A MATUR ifijei a melegturizmusról

A MATUR Ifjúsági Tagozatának tegnapi kerekasztal-beszélgetésén az LMBT, azaz leszbikus, meleg, biszexuális és transzszexuális közösségek turizmusa volt a téma, amelynek a július 5-ei Meleg Méltóság Menetén történt atrocitások adtak aktualitást.

Az LMBT közösségek tagjai világszerte – így hazánkban is - szinte 100 százalékban az internetet veszik igénybe útjaik megszervezéséhez, csaknem akár hatszorosát költik annak, amit a heteroszexuális utazók, a diszkriminációnak való kiszolgáltatottság minimalizálása érdekében nagyobb csoportokban utaznak, amiért hajlandók külön áldozni, és ez az a célcsoport, amely szeptember 11-ét, vagy akár a torontói SARS-pánikot követően sem mondott le az utazásról, mivel a fenyegetettség csak egy újabb volt a számukra a kockázati tényezők sorában – tudtuk meg többek között Bauer Helgától, aki a melegturizmusból írta szakdolgozatát. Az idei és a tavalyi melegfelvonulás résztvevőit ért erőszak azonban az elsőszámú tényező, amely kegyvesztetté tette a melegek körében Budapestet, amely az elmúlt 5 évben még Prágához hasonlóan Kelet-Közép-Európa egyik legfontosabb fogadópiacának számított az LMBT turizmusban, mára azonban alaposan visszaesett a presztízse. A melegbarát panziók a foglalások oly mértékű visszaeséséről számoltak be július 5-e óta, hogy akad olyan ház, amelynek tulajdonosa azt fontolgatja, a fennmaradás érdekében profilt vált. Az LMBT közösségek beutaztatásával az Arco Iris utazási iroda megszűnése óta nem foglalkozik senki, heteken belül azonban elindul egy Budapestet népszerűsítő, angol nyelvű LMBT oldal, a napi 10 ezres látogatottságú pride.hu portál szerkesztőinek új portálja a gayguide.hu, amely talán lendíthet fővárosunk speciális turizmusán – tudtuk meg Opovszki Sándortól a pride.hu szerkesztőjétől, aki hozzátette, német verziót is terveznek, és a jövőben, ha fővárosunk újra visszanyeri a népszerűségét a melegek körében várhatóan a beutaztató tevékenységgel is megpróbálkoznak. Szeptemberi számunkban bővebben is olvashatnak a témáról.

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?