A magyarok fele tervez belföldi nyaralást

A belföldi nyaralók a rugalmas foglalási feltételeket nyújtó szálláshelyeket kedvelik, jobban figyelnek a higiéniára és még több élményt szeretnének átélni a nyaralás során.

A válaszadók harmada (36 százaléka) az idei évben csak belföldi, míg minden tizedik csak (12 százalék) külföldi nyaralást tervez. A megkérdezettek 16 százaléka szeretne itthon és külföldön is pihenni, miközben honfitársaink 36 százaléka idén egyáltalán nem tervez üdülést - derült ki a most 50 éves Danubius Hotels és az Opinio piackutató friss, reprezentatív felméréséből. 

A belföldön nyaralók leginkább azért maradnak Magyarországon, mert

  • könnyebb hazajutni, ha bármi történik (34 százalék),
  • kényelmesebb az utazás (31 százalék),
  • nem kell a külföldi vakációval járó ügyintézéssel, például vízummal vagy covid-igazolás bajlódni (27 százalék),
  • lehet SZÉP kártyával fizetni (23 százalék),
  • emellett ár-érték arányban is kedvezőbb (22 százalék).

Nyaralásuk alatt leginkább apartmanban, szállodában és panzióban pihennek meg idén a magyarok. Idehaza az emberek többsége (52 százalék) gyermek- vagy tinédzserkorban száll meg először hotelben, míg a megkérdezettek 17 százaléka még nem járt szállodában.

Az infláció nem befolyásolja az idehaza vakációzók harmadának (38 százalék) nyaralási szokásait, akiket viszont igen, azok jellemzően olcsóbb szállás mellett döntenek, rövidebb időre mennek pihenni vagy kevesebbet költenek szórakozásra. A szálláshely kiválasztásánál az ár (60 százalék számára) mellett a legfontosabb szempont az elhelyezkedés (32 százalék), az ellátás minősége (25 százalék), az értékelések (22 százalék), a környékbeli programok kínálata (20 százalék) és a személyzet vendégszeretete (16 százalék). A kedvező díjszabáson felül az adott hotelben szerzett élményeken múlik a leginkább, hogy valaki legközelebb újra ugyanazt a szállodát választja-e a nyári pihenéshez.

A belföldön nyaralók többsége (61 százalék) 1 hetet vagy annál kevesebbet tölt üdüléssel, 24 százalékuk két hét, míg 15 százalékuk legalább 3 hét pihenést tervez. Az itthon vakációzó válaszadók fele átlagosan fejenként kevesebb mint 100 ezer forintot költ a nyaralására, és mindössze negyedük (25 százalék) szán 150 ezer forintnál is többet rá. A koronavírus járvány hatására a rugalmasan lemondható vagy változtatható szálláshelyet részesítik előnyben, jobban figyelnek a higiéniára és próbálnak több élményt gyűjteni a nyaralás alatt.

„Az elmúlt öt évtizedben azok a szereplők tudtak hosszú távon sikeresek lenni a szállodaszektorban, akik a legjobban értették a vendégek változó igényeit és tudtak azonnal alkalmazkodni. A felmérés eredményei megerősítik, hogy jelenleg a kiváló elhelyezkedés, a minőségi szolgáltatások, a tiszta környezet, valamint a tapasztalt munkatársak továbbra is meghatározó elemei a vendégélménynek. A kutatás is rámutatott, hogy a magyarok többsége már egész fiatalon szállóvendég lesz, így érdemes számukra izgalmas egyedi programokkal készülni, hogy a kellemes emlékek miatt később is visszatérjenek” – hangsúlyozta Liptai Judit, a Danubius Hotels központi sales és marketing igazgatója.


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?