Üzleti utaztatókkal spórolhatnának a hazai középvállalkozások

A magyarországi kis- és középvállalkozások többsége nem tervezi csökkenteni az üzleti utazásokra fordított költségeit, ugyanakkor szeretnének spórolni a külföldi kiküldetéseken, ezért szívesen használnak internetes foglalási oldalakat, de hajlandóak lennének együttműködni utazási irodával is – derül ki az Amadeus friss felméréséből.

Átfogó kutatást végzett a vállalati utazások szervezéséről Magyarországon és Közép-és Kelet-Európában az Amadeus globális utazási technológiai szolgáltató vállalat. A társaság magyarországi vezetője Szula Márk mutatta be az elemzés legfontosabb eredményeit.

A felmérést 2016. második felében készítette a társaság megbízásából a Kantar TNS hazánk mellett Csehországban, Lengyelországban, Lettországban, Litvániában és Romániában. Összesen 1002 vállalattól gyűjtöttek be információkat a kérdezőbiztosok, a mintába kerülés feltétele minimum 50 alkalmazott, minimum 50000 euró éves utazási kiadás vagy minimum 250 üzleti út volt évente.

Az adatok összesítése után az derült ki, hogy a közép- és kelet-európai cégek többnyire rendelkeznek üzleti utazásra vonatkozó szabályzattal (62%). Az üzleti utazásokat leggyakrabban átutalással (66%), illetve vállalati hitelkártyával (36%) fizetik ki. A vállalatok több mint fele (53%) nem alkalmaz informatikai megoldást az üzleti utazások foglalásához, illetve az utólagos elszámoláshoz. Több mint egyharmaduk weboldalon (HRS, Booking.com, Skyscanner) foglalja le az utazási szolgáltatásokat.

Biztató, hogy a vállalatok többsége (54%-a) nem tervez költségcsökkentést 2017-ben az üzleti utak tekintetében. Többségük érdeklődik az üzleti utazások menedzselésére és szervezésére alkalmas megoldások iránt (49%).

Az ilyen megoldások akkor érdekes számukra, ha megvan bennük a szolgáltatások összehasonlításának lehetősége (36%), egy helyen érhetők el és foglalhatók a szolgáltatások (39%), egyszerű és átlátható az üzleti út tervezése (28%) és végül, ha hatékony az utólagos elszámolás a munkavállalóval (25%). Az Amadeus szerint több előnnyel is jár a profi üzleti utaztató igénybevétele a cégek számára. A kiszervezés előnye az üzleti utak költségvetésének optimalizálása (25%), a vállalati igényekhez igazított ajánlatok (29%), az átlátható kifizetések, a rejtett költségek (27%) eltüntetése, a megtakarítási lehetőségek az üzleti utak szervezésével és kezelésével kapcsolatban (25%), valamint a hét minden napján, 24 órában elérhető szolgáltatás.

Magyarországi helyzetkép

A felmérés Magyarországra vonatkozó adatai alapvetően nem különböznek a regionális megállapításoktól, azonban van néhány érdekes magyar jelenség. Jól állunk például az üzleti utakra vonatkozó szabályzat tekintetében: a magyar vállalatok 60%-a már kialakított ilyet. Lengyelországban csak a cégek 57, Romániéban pedig a 48%-a rendelkezik hasonló szabályzattal. A fizetési módok tekintetében még mindig az átutalás áll messze az élen, a vállalati hitelkártyát jóval ritkábban használják erre a célra. Arra a kérdésre, hogy használnak-e informatikai megoldásokat az üzleti utak foglalásához, illetve a kiküldetések elszámolásához, a cégek 52%-a válaszolt igennel.

Örvendetes tény, hogy a megkérdezett hazai cégek 70%-a nem tervezi az üzleti utazásokra fordított kiadások csökkentését, míg máshol a régióban alacsonyabb ez az arány. A cégek 71%-a hajlandó lenne együttműködni utazási irodával az üzleti utak megszervezése terén, amennyiben látnák, hogy ez nyereséget jelentene számukra.

Egy utazási iroda esetleges megbízásával kapcsolatban a cégek számára a szolgáltatók ajánlatainak összehasonlíthatósága a leginkább vonzó szempont (41%). Szintén előnyösnek tűnik számukra, hogy a szolgáltatások egy helyen elérhetők (26%) illetve az egyszerűség és az átláthatóság (25%). Akkor vennék többen igénybe egy utazási iroda szolgáltatásait, ha ezzel az üzleti utakra vonatkozó költségeket tudnák optimalizálni (28%), a vállalat egyéni igényeihez igazított ajánlatokat (24%) kapnának és végül ha a kifizetések ezáltal átláthatóbbak lennének, eltűnnének a rejtett költségek (21%).

Az Amadeusról

Az Amadeus az utazási iparág vezető technológiai szolgáltatója. Több mint 190 országban van jelen, több mint 14000 alkalmazottal. 2016-ban 595 millió feldolgozott foglalás történt az Amadeus disztribúciós felületén¸ és 1.4 milliárdan utaztak 2016-ban az Amadeus megoldásaival.


Átadták az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját

Átadták az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját 

Nagy Márton, nemzetgazdasági miniszter is részt vett pénteken, az Aeroplex Berendezéskarbantartó Központ ünnepélyes átadásán, Maglódon.
Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben

Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben 

Erős havazás bénítja a gépek fel- és leszállását.
Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.