A magyarok utazási kedvét nem szegte a vírus

Tízből heten azt  tervezik, hogy belföldön pihennek a következő időszakban. Egy hazai felmérés szerint.

Nagyrészt a 35-50 év közöttiek tervezik, hogy utaznak, rögtön utánuk az 50-65 év közötti korcsoport indulna belföldi hotelekbe. Többek között ez derült ki az Eventrend Grouphoz tartozó Eventrend Hotels online felméréséből, amelyet 3647-en töltöttek ki és küldtek vissza. Ezek alapján úgy tűnik, hogy tízből hat ember utazási kedvét a pandémia sem vette el: akár most csomagolnának.

Bajban a hotelágazat

A járványhelyzet miatt vált szükségessé a kutatás elvégzése, hiszen a szállodaipart hasonlóképpen megviselte az élet teljes leállítása vagy részleges újjáéledése, mint a rendezvénypiacot vagy vendéglátást. A hazai hotelágazat – a határok jelenlegi zárva tartása miatt – elsősorban a belföldi vendégekre számíthat, ezért lehet fontos információ a szállodapiac számára, hogy kik azok, akik utaznak, mit preferálnak és mi az, amit a biztonsági intézkedések közül zokszó nélkül elfogadnak.

Sokakat nem érdekel a vírus

A „Szállodai körkép 2020” című kérdőívnél arra a kérdésre, hogy milyen hatással van az utazási kedvükre a vírushelyzet, 25 százalékuk válaszolta, hogy terveiket egyáltalán nem befolyásolja a kialakult állapot, ám sokan vannak, akiket óvatosságra int a fertőzésveszély. Az eredmény: tízből hat ember indulási kedvét nem szegi a járványhelyzet.

Korosztályos bontás szerint a legóvatosabbak a 65+-os korcsoportba tartozók, 62 százalékuk utazási kedvét befolyásolja a járványhelyzet, őket követik 56 százalékkal a 35-50, majd a 18-35-ös és 54 százalékkal az 50-65 éves korcsoport képviselői. Szintén nagyobb körültekintés figyelhető meg a családosoknál, mint a párban utazóknál. Előbbieknél 60 százalék gondolja át, hogy becsomagol-e, míg a párban utazók 54 százaléka teszi függővé az útnak indulást járványhelyzet függvényében.

Idén marad a belföld

Az óvatosság ellenére sokan tervezik a szállodai pihenést idehaza: tízből heten tervezik, hogy hosszabb-rövidebb időre belföldi szállodában töltődnek fel. A válaszadók 48 százaléka például határozott igennel válaszolt arra, hogy tervez utat a közeljövőben. A párok itt megelőzik a családosokat, csak 25 százalékuk nem tervez utat, míg a családosoknál 29 százalék veti el a szállodai pihenés lehetőségét a pandémia miatt.

Van, ahol a pénz nem számít, de a biztonság fontos tényező

Szintén meglepő adat, hogy tízből hét embernek nem jelentenek akadályt az anyagiak. A pénzügyi kihívásokat csupán a válaszadók 8 százaléka érezte elég erősnek ahhoz, hogy lemondjanak az utazásról és a belföldi szállodai élményekről.

A biztonság természetesen a szállodákban is elsőrendű kérdéssé vált, ezért az Eventrend Hotels fontosnak érezte, hogy a szűrések és biztonsági intézkedések tűréshatárát is felmérjék. A járványügyi intézkedések meglétéről a válaszadók 63 százaléka előzetesen tájékozódik, a válaszadók 87 százaléka egyetért az egészségügyi nyilatkozat kitöltésével, 89 százalékuknak pedig egyáltalán nem okoz gondot, hogy szállodai tartózkodása során többször is ellenőrizzék a hőmérsékletét. Azok, akik utazni akarnak, elfogadják, hogy megváltozott a világ és az ezzel járó következményeket nem érzik túlzónak vagy zavarónak.

 

 

 

Forrás: eventrend


A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?