Az újranyitás is veszteséggel jár a vendéglátásban

A HoReCa szektor újranyitása ugyanolyan sokkot jelent a tulajdonosoknak, mint annak bezárása - derült ki a METRO Kereskedelmi Kft. online kerekasztal-beszélgetésén.

A HoReCa szektor újranyitása kapcsán tartott online kerekasztal-beszélgetést a METRO Kereskedelmi Kft. május 17-én. Az eseményen részt vett Bősze Ákos, a METRO HoReCa üzletfejlesztési vezetője, Gerendai Károly, a Sziget Kft. alapítója, a Costes Éttermek tulajdonosa és Gendur András Tamás, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének Éttermi- és rendezvény szekció vezetője.

Gendur András szerint az idei újranyitás teljesen más, mint a tavalyi, mivel az elmúlt egy évben sokan tönkrementek, illetve elhagyták az iparágat. Jelenleg nagy harc folyik a munkaerő visszaszerzéséért, miközben az élelmiszerárak és a munkabérterhek is nagyon megnőttek. Elmondása alapján azok az éttermek szenvedték a legnagyobb csapást a járvány alatt, akik a turistaforgalomra alapoztak.

Gerendai Károly hangsúlyozta: „Az újranyitás nem azt jelenti, hogy végre rendeződött a HoReCa helyzete, hanem azt, hogy megnyíltak olyan lehetőségek, amelyek eddig tudatosan korlátozva voltak. Az a félelmem, hogy az újranyitásnál csak a költségek fognak megnőni, a bevételek nem jönnek hasonló arányban, tulajdonképpen mostanra beigazolódott. A Costes Downtown-ban jelenleg több a veszteség, mint a bezárás időszakában.” 



Bősze Ákos elmondta, a lezárások alatt jelentősen megnőtt az áruház azon partnereinek a száma, akik a járványhelyzet miatt átálltak az elviteles szolgáltatásra. Tavaly novemberben 11 ezer partner működtetett házhozszállítást, ez a szám viszont januárban visszaesett 9 ezerre, mivel sokan nem tudtak felzárkózni ehhez az üzletághoz. Hozzátette, a házhozszállításnak köszönhetően az éttermek üzemeltethették a konyhájukat, megtarthatták a munkaerőt, ezek pedig a mostani újranyitásnál nagy előnyt jelentenek.

A METRO munkatársa szerint a hazai vendéglátósok nem voltak elég felkészültek ahhoz, hogy jelen legyenek az online térben is. Sok partnerüknek nem volt honlapja, rendelési felülete, ezért a nagykereskedés digitális szolgáltatásokkal segítette a vendéglátóhely tulajdonosokat. Az elmúlt néhány hónapban a társaság 6000 HoReCa vevőnek segített abban, hogy gyorsan és egyszerűen elkészíthessék éttermük vagy kávézójuk weboldalát.

Bősze Ákos szerint a vendéglátásban megjelent szakemberhiány miatt most a HoReCa partnerek a kevesebb munkát igénylő, konyhakész és fagyasztott termékeket keresik jobban. Az újranyitással járó jelentős kiadások miatt a menü is leegyszerűsödött, a rövidebb étlapok jellemzőbbek.

A kereskedelmi társaság már az év elején készült az újranyitásra. Beszerezték és tárolták a fagyasztott főalapanyagokat, valamint új termékeket vezettek be, amelyeket kifejezetten séfek fejlesztettek ki séfeknek. Emellett kedvezőbbé tették kiszállítási szolgáltatásaikat is. Az újranyitó egységeket gasztrotanácsadók szaktanácsadással segítik, az utánpótlás miatt a szakácstanulókat ingyenes oktató anyaggal támogatják.

„Biztos alapot, támogatást nyújtottunk partnereinknek a COVID alatt, ez a mostani újranyitáskor sincs másképp. A világszintű lezárást követően a fogyasztók várhatóan még érzékenyebbek lesznek a környezetvédelmi és társadalmi kérdések tekintetében. Ez a tudatosság az étkezési szokásokban is megmutatkozik majd, előtérbe kerül a fenntarthatóság. Mi segítünk, hogy nyereséges vendéglátóegységet tudjanak üzemeltetni azok, akik nyitottak a fenntartható gasztronómiára” – hangsúlyozta Bősze Ákos.


Pezsgők és aszúk arzenálja várja e héten a pesti ötcsillagos házban

Pezsgők és aszúk arzenálja várja e héten a pesti ötcsillagos házban 

Hagyományos érlelésű pezsgőkből és tokaji aszúkból rendez kóstolót a Winelovers december 27-én, a budapesti Hotel Intercontinentalban.
Közönségdíjas a Master Good karácsonyi tévéreklámja

Közönségdíjas a Master Good karácsonyi tévéreklámja 

Az egyik szakmai portál közönségdíját vehették át.
Friss felmérés: a töltött káposzta toronymagasan vezet, mögötte a halászlé és a rántott hús is dobogós

Friss felmérés: a töltött káposzta toronymagasan vezet, mögötte a halászlé és a rántott hús is dobogós 

Mindez az Europion reprezentatív felméréséből derül ki, amelynek során a magyar lakosság karácsonyi és újévi szokásait, valamint a magyarok kedvenc ételeit, filmjeit, zenéit vizsgálták.
Hamarosan Budapesten is nyílik egy Time Out Market

Hamarosan Budapesten is nyílik egy Time Out Market 

2025-ben megnyílhat az első olyan gasztronómiai és kultúrális központ, amely már a világ több nagyvárosában létezik.
Hová tart a világ? Már a méregdrága Dubai csokiban sem bízhat az ember

Hová tart a világ? Már a méregdrága Dubai csokiban sem bízhat az ember 

A baden-württembergi élelmiszer-ellenőrző hatóságok Dubai csokikat vizsgált meg, és arra jutottak, hogy azok nemkívánatos anyagokat tartalmaztak.
Magyar Bormarketing Ügynökség: év végi összegzés

Magyar Bormarketing Ügynökség: év végi összegzés  

A Magyar Bormarketing Ügynökség (MBÜ) mintegy 70 projektet valósított meg 9 országban a most búcsúzó esztendőben.
A hazai tulajdonú, Horeca-szegmensben jelen lévő cégcsoport idei eredményei

A hazai tulajdonú, Horeca-szegmensben jelen lévő cégcsoport idei eredményei 

A magyar tulajdonú cégcsoport éves gazdasági összefoglalója.
Magyar felhasználótól jött idén az ételkiszállító legnagyobb rendelése

Magyar felhasználótól jött idén az ételkiszállító legnagyobb rendelése  

Rekordgyorsan, kevesebb mint 4 perc alatt kiszállított étel, egy millió forintos bevásárlás és közel ezer leadott rendelés egy felhasználótól: több rendhagyó eredmény is született 2024-ben a foodoránál.
Kiderült, idén milyen ételekből rendeltük a legtöbbet

Kiderült, idén milyen ételekből rendeltük a legtöbbet 

Egy kisebb jéghegyet és 3 és fél tonnányi macskaalmot szállítottak ki az idén a futárok.
Kihirdették az idei év legjobb mézét

Kihirdették az idei év legjobb mézét 

Egy szolnoki akácméz lett idén a győztes befutó.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.