A moszkvai Intourmarketen mutatkozik be turisztikai kínálatunk

Érdekes és gazdag programmal készül a Magyar Turizmus Zrt. oroszországi külképviselete a moszkvai „Intourmarket 2013” kiállításra. A 40 m2 alapterületű stand attrakciójaként előre meghirdetett időpontban magyar borok és gyógyteák kóstolójával várják az érdeklődőket.

2013. március 16-án mutatják be a Visegrádi Együttműködés országait ismertető orosz nyelvű, Autós utazások Közép-Európában című útikönyvet. A könyvet a V4 országok külképviselői, a Veche kiadó főszerkesztője, valamint a könyv írói ajánlják majd a szakma és a sajtó figyelmébe. A bemutatót követően magyar borok kóstolójára kerül sor.

Szintén március 16-án a magyar nemzeti stand biztosít helyszínt egy érdekes szakmai programnak. Az Oroszországban működő „Nemzeti Idegenforgalmi Hivatalok Szövetsége” (ANTOR) vendége lesz dr. Somogyi Zoltán, a UNWTO főtitkár-helyettese, aki a kiállítás hivatalos megnyitójára érkezik Moszkvába. Az eseményen kerekasztal-beszélgetésre is sor kerül, melynek címe: A világturizmus trendjei.

Március 17-én az MT Zrt. képviselete prezentációt szervez a volt szovjet tagköztársaságokból érkező látogatók számára. A kiállítás hivatalos regisztrációja szerint Azerbajdzsánból, Kazahsztánból, Üzbegisztánból és Fehéroroszországból évente kb. 1.000 fő keresi fel az Intourmarket kiállítást. Ezen új piacok szakemberei számára mutatják be a magyar turisztikai kínálatot.

Március 18-án a vásár területén „a fogyatékkal élők turizmusa” témában rendeznek konferenciát. Az MT Zrt. képviselete borkóstolót tart a kávészünetben és bemutatja legújabb kiadványait is.

Szintén március 18-án, a Moszkva belvárosában található President Hotelben kerül sor a UNWTO védnökségével szervezett nemzetközi konferenciára, melynek címe: Minőségbiztosítás és vendégbarát szolgáltatások a turizmusban. Ezen a konferencián felkért előadóként Szegedi Andrea, a Magyar Turizmus Zrt. senior termékmenedzsere „A helyi önkormányzati szervek és a vállalkozók együttműködési lehetőségei a turisztikai szolgáltatások színvonalának emelése érdekében” címmel tart prezentációt.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?