elmondta, hogy lényeges, hogy több lábon tudjunk állni, éppen ezért a jövőben több piacon szeretnének jelen lenni, a home office-ok számát csökkentenék, viszont a nemzeti képviseletek, vagyis a valódi irodák számát bővítenék, hogy offenzív módon legyen jelen Magyarország a piacokon. Az új külképviseleti koncepció részben a regionalitásra épít, hiszen szeretnének Észak-Amerikában Kanadára is figyelni, Spanyolország mellett Portugáliára, nyitnának a Közel- és Távol-Keletre, de fontos a gyengülő hagyományos küldőpiacok tovább erősítése és a jó trendek, jó tendenciák megtalálása is. A 2016-os nemzeti marketingtervből Faragó Péter három fontos elemet emelt ki: az egyik a Turisztikai Integrációs Marketing Alapprogram, röviden TIMEA-projekt – amely GINOP néven híresült el –, a Gasztroélmények Éve és a hivatásturizmus erősítése. Ez utóbbival kapcsolatban eredményes összevonást hajtottak végre a Magyar Turizmus Zrt.-nél, vagyis összevontak két igazgatóságot – ez annak érdekében jött létre, hogy a külpiacokat jobban össze tudják vonni a MICE-tevékenységgel. A Turisztikai Integrációs Marketing Alapprogram közel tízmilliárd forintot jelent az elkövetkező három évben, Faragó Péter pedig kiemelte, hogy a turisztikai vállalkozásoknak részesülniük kell ebből; ennek a forrásnak a 85%-át fogják külföldi marketingre költeni a következő három év során – egy jelentős összeg már jövőre is rendelkezésre áll –, ez pedig kiegészül a turisztikai célelőirányzat hazai támogatásával. 2016 a Gasztroélmények Éve lesz – hangsúlyozta a vezérigazgató –, mely a Torkos Csütörtökkel fog elindulni. Négy-öt nagyszabású országos program követi majd ezt az eseményt, és Faragó Péter minden jelenlévőt arra biztatott, hogy vegyen részt a Gasztroélmények Évében, generáljon saját kulináris programokat szerte Magyarországon. Fontosnak tartotta továbbá kiemelni, hogy a gasztroévbe a magyar vidéket is be kell kapcsolni, amely mind az agrármarketing, mind a turisztikai marketing szempontjából lényeges.

Faragó Péter továbbá bemutatta a Magyar Turizmus Zrt. két új külképviselőjét: dr. Komoróczki Istvánnét, aki Székely Györgyöt váltja Észak-Európában, valamint Kovácsics Ivánt, az új pekingi képviselőt.

Hamvas Zoltán: akár tízezer látogató is érkezhet a Bocuse d'Or európai döntőjére

Hamvas Zoltán, a Bocuse d’Or Akadémia elnöke beszámolt arról, hogy 2014 májusában hirdették ki Stockholmban: 2016-ban Budapest lesz a házigazdája a Bocuse d’Or nemzetközi szakácsverseny európai döntőjének. Az elnök előadásában igyekezett közelebb hozni, jobban megismertetni a jelenlévőkkel a rangos versenyt, melynek minden páratlan évben – tehát legközelebb 2017-ben – Lyonban van a világdöntője, ebben 24 ország fog részt venni. Az európai döntőben idén magyar alapanyagokból – magyar kecsegéből és szarvasborjúból – kell elkészíteniük egy-egy fogást a versenyzőknek, akik – hazánkon kívül – Európa tizenkilenc országából érkeznek a 2016. május 10-11-i budapesti megmérettetésre. Hamvas Zoltán elmondta, hogy az eseményre „pesszimista hozzáállással” is három-ötezer vendéget várnak, még nagyobb érdeklődés esetén pedig akár hét-tízezer látogató is érkezhet. Sikerült elérni, hogy kizárólag magyar borok jelenjenek meg a rendezvény minden területén, így például a zsűriasztalon is. A Bocuse d’Or köré májusban igazi gasztrohetet rendeznek, és a verseny zárórendezvénye egyben a Gourmet Fesztivál nyitóeseménye lesz.

Betekintés a Google-be

A prezentációk sorát egy-egy előadás zárta a Google képviselőitől – megtudtuk többek között, hogy turisztikai szempontból a desztinációkra irányuló Google-kereséseket Észak-Amerika uralja, ezt követi Európa, Ázsia, Dél-Amerika, valamint a Közel-Kelet és Afrika, az országokat elemezve pedig a sorrend a következő: az első az Egyesült Államok, ezt követi Spanyolország, Nagy-Britannia, Olaszország, Franciaország, Németország, Kanada, Mexikó, Brazília és egyetlen ázsiai országként Thaiföld. Városok tekintetében New York, London és Los Angeles szerepel a top 3-ban, Európán belül pedig az úti célokra irányuló Google-keresések tekintetében Londont Párizs, Barcelona, Róma, Madrid, Valencia, Milano, Las Palmas, Berlin és Malaga követi. Kiderült az is, hogy Magyarországra a legtöbben Németországból, majd az Egyesült Királyságból, az Egyesült Államokból, Olaszországból, Lengyelországból, Franciaországból, Szlovákiából, Ausztriából, Spanyolországból és Romániából keresnek rá a Google-ben.

A következő előadó a Google használatával kapcsolatban adott átfogó képet a jelenlévőknek, kiemelve, hogy a Google nem csak egy kereső, hanem számos, olyan hasznos dologra lehet használni, mint a keresőoptimalizálás vagy a hirdetések megfelelő helyeken, megfelelő célcsoport számára való elhelyezése.

A Magyar Turizmus Zrt. jövő évi tevékenységéről, stratégiai céljairól és a szakmai partnerekkel való együttműködési lehetőségekről az előadások mellett külpiaci prezentációk, valamint négyszemközti beszélgetések során is lehetőség volt tájékozódni.


Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon

Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon 

Kerékpáros kishajók teszik még vonzóbbá a Tisza-tavi aktív turizmust.
Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját

Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját 

A veszprémi Szent Mihály Főszékesegyház Szentháromság harangját 300 év után először mozdítják el a helyéről.
15 milliárd forintra pályázhatnak a hazai turisztikai ágazat szereplői

15 milliárd forintra pályázhatnak a hazai turisztikai ágazat szereplői 

Új programot indít a kormány a turisztikai szolgáltatók megsegítése érdekében.
Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben

Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben 

Május 12-én, vasárnap rendezi az "Alapítvány a Budapesti Állatkertért" a tavaszi Nevelőszülők Találkozóját, ahová mindenkit sok szeretettel várnak.
Famászó bajnokságot rendeznek Tatán

Famászó bajnokságot rendeznek Tatán 

Igen, ilyen is van: a Magyar Faápolók Egyesülete nemzetközi előírásoknak megfelelő famászó bajnokságot rendez Tatán, az Öreg-tó partján.
Erre kell számítania annak, aki munkát keres

Erre kell számítania annak, aki munkát keres 

Szinte minden vármegyében lelassult a munkaerő-felvétel.
A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot

A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot 

Egyre nehezebb helyzetben a munkáltatók.
Dívák és királyok, régi slágerek és holdfényes koncertek:  idén még sokszínűbb a Paloznaki Jazzpiknik

Dívák és királyok, régi slágerek és holdfényes koncertek: idén még sokszínűbb a Paloznaki Jazzpiknik 

Igazi világsztárok, hazai előadók legjava, kedvezményes belépők.
Néhány alapvetés a szervezet energiaigényéről

Néhány alapvetés a szervezet energiaigényéről 

Manapság sokféle étrendi sajátosság merül fel, és talán még több hóbortszerű divatdiétával találkozhatunk, amelyek olykor nagyon minimális kalóriabevitelre ösztönzik az embereket. Mielőtt bármibe belevágnánk, érdemes tisztázni szervezetünk igényeit.
Vissza a múltba jövő hétvégén, Hévízen!

Vissza a múltba jövő hétvégén, Hévízen! 

A következő hétvégén visszatérhetnek a múltba a látogatók egy eseménysorozat keretében Hévízen.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?