Bevállalod?

A számtalan különleges fine dining ebéd és elegánsabbnál elegánsabb vendéglátóhely után ideje egy mostanában trendi, indusztriális stílusban átalakított, laza, loft stílusú helyre is ellátogatnunk. Ez a pesti, Soroksári úti Malom Bisztró, ahol a hely szelleméhez illően street foodot kínálunk vendégeinknek, és hozzá Csernus doki Bevállalod elnevezésű, 2014-es rozé borát.

Baktériumokban gazdag grízes tészta, gombamérgezett spagetti, vegyszeres puding, rovaroktól hemzsegő sajt – első előadásunk szereplői ők, és aki bemutatja a nem várt konyhai vendégeket: Zoltai Anna, a Nébih vendéglátás- és étkeztetésfelügyeleti osztályának vezetője. Miután röviden jellemzi, mivel is foglalkozik állami cégük, valamint munkájukat (a tervezett és nem tervezett ellenőrzést), elmondja azt is, hogy idén már tizenhárom tömeges mérgezéses esetet vizsgáltak, és félő, hogy ez a szám nem még végleges. Tavaly 70 ezer ellenőrzést végeztek, gyakori hibaként fordult elő, hogy a nagykonyhákon nem a megfelelően hatékony fertőtlenítőszereket használták.

Vajon mennyire számít egy hotelnél a professzionális betextilezés? Erre Szabados Emese kecskeméti lakberendező és Keresztes Szilvia, a szintén kecskeméti illetőségű Bevlo Textil Kft. szakértője adja meg a választ, akik a tiszakécskei Barack Thermal hotel & spa kialakítása során dolgoztak együtt. A koncepció alapján modern környezetbe illő, ökologikus gondolkodáson alapuló belső tereket terveztek és kiviteleztek a meglévő épületegyüttesek jellegének kiegészítéseként, tradicionális anyagfelhasználással. Mindketten kiemelik a hotelek belső közösségi terei harmonizálásának fontosságát a recepció, a lobbi és a konferenciatermek igényes kialakításával.

Mindössze kilenc hónap telt el a tervezéstől az átadásig Tiszakécskén, ahol az eredmény önmagáért beszél. „Na pont ilyen légtechnikát szeretnék a konyhánkban” – hangzik el innen-onnan a közönség soraiból, miközben Neményi Andrásnak, a budaörsi Coninvest cég társtulajdonos-ügyvezetőjének előadását hallgatjuk. Mert komfortossá, kényelmessé teszi a munkakörnyezetet, és bár nem olcsó megoldás, a folytonos párában és melegben végzett napi robot viszont idegölő, és ami a fő, csökken a hőségben a munkavégzési és koncentrációs képesség. A Coninvest most olyan megoldást kínál, amely technológia alkalmazásával gyakorlatilag nem jut ki zsíros, szennyezett levegő a konyhai légtérbe, hanem friss, egyenletes hőmérsékletű légtérben dolgozhatnak télen-nyáron a vendéglátóegységeknél.

A 2015. évi ágyazási trendekről tudunk meg egyet-mást a szakértőtől, Nagyné Miske Margittól, a szegedi Naturtex Kft. ügyvezetőjétől. Színekben a lila és a zöld a menő, a párna szerepe pedig kiemelt jelentőségűvé válik. A párna magassága, minősége, moshatósága, mérete meghatározó. És ha a szálloda kicsit is ad magára meg a nívójára, akkor párnamenüvel várja a vendéget. A paplan sem mindegy, hogy milyen, ugyanis a klimatizált szobákban elég nehéz megfelelő megoldást találni, amely sem túl meleg, és nem is vacog alatta a vendég. Tollas, pelyhes paplanok – ezek most az elfogadott trendek a világban, és egy jól felszerelt háznak rendelkeznie kell allergiások számára is megfelelő ágyneművel.

Utolsó előadásunkat nagyon várja a közönség. Egy pisszenés sem hallatszik, miközben Molnár B. Tamás, az ismert gasztroszakértő, a Gault & Millau Magyarország kalauz főszerkesztője, a Bűvös Szakács blog alapítója azt fejtegeti, túl sok étterem került a hazai topkiadványba, de a sok „T” betűs (azaz tesztelt) hely szinte csak a helyet foglalja. Szigorú tekintetéből következtethetünk: jövőre, a 2016. évi kalauzban ez másképp lesz. Majd a neves francia kalauz történetéről és a Michelintől való különbözőségéről mesél, és a magyarországi pontozásos rendszert is elmagyarázza. „Biztos vagyok benne, hogy hamarosan nálunk is lesz legalább négy-öt Michelin-csillagos hely” – teszi hozzá bizakodva. Kiadványának saját tesztelésével kapcsolatban pedig elmondja, sok a keresztbe tesztelő, azaz jó néhányan érkeznek külföldről hozzánk a kalauz képviseletében, és magyar tesztelőket hívnak el máshova. Egyik kedvenc vesszőparipájáról, a hazai alapanyagok kérdéséről is hallunk pár keresetlen szót, és az is kiderül, a neves gasztroítész egyáltalán nem ellensége a street foodnak, sőt… Végül felhívja a jelen lévő gasztronómiai szakemberek figyelmét: ne a külsőségekbe, a külcsínbe fektessenek sok pénzt (bár kalauzának tesztelői természetesen lepontozzák, ha valahol e téren durva hibákat találnak), hanem az ételek minőségére koncentráljanak.

Ez évi utolsó találkozónkat ismét sokan támogatták. A helyszínt és Pest legjobb burgerlelőhelye, a Zing busz beszervezését és onnan a street food ebédet GasztroDesign pályázatunk egyik győztese, a Malom Bisztró csapata biztosította. A Progast ismét beüzemelte professzionális kávégépét, amelyből ezúttal Mocambo kávét kérhettek vendégeink. A Horeca-piacra most betörő Mocambo cég egzotikus szálas teáit is elhozta. A Rauch ismét jelen volt topgyümölcslé-kínálatával, a Zila Kávéház és Étterem pedig a street food világához illeszkedve különböző pogácsákat, édes és sós teasüteményeket küldött hozzánk. A falatok előtt és után a Spriritus Primus Kft. tiszaföldvári pálinkafőzdéjének párlatait kóstolhattuk, a hamburgerekhez pedig jól csúszott az egri Almagyar-Érseki Szőlőbirtok (AÉS) 2014-es Bevállalod? elnevezésű rozéja. Ha a bor neve valakinek ismerősen csengene, az nem véletlen, ugyanis Mészáros Péter borász mellett e pincénél tevékenykedik Csernus doki is, aki jó néhány éve nemcsak Egerbe költözött, hanem nagy lelkesedéssel tanulta ki magát a borkészítés művészetét. Az eszem-iszom közben az Iceline cég jégszobrában is gyönyörködhettünk, ráadásul igazi jeges élményben is részünk lehetett: jeges kehelyből sangriát kínált a jégművész, Takács László.

Forrás: Vendég & Hotel Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?